Psal se rok 1977 a James Hunt vyhrál poslední závod sezóny - Grand Prix Japonska. Málokdo tehdy tušil, že v následujících třech letech tehdy červenobílé vozy budou na další triumf čekat marně.
James Hunt, Patrick Tambay, John Watson a Alain Prost prožívali v McLarenech v letech 1978-1980 krušné období. Za tři roky nebo též 45 Grand Prix někdejší mistrovský tým posbíral jen dvě umístění na stupních vítězů (Hunt ve Francii 1978 a Watson v Argentině 1979). Až v roce 1981 se díky příchodu Rona Dennise začaly hýbat lety a po pauze čítající 53 závodů se John Watson na britské půdě opět mohl opájet pocity vítěze - na McLarenu MP4-1 (při jeho pátém startu) dokázal opět vyhrát.
Pokud jde o negativní rekordy, ty už McLaren zdolal. Na vítězství čeká nekonečných 72 závodů a poslední stupně vítězů si užil také před hodně dlouhou dobou - v Grand Prix Austrálie 2014. A to se na ně vedle Magnussena dostal Button až díky diskvalifikaci Daniela Ricciarda. V týmu ale vládne odhodlání tuto černou sérii ukončit, což ostatně jeho zástupci i piloti už nějakou dobu dávají najevo. Jedním z důvodů optimismu je i příprava nové pohonné jednotky, o níž je šéf Hondy Jusuke Hasegawa přesvědčen, že bude co do výkonu schopná konkurovat Mercedesu.
Závodní ředitel Eric Boullier, který se k týmu připojil v roce 2014, předpokládá, že nelichotivé období by mohlo být už brzy minulostí. Jednou z příčin, proč se nedařilo dosáhnout lepších výsledků už dříve, byl podle něj omezený vývoj v sezóně. Proto vkládá velkou naději do příštího ročníku.
"Myslím, že jsme připraveni znovu vítězit. A domnívám se, že víc než kdy jindy. Museli jsme se rozhodnout pro koncept, o němž jsme byli přesvědčeni, že bude vítězný. Ten jsme pak rozvíjeli, což je otázka nikoli měsíců, ale let. Je to něco jako u Red Bullu, kde to trvalo sedm let, nebo u Mercedesu, kteří nad tím strávili pět let. Jsme technologická firma, která přijímá podobné výzvy. Když si uděláte průměr všech závodů, tak po stránce šasi bojujeme s Ferrari. Red Bull a Mercedes jsou lepší, ale ve zbytku startovního pole jsme nejlepší my," domnívá se Boullier.
"V příští sezóně musíme být maximálně efektivní v aerodynamice. Když budeme mít přítlak, sníží se odpor. A pokud bude náš výkon stejný jako u Mercedesu, můžeme být ve vývoji vozu agresivnější," pokračuje Boullier.
Honda má v současnosti turbínu a kompresor mezi válci motoru, ale chce podobně jako Mercedes v příštím roce přesunout kompresor před a turbínu za blok motoru, což by umožnilo použít větší turbo.
"Je těžké totot zrealizovat. To je také důvod, proč to Ferrari a Renault neudělali. A to je také důvod, proč zatím nejsem schopen říci, jestli to dokážeme my. Ale jsem přesvědčen, že bez ohledu na rozhodnutí o tomto rozložení bude možné zacelit mezeru, kterou na Mercedes máme. Alespoň co do stejné úrovně výkonu, to je náš první cíl. I když bude obtížné ohledně velikosti, hmotnosti, těžiště a zejména spolehlivosti velice obtížné dosáhnout stejné úrovně," vysvětluje Jusuke Hasegawa.
"Jdeme správným směrem. Pokud jde o ovládání nebo konkurenceschopnost, případně co se týče mého případného třetího mistrovského titulu, bude potřeba v budoucnu pilotovat Mercedes nebo McLaren Honda. To je můj názor, to je můj pocit," připojuje se svým názorem Fernando Alonso. Nezbývá než aby fanoušci McLarenu doufali, že se čekání na vítězství nepřehoupne přes osmdesát, devadesát nebo dokonce sto Grand Prix.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.