Psal se rok 1977 a James Hunt vyhrál poslední závod sezóny - Grand Prix Japonska. Málokdo tehdy tušil, že v následujících třech letech tehdy červenobílé vozy budou na další triumf čekat marně.
James Hunt, Patrick Tambay, John Watson a Alain Prost prožívali v McLarenech v letech 1978-1980 krušné období. Za tři roky nebo též 45 Grand Prix někdejší mistrovský tým posbíral jen dvě umístění na stupních vítězů (Hunt ve Francii 1978 a Watson v Argentině 1979). Až v roce 1981 se díky příchodu Rona Dennise začaly hýbat lety a po pauze čítající 53 závodů se John Watson na britské půdě opět mohl opájet pocity vítěze - na McLarenu MP4-1 (při jeho pátém startu) dokázal opět vyhrát.
Pokud jde o negativní rekordy, ty už McLaren zdolal. Na vítězství čeká nekonečných 72 závodů a poslední stupně vítězů si užil také před hodně dlouhou dobou - v Grand Prix Austrálie 2014. A to se na ně vedle Magnussena dostal Button až díky diskvalifikaci Daniela Ricciarda. V týmu ale vládne odhodlání tuto černou sérii ukončit, což ostatně jeho zástupci i piloti už nějakou dobu dávají najevo. Jedním z důvodů optimismu je i příprava nové pohonné jednotky, o níž je šéf Hondy Jusuke Hasegawa přesvědčen, že bude co do výkonu schopná konkurovat Mercedesu.
Závodní ředitel Eric Boullier, který se k týmu připojil v roce 2014, předpokládá, že nelichotivé období by mohlo být už brzy minulostí. Jednou z příčin, proč se nedařilo dosáhnout lepších výsledků už dříve, byl podle něj omezený vývoj v sezóně. Proto vkládá velkou naději do příštího ročníku.
"Myslím, že jsme připraveni znovu vítězit. A domnívám se, že víc než kdy jindy. Museli jsme se rozhodnout pro koncept, o němž jsme byli přesvědčeni, že bude vítězný. Ten jsme pak rozvíjeli, což je otázka nikoli měsíců, ale let. Je to něco jako u Red Bullu, kde to trvalo sedm let, nebo u Mercedesu, kteří nad tím strávili pět let. Jsme technologická firma, která přijímá podobné výzvy. Když si uděláte průměr všech závodů, tak po stránce šasi bojujeme s Ferrari. Red Bull a Mercedes jsou lepší, ale ve zbytku startovního pole jsme nejlepší my," domnívá se Boullier.
"V příští sezóně musíme být maximálně efektivní v aerodynamice. Když budeme mít přítlak, sníží se odpor. A pokud bude náš výkon stejný jako u Mercedesu, můžeme být ve vývoji vozu agresivnější," pokračuje Boullier.
Honda má v současnosti turbínu a kompresor mezi válci motoru, ale chce podobně jako Mercedes v příštím roce přesunout kompresor před a turbínu za blok motoru, což by umožnilo použít větší turbo.
"Je těžké totot zrealizovat. To je také důvod, proč to Ferrari a Renault neudělali. A to je také důvod, proč zatím nejsem schopen říci, jestli to dokážeme my. Ale jsem přesvědčen, že bez ohledu na rozhodnutí o tomto rozložení bude možné zacelit mezeru, kterou na Mercedes máme. Alespoň co do stejné úrovně výkonu, to je náš první cíl. I když bude obtížné ohledně velikosti, hmotnosti, těžiště a zejména spolehlivosti velice obtížné dosáhnout stejné úrovně," vysvětluje Jusuke Hasegawa.
"Jdeme správným směrem. Pokud jde o ovládání nebo konkurenceschopnost, případně co se týče mého případného třetího mistrovského titulu, bude potřeba v budoucnu pilotovat Mercedes nebo McLaren Honda. To je můj názor, to je můj pocit," připojuje se svým názorem Fernando Alonso. Nezbývá než aby fanoušci McLarenu doufali, že se čekání na vítězství nepřehoupne přes osmdesát, devadesát nebo dokonce sto Grand Prix.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.