Svátek motorsportu v Miami představil významné osobnosti mnoha sportovních oblastí. Na rozdíl od mrazivého počasí v naší domovině sváděli piloti souboje na identických vozech za slunečného a horkého počasí, které jim poskytl Marlins Park v Miami.
Největší hvězdou se stal někdejší pilot F1 vítěz sedmi Grand Prix a dvojnásobný držitel bronzové příčky konečného hodnocení mistrovstí světa Formule 1 Juan Pablo Montoya. Jedenačtyřicetiletý Kolumbijec tak řádně oslavil svůj debut v tomto podniku, když ve finále porazil dalšího výborného pilota Toma Kristensena. Devětačtyřicetiletý Dán se může pyšnit devíti triumfy v 24 hodin Le Mans nebo šesti poháry z dvanáctihodinovky v Sebringu.
Zatímco Kristensen vyrovnal rekord patnácti po sobě jdoucích účastí v Race of Champions, který držel jiný Seveřan Stig Blomqvist, navíc Tom se pětkrát dostal do finále (ale ani jednou nevyhrál), jeho soupeř, rodák z Bogoty, se v tradičním podniku objevil poprvé.
"Především chci poděkovat všem fanouškům, kteří dnes přišli. Fredrik Johnsson a všichni lidé z Race of Champions připravili úžasnou událost, je to neuvěřitelné. Dnes jsem opravdu litoval, že jsem si tento podnik nezkusil už dříve. Byl to úžasný zážitek. Nebyla to práce, byla to obrovská zábava. Ale pak jdete na start, zahříváte pneumatiky a brzdy. Soustředíte se na spojku, co uděláte v první zatáčce. Je neuvěřitelné, jaké tu panuje soustředění. Je to jako při kvalifikaci. Pýcha šla stranou, ptal jsem se pořád lidí, co a jak. A ukládal jsem si ty poznatky do paměti, abych věděl, jak mám jet. Těsně před finále jsem hovořil s Davidem Coulthardem a ptal se ho, jak mám správně řadit, protože jsem to vůbec netušil. Dopadlo to dobře... nováček někdy musí mít štěstí," popisoval svou účast Montoya.
"Jsem hrdý na to, že jsem se dostal až do finále, nesmírně jsem si to užíval. Před dvěma lety jsem odpadl, přijel jsem opět, abych na ten neúspěch zapomněl. Pozvání na Race of Champions je pro nás ctí a snažíme se předvést to nejlepší. Pokud jste příliš opatrní, nevyhrajete, pokud budete příliš odvážní, snadno skončíte špatně. Snažíte se být co nejlepší, ale všechny závody jsou velmi těsné, takže netušíte, kdo vyhraje. Juan-Pablo byl výborný. Znám ho plno let a vždy jsem byl přesvědčen, že jeho kariéra je výjimečná," dodal poražený finalista Kristensen.
Kdo byl na startu?Team USA NASCAR: Kurt Busch, Kyle BuschTeam USA IndyCar: Ryan Hunter-Reay, Alexander RossiTeam USA RallyX: Travis Pastrana, Scott SpeedTEAM ROC Factor Canada: James Hinchcliffe, Stefan Rzadzinski
Team Great Britain: Jenson Button, David CoulthardTeam Germany: Sebastian Vettel, Pascal WehrleinTeam Nordic: Tom Kristensen, Peter Solberg
Team ROC Factor Latin America: Helio Castroneves, Gabriel GlusmanTeam Brazil: Tony Kaanan, Felipe MassaTeam Colombia: Juan-Pablo Montoya, Gabby Chaves
Po první elimininaci (vypadli Speed, Glusman, Chaves a Rzadzinski) si šestnáct pilotů muselo v odpoledních rozjížďkách ve čtyřech skupinách po čtyřech účastnících vybojovat právo nastoupit k vyřazovacím jízdám. Skupině A dominoval Pastrana, který vyhrál všechny tři rozjížďky, Castroneves pak dvě. Šokem pak byl výkon čtyřnásobného mistra světa F1 - Sebastian Vettel se vůbec do "play-off" nedostal, stejně jako poslední vítěz 500 mil INDY a někdejší pilot F1 Alexander Rossi. Ten aspoň v kvalifikačním souboji posledních amerických účastníků Formule 1 porazil Scotta Speeda.
