Vrcholící souboj o titul mistra světa 2016 vstupuje do finální fáze. Nico Rosberg má k titulu hodně blízko, navíc mu bodový odstup umožňuje i drobné zaváhání. Německý pilot se chce soustředit především na "své problémy"
Na první pohled se na Rosbergově přístupu nic nemění - v Brazílii chce podřídit všechno tomu, aby vyhrál a definitivně si pojistil titul mistra světa, o který usiluje už třetí sezónu. Hodlá se proto zaměřit na faktory, které může sám ovlivňovat a kontrolovat. Na Interlagosu očekává stejný souboj jako před necelými dvěma týdny v Mexiku.
"Mexiko nebylo z mé strany ideální. Chtěl jsem jako vždy vyhrát, ale Lewis byl po celý víkend trochu rychlejší. Někdy podobnou věc musíte akceptovat a spokojit se s tím, co jste vykonali. Nehodlám svůj přístup měnit. Musím pokračovat v tom, co mi napomáhá udržet si silný přístup a jít si pokaždé pro vítězství. Pořád jsou před námi dva závody, v našem sportu se může přihodit cokoliv. Musím plně soustředit svou energii na faktory, které mohu sám kontrolovat. V São Paulu mívám dobrou formu. Je to jeden z opravdu klasických okruhů, kde se odehrálo několik zajímavých závodů, takže se těším na velkou bitvu před úžasnými brazilskými fanoušky," svěřil se Rosberg.
Vrátil se rovněž ke svým potížím v Mexiku, které přisuzoval nízkým teplotám pneumatik. Jak sám doufá, podobný deficit se v posledních dvou závodech sezóny nebude opakovat.
"Letošní Mexiko bylo ojedinělé, protože pneumatiky byly po celý víkend studené, auto se pak chovalo nervózně, ale i tak to byl opravdu jedinečný závodní víkend," pokračuje Rosberg.
Počty jsou jasné. Pokud jedenatřicetiletý Němec v neděli vyhraje, stane se šampionem bez ohledu na to, jak dopadne jeho jediný soupeř a týmový kolega. Po čtyřiatřiceti letech by tak napodobil svého otce Keijo "Keke" Rosberga, který tehdy triumfoval za dramatických okolností na Williamsu. Prostým odečtem zjistíme, že Nico u toho tehdy ještě nemohl být. A ještě jednu poznámku: Lewis Hamilton zatím v Brazílii nikdy nevyhrál, zajel tu jediné pole-position (2012) a dominuje pouze v počtu nejrychlejších kol, která tu zajel hned čtyři.
"Jasně, situace mi nahrává, ale nehodlám svůj přístup měnit, protože dělám to, co považuji za nejlepší. Chci mít věci pod kontrolou, dělat to, co mi jde nejlépe a závodit nejlépe jak umím. Takový je můj přístup," dodává Nico Rosberg.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.