Není to poprvé, co Formule 1 vstupuje do nové sezóny s očekáváním, že se stane atraktivnější, přinese víc soubojů a méně předpokládaných výsledků. Doufá, že se k ní opět budou obracet davy fanoušků, kterým nabídne podívanou hodnou královské třídy motorsportu.
Širší pneumatiky, aerodynamické změny a hlasitější motory - to jsou cíle, kterými mají být příznivci F1 přesvědčeni, aby po 21 víkendu zasedali ke svým televizorům nebo zamířili do ochozů té které Grand Prix. Někdejší pilot F1 David Coulthard se domnívá, že třeba poslední Grand Prix Brazílie byla ukázkovým příkladem toho, jak může Formule 1 být pro fanoušky přitažlivá.
Jenže podobných slibů už jsme zažili mnoho a pak se první závod sezóny od oněch prognóz hodně lišil. Skotský závodník, který prošel ve Formuli 1 týmy Williams, McLaren a Red Bull proto přemýšlí, jak lidi, kteří zaplatí dost peněz aby se mohli na závody dívat, ještě více s F1 propojit.
Pojďme ještě jednou k brazilskému závodu. Podle Coultharda šlo o dokonalý scénář závodu, který musí F1 ještě propracovat. Kvůli silnému dešti musel být závod dvakrát přerušen a nikdo v hledišti neměl tušení, co bude následovat. Ani televizní diváci ne, dokud ředitel závodu Charlie Whiting nevyhodnotil situaci tak, že počasí nabízí vhodné "okno" pro další restart. V tomto směru cítí Coulthard další možné zlepšení, které by se mělo inspirovat zkušenostmi z jiných sportů, aby se vazby motoristických fanoušků ještě více posílily.
"Zmínili jste se, a mě napadlo - a přiznám, předtím jsem o tom nepřemýšlel, takže děkuji za váš stimul - že třeba při americkém fotbalu nebo ragby sudí poté, co si prohlédne video a poradí se s ostatními rozhodčími, prostřednictvím mikrofonu vysvětlí verdikt. Protože se video používá v reálném čase, může být průběh utkání ve většině sportů zastaven, V F1 je jedinou výjimkou červená vlajka. Fanouškům by se měla okamžitě poskytnout jasná zpráva nebo vizuální prezentace, co bude následovat. Pak se o tom bude následně jen málo lidí dohadovat," navrhuje Coulthard.
Jeho zkušenost vychází právě z událostí na interlagosu, protože během tří hodin a jedné minuty, po kterou závod trval, to několikrát vypadalo, že bude závod zrušen. Někteří fanoušci opouštěli tribuny, auta kroužící za safety carem vypískali a našli se i tací, kteří ze závodního areálu odešli. Proto se Coulthard domnívá, že tohle není vděk, který by piloti měli sklízet. Jako expert stanice Channel 4 se pětačtyřicetiletý Skot domnívá, že F1 musí být atraktivní a dobře prodejná, což v uplynulém roce nebyl onen případ.
"Myslím, že s lidmi by se mělo jednat jednoduše a otevřeně, protože ošálit někoho lze jen po určitou dobu, ale takovým jednáním nevyhraje. Sport existuje právě v závislosti na vášni lidí a jejich touze snít o pocitu usednout do vozu Grand Prix, výběru a podpory oblíbenců na jejich cestě za úspěchem. Nemůžeme je najednou změnit, ale pravděpodobně máme ještě nějakou příležitost," dodává Coulthard.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.