Tým zpočátku považovaný spíše za outsidera, který v F1 dlouho nevydrží, od svého debutu v roce 2008 až na jednu výjimku vytrvale postupuje vpřed. Co podle názoru současného pilota Nico Hülkenberga stojí za tímto úspěchem?
Možná si ještě pamatujete rok 2008 a marné snažení dvojice Giancarlo Fisichella / Adrian Sutil dojet na bodované pozici. O rok později to nevypadalo o moc lépe, ale přišla Grand Prix Belgie a malý tým málem zaskočil všechny velké hvězdy - Fisichella stanul na pole-position a v závodě podlehl pouze Kimi Räikkönenovi na Ferrari.
Tým vedený kontroverzním miliardářem Vijay Mallyou zatím sklízí pozoruhodné úspěchy, nejen ve srovnání se stájemi podobného charakteru, ale dokáže bojovat i s týmy s podstatně vyšším rozpočtem. Jednu z příčin vidí současný pilot Nico Hülkenberg ve skutečné nezávislosti týmu, protože právě činnost bez podpory automobilky vedla k vysoké efektivitě.
"Řekl bych, že se nemohli »zkazit«, protože za sebou neměli velkou továrnu, která by do nich lila peníze, vyvíjeli se postupně. Nebylo to jako u Sauberu: BMW přišlo a odešlo. Force India nikdy neměla scénář, ve kterém by náhle měli k dispozici spoustu peněz, měli jich vždy tak akorát. A když musíte pracovat s nižším rozpočtem, tak se naučíte s ním účinně nakládat. U Sauberu jsme takovou infrastrukturu viděli, takže nějakou dobu se mohli nazývat továrním týmem," připomíná Hülkenberg éru švýcarské stáje mezi lety 2006 a 2010.
V Singapuru se cítím dobřeNěmecký pilot rovněž zhodnotil své šance na okruhu Marina Bay, který označuje za svůj oblíbený, ačkoliv tu nikdy nedojel lépe než devátý. Proto chce své pošramocené statistiky napravit a ukousnout rovněž něco z náskoku 16 bodů, které ztrácí na svého týmového kolegu Péreze.
"Městský okruh, noční závod v místě, které je světovým uzlem. Trať je velkolepá a jezdí se před úžasnou kulisou - je to určitě jeden z nejlepších závodů, jaké můžeme v kalendáři mít. Ale je opravdu hodně náročný, dlouhé kolo s mnoha zatáčkami je výzvou pro inženýry ohledně nastavení vozu: zdá se být nekonečné. Z hlediska pilota je opravdu velmi těžké poskládat všechny sektory tak, aby z toho vyšlo perfektní kolo. Je tu také velké horko a vlhko. V autě téměř vždy sedíme dvě hodiny v dusnu... to nás opravdu prověří," hodnotí okruh Marina Bay Nico Hülkenberg.
"Já osobně mám rád první sektor - jsou tu hrboly a vysoké obrubníky, takže potřebujete auto, které jede plynule, má dobrou trakci a získává ve středně rychlých zatáčkách. Pak tu jsou další zajímavá místa, třeba zlom v zatáčce 6 na pravou ruku a nájezd do následující sedmičky," vypočítává Hülkenberg.
Jestli něčeho devětadvacetiletý pilot v Singapuru lituje, tak to je nedostatek času. Proto se mu ještě nepodařilo prohlédnout si město, které podle jeho vzdáleného poznání může nabídnout každému něco. "Nikdy se mi nedostalo cti Singapur lépe poznat, částečně kvůli našemu harmonogramu; jsme natolik vytížení, že na případnou prohlídku téměř nemáme čas. Navíc jakmile začne závodní víkend, je obtížné se po městě pohybovat, protože mnoho silnic je uzavřených, takže se moc daleko od okruhu nedostaneme. Zdá se, že to je velice zábavné město - i když asijské, tak s evropskou atmosférou," dodává Hülkenberg.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.