Není to poprvé, co Formule 1 vstupuje do nové sezóny s očekáváním, že se stane atraktivnější, přinese víc soubojů a méně předpokládaných výsledků. Doufá, že se k ní opět budou obracet davy fanoušků, kterým nabídne podívanou hodnou královské třídy motorsportu.
Širší pneumatiky, aerodynamické změny a hlasitější motory - to jsou cíle, kterými mají být příznivci F1 přesvědčeni, aby po 21 víkendu zasedali ke svým televizorům nebo zamířili do ochozů té které Grand Prix. Někdejší pilot F1 David Coulthard se domnívá, že třeba poslední Grand Prix Brazílie byla ukázkovým příkladem toho, jak může Formule 1 být pro fanoušky přitažlivá.
Jenže podobných slibů už jsme zažili mnoho a pak se první závod sezóny od oněch prognóz hodně lišil. Skotský závodník, který prošel ve Formuli 1 týmy Williams, McLaren a Red Bull proto přemýšlí, jak lidi, kteří zaplatí dost peněz aby se mohli na závody dívat, ještě více s F1 propojit.
Pojďme ještě jednou k brazilskému závodu. Podle Coultharda šlo o dokonalý scénář závodu, který musí F1 ještě propracovat. Kvůli silnému dešti musel být závod dvakrát přerušen a nikdo v hledišti neměl tušení, co bude následovat. Ani televizní diváci ne, dokud ředitel závodu Charlie Whiting nevyhodnotil situaci tak, že počasí nabízí vhodné "okno" pro další restart. V tomto směru cítí Coulthard další možné zlepšení, které by se mělo inspirovat zkušenostmi z jiných sportů, aby se vazby motoristických fanoušků ještě více posílily.
"Zmínili jste se, a mě napadlo - a přiznám, předtím jsem o tom nepřemýšlel, takže děkuji za váš stimul - že třeba při americkém fotbalu nebo ragby sudí poté, co si prohlédne video a poradí se s ostatními rozhodčími, prostřednictvím mikrofonu vysvětlí verdikt. Protože se video používá v reálném čase, může být průběh utkání ve většině sportů zastaven, V F1 je jedinou výjimkou červená vlajka. Fanouškům by se měla okamžitě poskytnout jasná zpráva nebo vizuální prezentace, co bude následovat. Pak se o tom bude následně jen málo lidí dohadovat," navrhuje Coulthard.
Jeho zkušenost vychází právě z událostí na interlagosu, protože během tří hodin a jedné minuty, po kterou závod trval, to několikrát vypadalo, že bude závod zrušen. Někteří fanoušci opouštěli tribuny, auta kroužící za safety carem vypískali a našli se i tací, kteří ze závodního areálu odešli. Proto se Coulthard domnívá, že tohle není vděk, který by piloti měli sklízet. Jako expert stanice Channel 4 se pětačtyřicetiletý Skot domnívá, že F1 musí být atraktivní a dobře prodejná, což v uplynulém roce nebyl onen případ.
"Myslím, že s lidmi by se mělo jednat jednoduše a otevřeně, protože ošálit někoho lze jen po určitou dobu, ale takovým jednáním nevyhraje. Sport existuje právě v závislosti na vášni lidí a jejich touze snít o pocitu usednout do vozu Grand Prix, výběru a podpory oblíbenců na jejich cestě za úspěchem. Nemůžeme je najednou změnit, ale pravděpodobně máme ještě nějakou příležitost," dodává Coulthard.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.