Vrcholící souboj o titul mistra světa 2016 vstupuje do finální fáze. Nico Rosberg má k titulu hodně blízko, navíc mu bodový odstup umožňuje i drobné zaváhání. Německý pilot se chce soustředit především na "své problémy"
Na první pohled se na Rosbergově přístupu nic nemění - v Brazílii chce podřídit všechno tomu, aby vyhrál a definitivně si pojistil titul mistra světa, o který usiluje už třetí sezónu. Hodlá se proto zaměřit na faktory, které může sám ovlivňovat a kontrolovat. Na Interlagosu očekává stejný souboj jako před necelými dvěma týdny v Mexiku.
"Mexiko nebylo z mé strany ideální. Chtěl jsem jako vždy vyhrát, ale Lewis byl po celý víkend trochu rychlejší. Někdy podobnou věc musíte akceptovat a spokojit se s tím, co jste vykonali. Nehodlám svůj přístup měnit. Musím pokračovat v tom, co mi napomáhá udržet si silný přístup a jít si pokaždé pro vítězství. Pořád jsou před námi dva závody, v našem sportu se může přihodit cokoliv. Musím plně soustředit svou energii na faktory, které mohu sám kontrolovat. V São Paulu mívám dobrou formu. Je to jeden z opravdu klasických okruhů, kde se odehrálo několik zajímavých závodů, takže se těším na velkou bitvu před úžasnými brazilskými fanoušky," svěřil se Rosberg.
Vrátil se rovněž ke svým potížím v Mexiku, které přisuzoval nízkým teplotám pneumatik. Jak sám doufá, podobný deficit se v posledních dvou závodech sezóny nebude opakovat.
"Letošní Mexiko bylo ojedinělé, protože pneumatiky byly po celý víkend studené, auto se pak chovalo nervózně, ale i tak to byl opravdu jedinečný závodní víkend," pokračuje Rosberg.
Počty jsou jasné. Pokud jedenatřicetiletý Němec v neděli vyhraje, stane se šampionem bez ohledu na to, jak dopadne jeho jediný soupeř a týmový kolega. Po čtyřiatřiceti letech by tak napodobil svého otce Keijo "Keke" Rosberga, který tehdy triumfoval za dramatických okolností na Williamsu. Prostým odečtem zjistíme, že Nico u toho tehdy ještě nemohl být. A ještě jednu poznámku: Lewis Hamilton zatím v Brazílii nikdy nevyhrál, zajel tu jediné pole-position (2012) a dominuje pouze v počtu nejrychlejších kol, která tu zajel hned čtyři.
"Jasně, situace mi nahrává, ale nehodlám svůj přístup měnit, protože dělám to, co považuji za nejlepší. Chci mít věci pod kontrolou, dělat to, co mi jde nejlépe a závodit nejlépe jak umím. Takový je můj přístup," dodává Nico Rosberg.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.