Psal se rok 1977 a James Hunt vyhrál poslední závod sezóny - Grand Prix Japonska. Málokdo tehdy tušil, že v následujících třech letech tehdy červenobílé vozy budou na další triumf čekat marně.
James Hunt, Patrick Tambay, John Watson a Alain Prost prožívali v McLarenech v letech 1978-1980 krušné období. Za tři roky nebo též 45 Grand Prix někdejší mistrovský tým posbíral jen dvě umístění na stupních vítězů (Hunt ve Francii 1978 a Watson v Argentině 1979). Až v roce 1981 se díky příchodu Rona Dennise začaly hýbat lety a po pauze čítající 53 závodů se John Watson na britské půdě opět mohl opájet pocity vítěze - na McLarenu MP4-1 (při jeho pátém startu) dokázal opět vyhrát.
Pokud jde o negativní rekordy, ty už McLaren zdolal. Na vítězství čeká nekonečných 72 závodů a poslední stupně vítězů si užil také před hodně dlouhou dobou - v Grand Prix Austrálie 2014. A to se na ně vedle Magnussena dostal Button až díky diskvalifikaci Daniela Ricciarda. V týmu ale vládne odhodlání tuto černou sérii ukončit, což ostatně jeho zástupci i piloti už nějakou dobu dávají najevo. Jedním z důvodů optimismu je i příprava nové pohonné jednotky, o níž je šéf Hondy Jusuke Hasegawa přesvědčen, že bude co do výkonu schopná konkurovat Mercedesu.
Závodní ředitel Eric Boullier, který se k týmu připojil v roce 2014, předpokládá, že nelichotivé období by mohlo být už brzy minulostí. Jednou z příčin, proč se nedařilo dosáhnout lepších výsledků už dříve, byl podle něj omezený vývoj v sezóně. Proto vkládá velkou naději do příštího ročníku.
"Myslím, že jsme připraveni znovu vítězit. A domnívám se, že víc než kdy jindy. Museli jsme se rozhodnout pro koncept, o němž jsme byli přesvědčeni, že bude vítězný. Ten jsme pak rozvíjeli, což je otázka nikoli měsíců, ale let. Je to něco jako u Red Bullu, kde to trvalo sedm let, nebo u Mercedesu, kteří nad tím strávili pět let. Jsme technologická firma, která přijímá podobné výzvy. Když si uděláte průměr všech závodů, tak po stránce šasi bojujeme s Ferrari. Red Bull a Mercedes jsou lepší, ale ve zbytku startovního pole jsme nejlepší my," domnívá se Boullier.
"V příští sezóně musíme být maximálně efektivní v aerodynamice. Když budeme mít přítlak, sníží se odpor. A pokud bude náš výkon stejný jako u Mercedesu, můžeme být ve vývoji vozu agresivnější," pokračuje Boullier.
Honda má v současnosti turbínu a kompresor mezi válci motoru, ale chce podobně jako Mercedes v příštím roce přesunout kompresor před a turbínu za blok motoru, což by umožnilo použít větší turbo.
"Je těžké totot zrealizovat. To je také důvod, proč to Ferrari a Renault neudělali. A to je také důvod, proč zatím nejsem schopen říci, jestli to dokážeme my. Ale jsem přesvědčen, že bez ohledu na rozhodnutí o tomto rozložení bude možné zacelit mezeru, kterou na Mercedes máme. Alespoň co do stejné úrovně výkonu, to je náš první cíl. I když bude obtížné ohledně velikosti, hmotnosti, těžiště a zejména spolehlivosti velice obtížné dosáhnout stejné úrovně," vysvětluje Jusuke Hasegawa.
"Jdeme správným směrem. Pokud jde o ovládání nebo konkurenceschopnost, případně co se týče mého případného třetího mistrovského titulu, bude potřeba v budoucnu pilotovat Mercedes nebo McLaren Honda. To je můj názor, to je můj pocit," připojuje se svým názorem Fernando Alonso. Nezbývá než aby fanoušci McLarenu doufali, že se čekání na vítězství nepřehoupne přes osmdesát, devadesát nebo dokonce sto Grand Prix.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.