Dvojnásobný pilot F1 Fernando Alonso je přesvědčen, že období, které mnozí považují za vrchol Formule 1, ve skutečnosti vůbec nebylo tak atraktivní, jak se tvrdí. On sám se na něj zaměřil poměrně kritickým pohledem.
Mnozí z nás si ještě vzpomenou na vyhrocené bitvy Ayrtona Senny a Alaina Prosta v závěru 80. let minulého století. Jenže šampion let 2005 a 2006 Fernando Alonso je přesvědčen, že s odstupem času je jejich souboj pojímán příliš velkoryse a sám ho považuje ve své podstatě za nudný. On sám tvrdí, že Formule 1 dospěla na svůj vrchol až v novém tisíciletí.
"Formule 1 v dobách Senny a Prosta byla hodně nudná. Pokud se dnes podíváte na nějaký závod z let 1985, 1988 nebo 1992, tak ho celý prospíte, protože v čele byly dva McLareny, čtvrtý pilot v pořadí byl předjet o kolo a mezi jednotlivými auty byly odstupy 25 vteřin. Navíc kolem deseti monopostů závod nedokončilo, protože se spolehlivostí to bylo tak tak. Počet televizních diváků v současnosti klesá stejně jako tomu bylo v oněch nudných osmdesátých letech, kdy Senna, Prost a všichni ostatní také šetřili pneumatiky, palivo a podobné věci," tvrdí Alonso i s malým omylem, protože v roce 1992 byly dominantní Williamsy dvojice Mansell a Patrese.
"Od roku 2000 Formule 1 hodně vyspěla. Do Formule 1 přišlo několik automobilek - v roce 2000 BMW a Toyota - a také hodně zajímavých lidí. Tehdy byla sledovanost v televizi a počty diváků v ochozech na maximu. Formule 1 se otevřela pro mnoho nových zemí - závodili jsme v Koreji, Indii, pak jsme se vydali do Singapuru, měli jsme dva závody ve Španělsku - to bylo skutečné maximum. Nejspíš jsme tu situaci pořádně nedocenili. Špičková technologie vyžadovala velmi vysoké náklady, takže některé automobilky se z F1 stáhly," komentuje Alonso dále situaci.
Španěl se vyjádřil k posuzování pilotů, kteří se rozhodnou ukončit kariéru. Zdůrazňuje zvláštní rozpor a nepřímo tak naráží na situaci, která nastala po náhlém ukončení závodní kariéry současného mistra světa Nico Rosberga.
"Pokud se rozhodnete skončit se závoděním, stanete se idolem, když budete pokračovat, tak se dočkáte kritiky. Když odejdete, budete z pohledu fanoušků fantastičtí, tak tomu bylo u Felipe Massy nebo Marka Webbera. Lidé 80. let byli velkými mistry a stali se idoly. Piloti současné generace jako Hamilton nebo Vettel budou idoly pro kluky, kteří teď závodí v motokárách," myslí si Alonso.
Jako jednu z hlavních příčin vlastního zklamání týkající se předpisů platících v uplynulé sezóně označuje Alonso skutečnost, že možnosti vyplývající z dané technologie nebylo možno plně využít.
"Prostředky, rozpočty týmů a používané technologie umožňují vytvořit fantastické stroje, možná až za hranicí fyzických možností lidských jedinců. Ale v poslední době jsme ten pocit neměli. Máme auta, která jsou příliš pomalá, bez řádného přítlaku. Sedíme v monopostu, ale máme pocit, jako kdybychom řídili GT. Proto věřím, že nám pravidla pro rok 2017 přinesou lepší aerodynamiku, zrychlení a opět nám vrátí vzrušení a radost z jízdy, protože budeme cítit větší přilnavost a větší možnosti při průjezdu zatáček," dodává Alonso.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.