Pokud se o Maxi Verstappenovi hovořilo doposud z jisté části s nádechem negativního pohledu, Grand Prix Brazílie pro něj znamenala obrovskou satisfakci. Jeho výkon v závěrečné části je nyní oslavován a padají příměry k Sennovi či Schumacherovi.
Pamětníci určitě vyloví ze svých vzpomínek některé slavné vodní bitvy, počínaje třeba překvapivým vítězstvím Jean-Pierre Beltoise s Monaku 1972, kdy zaskočil všechny favority a vyhrál svou první a zároveň jedinou Grand Prix. Spíš se ale vyslovují jména legend jako Ayrton Senna nebo Michael Schumacher. V prvním případě se často zmiňuje Monako 1984, kdy se tehdy ještě neznámý Senna na tolemanu neohroženě dral startovním kolem kupředu a nevyhrál především proto, že ředitel závodu Jacky Ickx kvůli špatným podmínkám Grand Prix předčasně ukončil.
Verstappen v Brazílii tratil na taktice Red Bullu - tým se rozhodl zkusit přechodné pneumatiky, ale ještě v průběhu posledního výjezdu safety caru Max prohlásil, že se na nich nedá jet. Po zastávce v boxech se ocitl na 14. místě, ovšem měl oproti soupeřům o dvacet kol "mladší" poneumatiky. Během 12 kol pak "prošel" startovním polem až na třetí místo. Když se k tomu přidá jeho bravurní manévr z prvního ostrého kola po startu za safety carem a perfektní zvládnutí začínající piruety na začátku cílové rovinky v 39. kole, nelze se divit, že i jeho šéf Christian Horner hovořil v superlativech.
"Neviděl jsem nic lepšího. Myslím, že dnes jsme se stali svědky něčeho výjimečného. Myslím, že jeho jízdu je nutné srovnávat s největšími momenty F1. Nejsme často svědky podobných závodů, takže to, co jsme dnes viděli, je opravdu hodně zvláštní," prohlásil Horner na otázku, zda lze Verstappena srovnávat s výkony Senny v Monaku 1984 nebo Michaela Schumachera ve Španělsku 1986.
Odborníci zejména oceňovali Holanďanovu variabilitu při volbě stopy, bylo vidět, že přesně ví, kam auto "poslat", aby mělo větší rychlost, tedy ne jenom hledání míst, odkud by lépe viděl. Tak se zrodilo několik jeho úspěšných manévrů, včetně toho v zatáčce 3, kdy vnějškem předjel Rosberga.
"Pořád zkoušel. I za safety carem jsme mohli vidět, jak se pohybuje po různých částech trati, hledá lepší výchozí pozici. Všichni jezdci jako on přišli z motokár a vypadalo to, že užíval i stejné taktiky. Jet vnějškem v zatáčce 3, vnější stopu po rovince, hledal lepší přilnavost v různých částech okruhu - bylo skvělé vidět jeho práci. Až do této chvíle jsem neviděl nikoho takhle zkoumat možnosti, až u Maxe. Spousta pilotů prošla přes motokáry jako on, ale Max jel dnes svou vlastní ligu," pokračoval šéf Red Bullu.
Vrátil se pochopitelně i k jeho incidentu v 39. kole, kdy Max v závěrečné pasáži ztratil na chvíli vládu nad vozem a vypadalo to, že bude následoval neblahého osudu Grosjeana, Ericssona, Räikkönena a později Massy.
"Myslím, že všichni na boxové zídce jsme v tu chvíli byli zralí na výměnu prádla. Ale on zůstal extrémně klidný, jak jsme slyšeli v rádiu. S výjimkou této jediné chvíle měl všechno pod kontrolou, celé odpoledne," dodává Horner.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.