Psal se rok 1977 a James Hunt vyhrál poslední závod sezóny - Grand Prix Japonska. Málokdo tehdy tušil, že v následujících třech letech tehdy červenobílé vozy budou na další triumf čekat marně.
James Hunt, Patrick Tambay, John Watson a Alain Prost prožívali v McLarenech v letech 1978-1980 krušné období. Za tři roky nebo též 45 Grand Prix někdejší mistrovský tým posbíral jen dvě umístění na stupních vítězů (Hunt ve Francii 1978 a Watson v Argentině 1979). Až v roce 1981 se díky příchodu Rona Dennise začaly hýbat lety a po pauze čítající 53 závodů se John Watson na britské půdě opět mohl opájet pocity vítěze - na McLarenu MP4-1 (při jeho pátém startu) dokázal opět vyhrát.
Pokud jde o negativní rekordy, ty už McLaren zdolal. Na vítězství čeká nekonečných 72 závodů a poslední stupně vítězů si užil také před hodně dlouhou dobou - v Grand Prix Austrálie 2014. A to se na ně vedle Magnussena dostal Button až díky diskvalifikaci Daniela Ricciarda. V týmu ale vládne odhodlání tuto černou sérii ukončit, což ostatně jeho zástupci i piloti už nějakou dobu dávají najevo. Jedním z důvodů optimismu je i příprava nové pohonné jednotky, o níž je šéf Hondy Jusuke Hasegawa přesvědčen, že bude co do výkonu schopná konkurovat Mercedesu.
Závodní ředitel Eric Boullier, který se k týmu připojil v roce 2014, předpokládá, že nelichotivé období by mohlo být už brzy minulostí. Jednou z příčin, proč se nedařilo dosáhnout lepších výsledků už dříve, byl podle něj omezený vývoj v sezóně. Proto vkládá velkou naději do příštího ročníku.
"Myslím, že jsme připraveni znovu vítězit. A domnívám se, že víc než kdy jindy. Museli jsme se rozhodnout pro koncept, o němž jsme byli přesvědčeni, že bude vítězný. Ten jsme pak rozvíjeli, což je otázka nikoli měsíců, ale let. Je to něco jako u Red Bullu, kde to trvalo sedm let, nebo u Mercedesu, kteří nad tím strávili pět let. Jsme technologická firma, která přijímá podobné výzvy. Když si uděláte průměr všech závodů, tak po stránce šasi bojujeme s Ferrari. Red Bull a Mercedes jsou lepší, ale ve zbytku startovního pole jsme nejlepší my," domnívá se Boullier.
"V příští sezóně musíme být maximálně efektivní v aerodynamice. Když budeme mít přítlak, sníží se odpor. A pokud bude náš výkon stejný jako u Mercedesu, můžeme být ve vývoji vozu agresivnější," pokračuje Boullier.
Honda má v současnosti turbínu a kompresor mezi válci motoru, ale chce podobně jako Mercedes v příštím roce přesunout kompresor před a turbínu za blok motoru, což by umožnilo použít větší turbo.
"Je těžké totot zrealizovat. To je také důvod, proč to Ferrari a Renault neudělali. A to je také důvod, proč zatím nejsem schopen říci, jestli to dokážeme my. Ale jsem přesvědčen, že bez ohledu na rozhodnutí o tomto rozložení bude možné zacelit mezeru, kterou na Mercedes máme. Alespoň co do stejné úrovně výkonu, to je náš první cíl. I když bude obtížné ohledně velikosti, hmotnosti, těžiště a zejména spolehlivosti velice obtížné dosáhnout stejné úrovně," vysvětluje Jusuke Hasegawa.
"Jdeme správným směrem. Pokud jde o ovládání nebo konkurenceschopnost, případně co se týče mého případného třetího mistrovského titulu, bude potřeba v budoucnu pilotovat Mercedes nebo McLaren Honda. To je můj názor, to je můj pocit," připojuje se svým názorem Fernando Alonso. Nezbývá než aby fanoušci McLarenu doufali, že se čekání na vítězství nepřehoupne přes osmdesát, devadesát nebo dokonce sto Grand Prix.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.