Tým zpočátku považovaný spíše za outsidera, který v F1 dlouho nevydrží, od svého debutu v roce 2008 až na jednu výjimku vytrvale postupuje vpřed. Co podle názoru současného pilota Nico Hülkenberga stojí za tímto úspěchem?
Možná si ještě pamatujete rok 2008 a marné snažení dvojice Giancarlo Fisichella / Adrian Sutil dojet na bodované pozici. O rok později to nevypadalo o moc lépe, ale přišla Grand Prix Belgie a malý tým málem zaskočil všechny velké hvězdy - Fisichella stanul na pole-position a v závodě podlehl pouze Kimi Räikkönenovi na Ferrari.
Tým vedený kontroverzním miliardářem Vijay Mallyou zatím sklízí pozoruhodné úspěchy, nejen ve srovnání se stájemi podobného charakteru, ale dokáže bojovat i s týmy s podstatně vyšším rozpočtem. Jednu z příčin vidí současný pilot Nico Hülkenberg ve skutečné nezávislosti týmu, protože právě činnost bez podpory automobilky vedla k vysoké efektivitě.
"Řekl bych, že se nemohli »zkazit«, protože za sebou neměli velkou továrnu, která by do nich lila peníze, vyvíjeli se postupně. Nebylo to jako u Sauberu: BMW přišlo a odešlo. Force India nikdy neměla scénář, ve kterém by náhle měli k dispozici spoustu peněz, měli jich vždy tak akorát. A když musíte pracovat s nižším rozpočtem, tak se naučíte s ním účinně nakládat. U Sauberu jsme takovou infrastrukturu viděli, takže nějakou dobu se mohli nazývat továrním týmem," připomíná Hülkenberg éru švýcarské stáje mezi lety 2006 a 2010.
V Singapuru se cítím dobřeNěmecký pilot rovněž zhodnotil své šance na okruhu Marina Bay, který označuje za svůj oblíbený, ačkoliv tu nikdy nedojel lépe než devátý. Proto chce své pošramocené statistiky napravit a ukousnout rovněž něco z náskoku 16 bodů, které ztrácí na svého týmového kolegu Péreze.
"Městský okruh, noční závod v místě, které je světovým uzlem. Trať je velkolepá a jezdí se před úžasnou kulisou - je to určitě jeden z nejlepších závodů, jaké můžeme v kalendáři mít. Ale je opravdu hodně náročný, dlouhé kolo s mnoha zatáčkami je výzvou pro inženýry ohledně nastavení vozu: zdá se být nekonečné. Z hlediska pilota je opravdu velmi těžké poskládat všechny sektory tak, aby z toho vyšlo perfektní kolo. Je tu také velké horko a vlhko. V autě téměř vždy sedíme dvě hodiny v dusnu... to nás opravdu prověří," hodnotí okruh Marina Bay Nico Hülkenberg.
"Já osobně mám rád první sektor - jsou tu hrboly a vysoké obrubníky, takže potřebujete auto, které jede plynule, má dobrou trakci a získává ve středně rychlých zatáčkách. Pak tu jsou další zajímavá místa, třeba zlom v zatáčce 6 na pravou ruku a nájezd do následující sedmičky," vypočítává Hülkenberg.
Jestli něčeho devětadvacetiletý pilot v Singapuru lituje, tak to je nedostatek času. Proto se mu ještě nepodařilo prohlédnout si město, které podle jeho vzdáleného poznání může nabídnout každému něco. "Nikdy se mi nedostalo cti Singapur lépe poznat, částečně kvůli našemu harmonogramu; jsme natolik vytížení, že na případnou prohlídku téměř nemáme čas. Navíc jakmile začne závodní víkend, je obtížné se po městě pohybovat, protože mnoho silnic je uzavřených, takže se moc daleko od okruhu nedostaneme. Zdá se, že to je velice zábavné město - i když asijské, tak s evropskou atmosférou," dodává Hülkenberg.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.