Šéf Asociace pilotů F1, někdejší závodník Alexander Wurz, je přesvědčen, že vozy by mohly jezdit mnohem rychleji a tím by se posílila atraktivita diváckého faktoru. Navýšení maximální rychlosti o téměř sto kilometrů v hodině ale musí být náležitě vyváženo.
Dvaačtyřicetiletý rodák z rakouského Waidhofenu, který působil ve Formuli 1 mezi roky 1997 a 2007 tvrdí, že pokud by došlo k masivnímu zvýšení přítlaku, mohla by rychlost vzrůst až na 450 km/h. Bylo by ovšem nezbytné, aby se tak stalo pouze v případě, že bude možnost zranění pilota snížena na minimum.
"Pokud bych měl být vizionář F1, chtěl bych, aby vozy byly stále bezpečnější, ale také se zasazuji o to, aby byly nadále rychlejší. Mluvím o způsobu jak být rychlejší, protože můžeme zkonstruovat vůz, který pojede 450 km/h a bude mít větší přítlak. S takovým autem, pokud bude dostatečně bezpečné, můžeme závodit na těch nejextrémnějších závodních tratích, třeba i ve městě," předestírá svou představu Wurz.
Předseda GPDA letos lobboval za zavedení ochrany kokpitu už od příští sezóny, ale nakonec bylo toto řešení odloženo na rok 2018. Wurz se domnívá, že další tlak v oblasti bezpečnosti by mohl vymazat řadu současných pravidel, které podle jeho názoru dělají šampionáty pro fanoušky méně atraktivní.
"Nebudeme nuceni mít únikové zóny, takže by tím odpadla spousta dohadů, jestli někdo jednal v rozporu s pravidly, čemuž stále méně lidí rozumí. Základním aspektem by měl být fanoušek, který se doma zamyslí a řekne si: »Nikdy bych nezvládl to, co ti nejodvážnější a nejtalentovanější piloti dokáží.« Pak se nebude zajímat o zbytek. Musí se vybudit jeho nitro. A my jste se od vzrušujících závodů dost vzdálili. Pokud nebudou vozy bezpečné, závodní ředitel musí přijmout opatření, aby neskončil ve vězení, kdyby se něco náhodou stalo - to je pak cesta do slepé uličky. Takže můj názor je takový - udělejme auta bezpečnější a mnohem agresivnější, protože to je možné, aniž by byl ohrožen lidský život. Závodění bude vždy nebezpečné, zvláště při takových rychlostech, ale můžeme pracovat proti faktoru pravděpodobnosti," vysvětluje Wurz.
Pokud by se ale Formule 1 rozhodla pro toto řešení, sám Wurz připouští, že by to byl - lidově řečeno - běh na hodně dlouhou trať.
"Je to spíš dlouhodobý výhled, rozhodně ho nelze ztotožnit s některými krátkodobými návrhy z lidí, kteří jsou kolem Formule 1. Nejsem si jistý, jestli mám pravdu, ale mohli bychom o tom přemýšlet jako skupina," dodává Wurz.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.