Skupina B byla mnohem vyrovnanější, když Massa a Montoya vybojovali každý dvě výhry. Tím pádem byl ze hry Peter Solberg, třebaže právě on Massu porazil. Naděje F1 Pascal Wehrlein také jednu rozjížďku vyhrál, ale v té poslední, pro něj nejdůležitější, neuspěl kvůli havárii.
Ve skupině C "zničil" soupeře Jenson Button třemi triumfy, do semifinále ho následoval Kyle Busch s dvěma výhrami. Zklamání pro ochozy, ve kterých se sešlo 15 000 diváků, představoval výkon vítěze 500 mil INDY 2013 Tony Kaanana, který vypadl stejně jako loňský nejrychlejší v tréninku na stejné trati James Hinchcliffe.
Veteránům to stále šlape - David Coulthard postoupil z poslední skupiny D s čistým rejstříkem v zádech s Kristensenem, který vyhrál dvakrát. Protože šampión NASCAR Kurt Busch neuspěl, nebyla tak v semifinále bratrská dvojice, porazil alespoň vítěze 500 mil INDY 2015 Ryan Hunter-Reaye.
Vettel získal malou útěchuPřed nedělním kláním se piloti zúčastnili nesmírně populární dovednostní soutěže RoC Skills Challenge na speciálním prostoru poblíž Marlins Park. Projížděli speciální slalomovou tratí, prováděli otočky o 360 ° či paralelní parkování. Tam si trochu napravili reputaci poražení - nejlepší byl James Hinchcliffe následován Sebastianem Vettelem.
Čtvrtfinále už bylo tvrdým bojem - nejdramatičtější bitvu svedli Kristensen a Button. Dán opravdu těsný souboj vyhrál až v rozhodující rozjížďce rozdílem 0,06 vteřiny. Coulthard asi diváky příliš nepotěšil, když poslal na odpočinek posledního amerického zástupce Kyle Busche. Předtím vyřadil Montoya sportovní legendu Pastrana, v brazilském souboji zase Felipe Massa zdolal trojnásobného vítěze 500 mil INDY Helia Castronevese.
Semifinále vyprofilovalo konečnou dvojici, když Kristensen nedal šanci Davidu Coulthardovi, který tu triumfoval v roce 2014. Montoyovi do finále zase pomohl sám Felipe Massa, protože v jedné z jízd kolidoval s ochrannou bariérou a za to následuje časová penalizace. Montoya tak vyhrál obě jízdy a mohl vykročit za svým premiérovým titulem.
Doprovodné akceZávod šampionů je samozřejmě znám i velkým množstvím charitativních akcí. Jednou z nejvýznamnějších je nadace Racing For Cancer (Piloti proti rakovině), unikátní záležitostí bylo RoC Art Car ozdobené domácím umělcem Alexem Mijaresem, které pilotoval Montoya s Kaananem. Byla vydána i limitovaná edice hodinek RoC Watch Louis Moinet, dále overaly, rukavice a závodní boty - vše podepsané všemi účastníky Race of Champions.
Spojení Závodu šampionů s AutoNation a Racing For Cancer bylo podopřeno akcí zasláním deseti dolarů prostřednictvím mobilní zprávy. Také tady se zapojili všichni zůčastnění piloti - výtěžek akce bude věnován nové jednotce dětského onkologického oddělení Niclaus Children Hospital v Miami. Další akcí bude vůbec první Ryder Cup pojatý jako Amerika versus Svět.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.