První testovací série se blíží, na přelomu února a března se poprvé seznámíme s novinkami pro rok 2017 na okruhu v Cataluyna v provozním režimu. Toro Rosso burcuje veškeré síly, aby se vše do daného termínu podařilo stihnout.
Testy sice čekají na současné startovní pole o pět dní později, než tomu bylo v roce 2016, ale s ohledem na změnu pravidel to bude pro mnohé znamenat investici v podobě maximálního nasazení, aby se vše stihlo. Pro Toro Rosso to nebude ve své podstatě žádná novinka, protože už před loňskou sezónou vyhlásilo vedení týmu režim 24/7, což znamená pracovat 24 hodin a sedm dní v týdnu. Periodiku Autosport to potvrdil šéf stáje Franz Tost.
"Je to tak, budeme muset pracovat nonstop. Od poloviny ledna do poloviny února poběží provoz v továrně na tři směny. Je to krátká doba, protože vyžaduje maximálně intenzivní přístup," potvrzuje Tost.
Z hlediska týmů jsou prosinec a leden nekritičtější měsíce, protože začíná příprava na další sezónu a finalizace vozů, nicméně převládá snaha poskytnout co největší prostor návrhářům, aby nedocházelo ke zdržení ve formě oprav nebo předělávek konečných návrhů.
"Jsou tu pochopitelně určité potíže, protože aerodynamické oddělení nechce uvolnit výkresy a žádají po nás ještě nějaký ten den. Proto je to vždy hodně těsné, ale tak to zkrátka chodí. Dalo by se říci, že to je každý rok stejná písnička. Čím déle můžeme využívat aerodynamického tunelu a pracovat a vývoji, o to větší výkon potom můžeme mít. Ale v malém týmu jsou jisté odlišnosti, jakmile si dáme určitou lhůtu, musíme říci »stop«, protože jinak bychom to nezvládli. Musíme mít jasný termín ohledně předání výkresu, absolutní deadline, není možné nic přidat, protože už takhle jsme na limitu," dodává Tost.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.