Vrcholící souboj o titul mistra světa 2016 vstupuje do finální fáze. Nico Rosberg má k titulu hodně blízko, navíc mu bodový odstup umožňuje i drobné zaváhání. Německý pilot se chce soustředit především na "své problémy"
Na první pohled se na Rosbergově přístupu nic nemění - v Brazílii chce podřídit všechno tomu, aby vyhrál a definitivně si pojistil titul mistra světa, o který usiluje už třetí sezónu. Hodlá se proto zaměřit na faktory, které může sám ovlivňovat a kontrolovat. Na Interlagosu očekává stejný souboj jako před necelými dvěma týdny v Mexiku.
"Mexiko nebylo z mé strany ideální. Chtěl jsem jako vždy vyhrát, ale Lewis byl po celý víkend trochu rychlejší. Někdy podobnou věc musíte akceptovat a spokojit se s tím, co jste vykonali. Nehodlám svůj přístup měnit. Musím pokračovat v tom, co mi napomáhá udržet si silný přístup a jít si pokaždé pro vítězství. Pořád jsou před námi dva závody, v našem sportu se může přihodit cokoliv. Musím plně soustředit svou energii na faktory, které mohu sám kontrolovat. V São Paulu mívám dobrou formu. Je to jeden z opravdu klasických okruhů, kde se odehrálo několik zajímavých závodů, takže se těším na velkou bitvu před úžasnými brazilskými fanoušky," svěřil se Rosberg.
Vrátil se rovněž ke svým potížím v Mexiku, které přisuzoval nízkým teplotám pneumatik. Jak sám doufá, podobný deficit se v posledních dvou závodech sezóny nebude opakovat.
"Letošní Mexiko bylo ojedinělé, protože pneumatiky byly po celý víkend studené, auto se pak chovalo nervózně, ale i tak to byl opravdu jedinečný závodní víkend," pokračuje Rosberg.
Počty jsou jasné. Pokud jedenatřicetiletý Němec v neděli vyhraje, stane se šampionem bez ohledu na to, jak dopadne jeho jediný soupeř a týmový kolega. Po čtyřiatřiceti letech by tak napodobil svého otce Keijo "Keke" Rosberga, který tehdy triumfoval za dramatických okolností na Williamsu. Prostým odečtem zjistíme, že Nico u toho tehdy ještě nemohl být. A ještě jednu poznámku: Lewis Hamilton zatím v Brazílii nikdy nevyhrál, zajel tu jediné pole-position (2012) a dominuje pouze v počtu nejrychlejších kol, která tu zajel hned čtyři.
"Jasně, situace mi nahrává, ale nehodlám svůj přístup měnit, protože dělám to, co považuji za nejlepší. Chci mít věci pod kontrolou, dělat to, co mi jde nejlépe a závodit nejlépe jak umím. Takový je můj přístup," dodává Nico Rosberg.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.