Psal se rok 1977 a James Hunt vyhrál poslední závod sezóny - Grand Prix Japonska. Málokdo tehdy tušil, že v následujících třech letech tehdy červenobílé vozy budou na další triumf čekat marně.
James Hunt, Patrick Tambay, John Watson a Alain Prost prožívali v McLarenech v letech 1978-1980 krušné období. Za tři roky nebo též 45 Grand Prix někdejší mistrovský tým posbíral jen dvě umístění na stupních vítězů (Hunt ve Francii 1978 a Watson v Argentině 1979). Až v roce 1981 se díky příchodu Rona Dennise začaly hýbat lety a po pauze čítající 53 závodů se John Watson na britské půdě opět mohl opájet pocity vítěze - na McLarenu MP4-1 (při jeho pátém startu) dokázal opět vyhrát.
Pokud jde o negativní rekordy, ty už McLaren zdolal. Na vítězství čeká nekonečných 72 závodů a poslední stupně vítězů si užil také před hodně dlouhou dobou - v Grand Prix Austrálie 2014. A to se na ně vedle Magnussena dostal Button až díky diskvalifikaci Daniela Ricciarda. V týmu ale vládne odhodlání tuto černou sérii ukončit, což ostatně jeho zástupci i piloti už nějakou dobu dávají najevo. Jedním z důvodů optimismu je i příprava nové pohonné jednotky, o níž je šéf Hondy Jusuke Hasegawa přesvědčen, že bude co do výkonu schopná konkurovat Mercedesu.
Závodní ředitel Eric Boullier, který se k týmu připojil v roce 2014, předpokládá, že nelichotivé období by mohlo být už brzy minulostí. Jednou z příčin, proč se nedařilo dosáhnout lepších výsledků už dříve, byl podle něj omezený vývoj v sezóně. Proto vkládá velkou naději do příštího ročníku.
"Myslím, že jsme připraveni znovu vítězit. A domnívám se, že víc než kdy jindy. Museli jsme se rozhodnout pro koncept, o němž jsme byli přesvědčeni, že bude vítězný. Ten jsme pak rozvíjeli, což je otázka nikoli měsíců, ale let. Je to něco jako u Red Bullu, kde to trvalo sedm let, nebo u Mercedesu, kteří nad tím strávili pět let. Jsme technologická firma, která přijímá podobné výzvy. Když si uděláte průměr všech závodů, tak po stránce šasi bojujeme s Ferrari. Red Bull a Mercedes jsou lepší, ale ve zbytku startovního pole jsme nejlepší my," domnívá se Boullier.
"V příští sezóně musíme být maximálně efektivní v aerodynamice. Když budeme mít přítlak, sníží se odpor. A pokud bude náš výkon stejný jako u Mercedesu, můžeme být ve vývoji vozu agresivnější," pokračuje Boullier.
Honda má v současnosti turbínu a kompresor mezi válci motoru, ale chce podobně jako Mercedes v příštím roce přesunout kompresor před a turbínu za blok motoru, což by umožnilo použít větší turbo.
"Je těžké totot zrealizovat. To je také důvod, proč to Ferrari a Renault neudělali. A to je také důvod, proč zatím nejsem schopen říci, jestli to dokážeme my. Ale jsem přesvědčen, že bez ohledu na rozhodnutí o tomto rozložení bude možné zacelit mezeru, kterou na Mercedes máme. Alespoň co do stejné úrovně výkonu, to je náš první cíl. I když bude obtížné ohledně velikosti, hmotnosti, těžiště a zejména spolehlivosti velice obtížné dosáhnout stejné úrovně," vysvětluje Jusuke Hasegawa.
"Jdeme správným směrem. Pokud jde o ovládání nebo konkurenceschopnost, případně co se týče mého případného třetího mistrovského titulu, bude potřeba v budoucnu pilotovat Mercedes nebo McLaren Honda. To je můj názor, to je můj pocit," připojuje se svým názorem Fernando Alonso. Nezbývá než aby fanoušci McLarenu doufali, že se čekání na vítězství nepřehoupne přes osmdesát, devadesát nebo dokonce sto Grand Prix.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.