Šéf Asociace pilotů F1, někdejší závodník Alexander Wurz, je přesvědčen, že vozy by mohly jezdit mnohem rychleji a tím by se posílila atraktivita diváckého faktoru. Navýšení maximální rychlosti o téměř sto kilometrů v hodině ale musí být náležitě vyváženo.
Dvaačtyřicetiletý rodák z rakouského Waidhofenu, který působil ve Formuli 1 mezi roky 1997 a 2007 tvrdí, že pokud by došlo k masivnímu zvýšení přítlaku, mohla by rychlost vzrůst až na 450 km/h. Bylo by ovšem nezbytné, aby se tak stalo pouze v případě, že bude možnost zranění pilota snížena na minimum.
"Pokud bych měl být vizionář F1, chtěl bych, aby vozy byly stále bezpečnější, ale také se zasazuji o to, aby byly nadále rychlejší. Mluvím o způsobu jak být rychlejší, protože můžeme zkonstruovat vůz, který pojede 450 km/h a bude mít větší přítlak. S takovým autem, pokud bude dostatečně bezpečné, můžeme závodit na těch nejextrémnějších závodních tratích, třeba i ve městě," předestírá svou představu Wurz.
Předseda GPDA letos lobboval za zavedení ochrany kokpitu už od příští sezóny, ale nakonec bylo toto řešení odloženo na rok 2018. Wurz se domnívá, že další tlak v oblasti bezpečnosti by mohl vymazat řadu současných pravidel, které podle jeho názoru dělají šampionáty pro fanoušky méně atraktivní.
"Nebudeme nuceni mít únikové zóny, takže by tím odpadla spousta dohadů, jestli někdo jednal v rozporu s pravidly, čemuž stále méně lidí rozumí. Základním aspektem by měl být fanoušek, který se doma zamyslí a řekne si: »Nikdy bych nezvládl to, co ti nejodvážnější a nejtalentovanější piloti dokáží.« Pak se nebude zajímat o zbytek. Musí se vybudit jeho nitro. A my jste se od vzrušujících závodů dost vzdálili. Pokud nebudou vozy bezpečné, závodní ředitel musí přijmout opatření, aby neskončil ve vězení, kdyby se něco náhodou stalo - to je pak cesta do slepé uličky. Takže můj názor je takový - udělejme auta bezpečnější a mnohem agresivnější, protože to je možné, aniž by byl ohrožen lidský život. Závodění bude vždy nebezpečné, zvláště při takových rychlostech, ale můžeme pracovat proti faktoru pravděpodobnosti," vysvětluje Wurz.
Pokud by se ale Formule 1 rozhodla pro toto řešení, sám Wurz připouští, že by to byl - lidově řečeno - běh na hodně dlouhou trať.
"Je to spíš dlouhodobý výhled, rozhodně ho nelze ztotožnit s některými krátkodobými návrhy z lidí, kteří jsou kolem Formule 1. Nejsem si jistý, jestli mám pravdu, ale mohli bychom o tom přemýšlet jako skupina," dodává Wurz.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.