Rok 2016 se zapsal do historie Formule 1 jako sezóna, která kladla na piloty největší nároky, protože obsahovala doposud největší porci závodů. Ne všem se zdá tento počet rozumný, což potvrzuje i Daniel Ricciardo.
Zatímco v prehistorických dobách oficiálního šampionátu se počet závodů pohyboval pod hranicí deseti ročně (a to tu ještě byl problematický závod 500 mil INDY), posléze se průměrný počet ustálil na 16 Grand Prix. Když se v roce 1977 konalo 17 závodů, vzbudilo to značný rozruch a obavy, aby to nebyla příliš velká zátěž.
Kalendář F1 obsahující 21 Grand Prix byl schválen v prosinci roku 2015 a dával pilotům možnost se na patřičně dlouhou sezónu připravit. Nicméně Daniel Ricciardo prohlásil, že když přišel na řadu dvacátý závod, pocítil, že si vysoký počet podniků začíná vybírat svou daň.
"Věděli jsme, že sezóna 2016 bude vůbec nejdelší, 21 závodů se ještě nikdy nejelo, ale definitivně to na nás dopadlo v posledních závodech. Co se týče energie jsem byl v pořádku, než jsme dorazili do Brazílie. Tam jsem si uvědomil, jak mě to všechno dohání. Víc závodů je určitě zábavných, ale jakmile opustíte Evropu a začnete létat po světě, absolvujete závody po týdnu a jste dlouho mimo domov... ještě rádi přijmete nějakou pauzu," vysvětluje Australan.
Třetí muž celkové klasifikace a vítěz čtyř Grand Prix se proto rozhodl tomuto rozvrhu přizpůsobit i volný čas, což je podle něj nezbytné, aby tak náročnou sezónu vůbec zvládl.
"Přinutí vás to chytřeji zacházet s volnými prostoji, můj přístup se během několika let zcela změnil. Než jsem se dostal do F1, tak jsem každý den trénoval, a to hodně perně, jak to jenonm šlo, ale při 21 Grand Prix během sezóny není způsob, jak to udělat. Doba před samotnou sezónou je časem, kdy se připravujete na nadcházející období, dávám tomu velký význam. Pak si připravím tréninkový blok nebo tréninkový tábor na srpen, kdy máme letní pauzu. A pak je tu zbytek, kdy se musím postarat především sám o sebe, abych nebyl přetrénovaný. V pondělí po závodě teď nedělám absolutně nic. Ono pověstné dobíjení baterek je nesmírně důležité. Letos jsme z Kanady letěli přímo do Baku, což bylo s ohledem na mnoho časových pásem asi nejtěžší moment sezóny. Závody jsou pořád zábavné, ale zvládnout je znamená, že musíte změnit způsob vašeho přístupu a myšlení," dodává Ricciardo.
Kdo ví, možná právě ono maximální vypětí a narůstající počet závodů vedly k tomu, že se současný mistr světa Nico Rosberg pět dní po zisku titulu rozhodl ze světa F1 odejít. Zvládnout tak vysoký počet závodů znamená mnoho obětí, od nedostatku času až po malou komunikaci s rodinou.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.