Těch trestů se v poslední době nakupilo poměrně hodně a pořád se o nich intenzivně hovoří. Vettel si jich rozhodně užil - nejdřív dostal 10vteřinovou penalizaci v Mexiku, která ho odsunula ze stupňů vítězů, potom mu ještě hrozil trest za nadávání v radiokomunikaci.
Občas se stává, že evidentní přestupek je zmírněn a nahrazen formou trestu, která nazvedne svět F1, jindy zase nicotný prohřešek ocení odpovědní pracovníci "flastrem", který je dle většinové skupiny přehnaný. Vettelova penalizace za změnu závodní stopy během brzdného manévru se stále nelíbí stáji Ferrari, která se pokusila zvrátit výsledek uvedením "nových okolností", které ale byly zamítnuty.
Daniel Ricciardo, který na zmíněném incidentu vydělal a posunul se z pátého na třetí místo, by na Vettelově místě řekl týmu, aby trest přijal a nechal celou situaci plavat. "Pro mě by skončilo všechno nedělním večerem, ať to dopadlo jakkoli, prostě se stalo a hotovo. Zaslechl jsem, že se k tomu případu z Mexika chtějí zase vrátit, ale pak by se mohli také zabývat Maxovým manévrem a jaký to měl vliv na ten náš. Řekl bych, že už to je ukončené. Tak to je. Pochopitelně to je boj týmů o každý bod, takže usilují o to, aby je dostali nazpátek, ale co se týče závodu, tak ten skončil v neděli a jde se dál," komentuje situaci Australan.
"Také se rád nenacházím v podobné pozici, kdy protestujeme, ale cítil jsem, že je třeba něco udělat. Není hezké, že boj pokračuje i poté, co klesla šachovnicová vlajka - určitě o takovou záležitost nikdo nestojí, ale měli jsme pro to své důvody. Ale to bylo před týdnem nebo dvěma a pořád se to táhne. Myslel jsem, že už je po všem. Pohyb během brzdného manévru je pro každého složitý - pokud jste nezávodili nebo nemáte blízko k motorsportu, je to těžké z vnějšího pohledu posoudit. Panuje názor »Hele, on byl ještě vpředu, takže to je jeho zatáčka«, ale my přesně víme, o co jde. Já bych to nechal plavat a Vettel by se k tomu měl postavit jako chlap a uznat svou chybu," dodal Ricciardo.
Jenže Sebastian Vettel má právě na tuto situaci jiný názor a v podstatě zastává stejně stanovisko jako Ricciardo - posuzuje trest pro Ferrari v Mexiku jako nespravedlivý a podporuje právo Ferrari na odvolání.
"Samozřejmě, že ho podporuji. S přijatým rozhodnutím nejsme spokojeni, v tom se náš názor liší. Ale teď se chceme soustředit na probíhající závodní víkend. Nicméně ke všemu nemáme co více dodat, už jsme o tom mluvili mnohokrát. Nemáme pocit, že by penalizace byla adekvátní, zbytek už je jenom jeden z důsledků," uvádí Vettel.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.