Tým zpočátku považovaný spíše za outsidera, který v F1 dlouho nevydrží, od svého debutu v roce 2008 až na jednu výjimku vytrvale postupuje vpřed. Co podle názoru současného pilota Nico Hülkenberga stojí za tímto úspěchem?
Možná si ještě pamatujete rok 2008 a marné snažení dvojice Giancarlo Fisichella / Adrian Sutil dojet na bodované pozici. O rok později to nevypadalo o moc lépe, ale přišla Grand Prix Belgie a malý tým málem zaskočil všechny velké hvězdy - Fisichella stanul na pole-position a v závodě podlehl pouze Kimi Räikkönenovi na Ferrari.
Tým vedený kontroverzním miliardářem Vijay Mallyou zatím sklízí pozoruhodné úspěchy, nejen ve srovnání se stájemi podobného charakteru, ale dokáže bojovat i s týmy s podstatně vyšším rozpočtem. Jednu z příčin vidí současný pilot Nico Hülkenberg ve skutečné nezávislosti týmu, protože právě činnost bez podpory automobilky vedla k vysoké efektivitě.
"Řekl bych, že se nemohli »zkazit«, protože za sebou neměli velkou továrnu, která by do nich lila peníze, vyvíjeli se postupně. Nebylo to jako u Sauberu: BMW přišlo a odešlo. Force India nikdy neměla scénář, ve kterém by náhle měli k dispozici spoustu peněz, měli jich vždy tak akorát. A když musíte pracovat s nižším rozpočtem, tak se naučíte s ním účinně nakládat. U Sauberu jsme takovou infrastrukturu viděli, takže nějakou dobu se mohli nazývat továrním týmem," připomíná Hülkenberg éru švýcarské stáje mezi lety 2006 a 2010.
V Singapuru se cítím dobřeNěmecký pilot rovněž zhodnotil své šance na okruhu Marina Bay, který označuje za svůj oblíbený, ačkoliv tu nikdy nedojel lépe než devátý. Proto chce své pošramocené statistiky napravit a ukousnout rovněž něco z náskoku 16 bodů, které ztrácí na svého týmového kolegu Péreze.
"Městský okruh, noční závod v místě, které je světovým uzlem. Trať je velkolepá a jezdí se před úžasnou kulisou - je to určitě jeden z nejlepších závodů, jaké můžeme v kalendáři mít. Ale je opravdu hodně náročný, dlouhé kolo s mnoha zatáčkami je výzvou pro inženýry ohledně nastavení vozu: zdá se být nekonečné. Z hlediska pilota je opravdu velmi těžké poskládat všechny sektory tak, aby z toho vyšlo perfektní kolo. Je tu také velké horko a vlhko. V autě téměř vždy sedíme dvě hodiny v dusnu... to nás opravdu prověří," hodnotí okruh Marina Bay Nico Hülkenberg.
"Já osobně mám rád první sektor - jsou tu hrboly a vysoké obrubníky, takže potřebujete auto, které jede plynule, má dobrou trakci a získává ve středně rychlých zatáčkách. Pak tu jsou další zajímavá místa, třeba zlom v zatáčce 6 na pravou ruku a nájezd do následující sedmičky," vypočítává Hülkenberg.
Jestli něčeho devětadvacetiletý pilot v Singapuru lituje, tak to je nedostatek času. Proto se mu ještě nepodařilo prohlédnout si město, které podle jeho vzdáleného poznání může nabídnout každému něco. "Nikdy se mi nedostalo cti Singapur lépe poznat, částečně kvůli našemu harmonogramu; jsme natolik vytížení, že na případnou prohlídku téměř nemáme čas. Navíc jakmile začne závodní víkend, je obtížné se po městě pohybovat, protože mnoho silnic je uzavřených, takže se moc daleko od okruhu nedostaneme. Zdá se, že to je velice zábavné město - i když asijské, tak s evropskou atmosférou," dodává Hülkenberg.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.