Není to poprvé, co Formule 1 vstupuje do nové sezóny s očekáváním, že se stane atraktivnější, přinese víc soubojů a méně předpokládaných výsledků. Doufá, že se k ní opět budou obracet davy fanoušků, kterým nabídne podívanou hodnou královské třídy motorsportu.
Širší pneumatiky, aerodynamické změny a hlasitější motory - to jsou cíle, kterými mají být příznivci F1 přesvědčeni, aby po 21 víkendu zasedali ke svým televizorům nebo zamířili do ochozů té které Grand Prix. Někdejší pilot F1 David Coulthard se domnívá, že třeba poslední Grand Prix Brazílie byla ukázkovým příkladem toho, jak může Formule 1 být pro fanoušky přitažlivá.
Jenže podobných slibů už jsme zažili mnoho a pak se první závod sezóny od oněch prognóz hodně lišil. Skotský závodník, který prošel ve Formuli 1 týmy Williams, McLaren a Red Bull proto přemýšlí, jak lidi, kteří zaplatí dost peněz aby se mohli na závody dívat, ještě více s F1 propojit.
Pojďme ještě jednou k brazilskému závodu. Podle Coultharda šlo o dokonalý scénář závodu, který musí F1 ještě propracovat. Kvůli silnému dešti musel být závod dvakrát přerušen a nikdo v hledišti neměl tušení, co bude následovat. Ani televizní diváci ne, dokud ředitel závodu Charlie Whiting nevyhodnotil situaci tak, že počasí nabízí vhodné "okno" pro další restart. V tomto směru cítí Coulthard další možné zlepšení, které by se mělo inspirovat zkušenostmi z jiných sportů, aby se vazby motoristických fanoušků ještě více posílily.
"Zmínili jste se, a mě napadlo - a přiznám, předtím jsem o tom nepřemýšlel, takže děkuji za váš stimul - že třeba při americkém fotbalu nebo ragby sudí poté, co si prohlédne video a poradí se s ostatními rozhodčími, prostřednictvím mikrofonu vysvětlí verdikt. Protože se video používá v reálném čase, může být průběh utkání ve většině sportů zastaven, V F1 je jedinou výjimkou červená vlajka. Fanouškům by se měla okamžitě poskytnout jasná zpráva nebo vizuální prezentace, co bude následovat. Pak se o tom bude následně jen málo lidí dohadovat," navrhuje Coulthard.
Jeho zkušenost vychází právě z událostí na interlagosu, protože během tří hodin a jedné minuty, po kterou závod trval, to několikrát vypadalo, že bude závod zrušen. Někteří fanoušci opouštěli tribuny, auta kroužící za safety carem vypískali a našli se i tací, kteří ze závodního areálu odešli. Proto se Coulthard domnívá, že tohle není vděk, který by piloti měli sklízet. Jako expert stanice Channel 4 se pětačtyřicetiletý Skot domnívá, že F1 musí být atraktivní a dobře prodejná, což v uplynulém roce nebyl onen případ.
"Myslím, že s lidmi by se mělo jednat jednoduše a otevřeně, protože ošálit někoho lze jen po určitou dobu, ale takovým jednáním nevyhraje. Sport existuje právě v závislosti na vášni lidí a jejich touze snít o pocitu usednout do vozu Grand Prix, výběru a podpory oblíbenců na jejich cestě za úspěchem. Nemůžeme je najednou změnit, ale pravděpodobně máme ještě nějakou příležitost," dodává Coulthard.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.