Těch trestů se v poslední době nakupilo poměrně hodně a pořád se o nich intenzivně hovoří. Vettel si jich rozhodně užil - nejdřív dostal 10vteřinovou penalizaci v Mexiku, která ho odsunula ze stupňů vítězů, potom mu ještě hrozil trest za nadávání v radiokomunikaci.
Občas se stává, že evidentní přestupek je zmírněn a nahrazen formou trestu, která nazvedne svět F1, jindy zase nicotný prohřešek ocení odpovědní pracovníci "flastrem", který je dle většinové skupiny přehnaný. Vettelova penalizace za změnu závodní stopy během brzdného manévru se stále nelíbí stáji Ferrari, která se pokusila zvrátit výsledek uvedením "nových okolností", které ale byly zamítnuty.
Daniel Ricciardo, který na zmíněném incidentu vydělal a posunul se z pátého na třetí místo, by na Vettelově místě řekl týmu, aby trest přijal a nechal celou situaci plavat. "Pro mě by skončilo všechno nedělním večerem, ať to dopadlo jakkoli, prostě se stalo a hotovo. Zaslechl jsem, že se k tomu případu z Mexika chtějí zase vrátit, ale pak by se mohli také zabývat Maxovým manévrem a jaký to měl vliv na ten náš. Řekl bych, že už to je ukončené. Tak to je. Pochopitelně to je boj týmů o každý bod, takže usilují o to, aby je dostali nazpátek, ale co se týče závodu, tak ten skončil v neděli a jde se dál," komentuje situaci Australan.
"Také se rád nenacházím v podobné pozici, kdy protestujeme, ale cítil jsem, že je třeba něco udělat. Není hezké, že boj pokračuje i poté, co klesla šachovnicová vlajka - určitě o takovou záležitost nikdo nestojí, ale měli jsme pro to své důvody. Ale to bylo před týdnem nebo dvěma a pořád se to táhne. Myslel jsem, že už je po všem. Pohyb během brzdného manévru je pro každého složitý - pokud jste nezávodili nebo nemáte blízko k motorsportu, je to těžké z vnějšího pohledu posoudit. Panuje názor »Hele, on byl ještě vpředu, takže to je jeho zatáčka«, ale my přesně víme, o co jde. Já bych to nechal plavat a Vettel by se k tomu měl postavit jako chlap a uznat svou chybu," dodal Ricciardo.
Jenže Sebastian Vettel má právě na tuto situaci jiný názor a v podstatě zastává stejně stanovisko jako Ricciardo - posuzuje trest pro Ferrari v Mexiku jako nespravedlivý a podporuje právo Ferrari na odvolání.
"Samozřejmě, že ho podporuji. S přijatým rozhodnutím nejsme spokojeni, v tom se náš názor liší. Ale teď se chceme soustředit na probíhající závodní víkend. Nicméně ke všemu nemáme co více dodat, už jsme o tom mluvili mnohokrát. Nemáme pocit, že by penalizace byla adekvátní, zbytek už je jenom jeden z důsledků," uvádí Vettel.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.