Vrcholící souboj o titul mistra světa 2016 vstupuje do finální fáze. Nico Rosberg má k titulu hodně blízko, navíc mu bodový odstup umožňuje i drobné zaváhání. Německý pilot se chce soustředit především na "své problémy"
Na první pohled se na Rosbergově přístupu nic nemění - v Brazílii chce podřídit všechno tomu, aby vyhrál a definitivně si pojistil titul mistra světa, o který usiluje už třetí sezónu. Hodlá se proto zaměřit na faktory, které může sám ovlivňovat a kontrolovat. Na Interlagosu očekává stejný souboj jako před necelými dvěma týdny v Mexiku.
"Mexiko nebylo z mé strany ideální. Chtěl jsem jako vždy vyhrát, ale Lewis byl po celý víkend trochu rychlejší. Někdy podobnou věc musíte akceptovat a spokojit se s tím, co jste vykonali. Nehodlám svůj přístup měnit. Musím pokračovat v tom, co mi napomáhá udržet si silný přístup a jít si pokaždé pro vítězství. Pořád jsou před námi dva závody, v našem sportu se může přihodit cokoliv. Musím plně soustředit svou energii na faktory, které mohu sám kontrolovat. V São Paulu mívám dobrou formu. Je to jeden z opravdu klasických okruhů, kde se odehrálo několik zajímavých závodů, takže se těším na velkou bitvu před úžasnými brazilskými fanoušky," svěřil se Rosberg.
Vrátil se rovněž ke svým potížím v Mexiku, které přisuzoval nízkým teplotám pneumatik. Jak sám doufá, podobný deficit se v posledních dvou závodech sezóny nebude opakovat.
"Letošní Mexiko bylo ojedinělé, protože pneumatiky byly po celý víkend studené, auto se pak chovalo nervózně, ale i tak to byl opravdu jedinečný závodní víkend," pokračuje Rosberg.
Počty jsou jasné. Pokud jedenatřicetiletý Němec v neděli vyhraje, stane se šampionem bez ohledu na to, jak dopadne jeho jediný soupeř a týmový kolega. Po čtyřiatřiceti letech by tak napodobil svého otce Keijo "Keke" Rosberga, který tehdy triumfoval za dramatických okolností na Williamsu. Prostým odečtem zjistíme, že Nico u toho tehdy ještě nemohl být. A ještě jednu poznámku: Lewis Hamilton zatím v Brazílii nikdy nevyhrál, zajel tu jediné pole-position (2012) a dominuje pouze v počtu nejrychlejších kol, která tu zajel hned čtyři.
"Jasně, situace mi nahrává, ale nehodlám svůj přístup měnit, protože dělám to, co považuji za nejlepší. Chci mít věci pod kontrolou, dělat to, co mi jde nejlépe a závodit nejlépe jak umím. Takový je můj přístup," dodává Nico Rosberg.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.