Rok 2016 se zapsal do historie Formule 1 jako sezóna, která kladla na piloty největší nároky, protože obsahovala doposud největší porci závodů. Ne všem se zdá tento počet rozumný, což potvrzuje i Daniel Ricciardo.
Zatímco v prehistorických dobách oficiálního šampionátu se počet závodů pohyboval pod hranicí deseti ročně (a to tu ještě byl problematický závod 500 mil INDY), posléze se průměrný počet ustálil na 16 Grand Prix. Když se v roce 1977 konalo 17 závodů, vzbudilo to značný rozruch a obavy, aby to nebyla příliš velká zátěž.
Kalendář F1 obsahující 21 Grand Prix byl schválen v prosinci roku 2015 a dával pilotům možnost se na patřičně dlouhou sezónu připravit. Nicméně Daniel Ricciardo prohlásil, že když přišel na řadu dvacátý závod, pocítil, že si vysoký počet podniků začíná vybírat svou daň.
"Věděli jsme, že sezóna 2016 bude vůbec nejdelší, 21 závodů se ještě nikdy nejelo, ale definitivně to na nás dopadlo v posledních závodech. Co se týče energie jsem byl v pořádku, než jsme dorazili do Brazílie. Tam jsem si uvědomil, jak mě to všechno dohání. Víc závodů je určitě zábavných, ale jakmile opustíte Evropu a začnete létat po světě, absolvujete závody po týdnu a jste dlouho mimo domov... ještě rádi přijmete nějakou pauzu," vysvětluje Australan.
Třetí muž celkové klasifikace a vítěz čtyř Grand Prix se proto rozhodl tomuto rozvrhu přizpůsobit i volný čas, což je podle něj nezbytné, aby tak náročnou sezónu vůbec zvládl.
"Přinutí vás to chytřeji zacházet s volnými prostoji, můj přístup se během několika let zcela změnil. Než jsem se dostal do F1, tak jsem každý den trénoval, a to hodně perně, jak to jenonm šlo, ale při 21 Grand Prix během sezóny není způsob, jak to udělat. Doba před samotnou sezónou je časem, kdy se připravujete na nadcházející období, dávám tomu velký význam. Pak si připravím tréninkový blok nebo tréninkový tábor na srpen, kdy máme letní pauzu. A pak je tu zbytek, kdy se musím postarat především sám o sebe, abych nebyl přetrénovaný. V pondělí po závodě teď nedělám absolutně nic. Ono pověstné dobíjení baterek je nesmírně důležité. Letos jsme z Kanady letěli přímo do Baku, což bylo s ohledem na mnoho časových pásem asi nejtěžší moment sezóny. Závody jsou pořád zábavné, ale zvládnout je znamená, že musíte změnit způsob vašeho přístupu a myšlení," dodává Ricciardo.
Kdo ví, možná právě ono maximální vypětí a narůstající počet závodů vedly k tomu, že se současný mistr světa Nico Rosberg pět dní po zisku titulu rozhodl ze světa F1 odejít. Zvládnout tak vysoký počet závodů znamená mnoho obětí, od nedostatku času až po malou komunikaci s rodinou.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.