Už se zdálo, že příští rok se nad hlavami pilotů rozklene Halo koncept a fanoušci budou muset skousnout další odklon od klasických monopostů (tedy mimo těch, kteří toto řešení podporují). Ale věci se nakonec vyvíjejí jiným směrem.
Mezi těmi, kteří podporují odložení ochrany kokpitu, je i Bernie Ecclestone. Domnívá se, že by celé zařízení mohlo být dokonce nahrazeno nějakým zcela jiným řešením. Halo koncept v druhé verzi by měl být vyzkoušen všemi týmy a piloty do konce této sezóny, aby se získalo co nejvíce údajů o funkčnosti a viditelnosti.
"Chceme se na to soustředit. Nebudeme to nazývat Halo, jde nám především o čelní ochranu pilota. Musíme to dostat v současné podobě na auta a uvidíme, jestli se to pilotům bude líbit nebo ne. Několik už absolvovalo pár kol, já si myslím, že by někdo měl jet celý závod, aby zjistil, jestli se mu líbí být takto »uzavřen«. A pro rok 2018 musíme přijít s něčím, co poskytne pilotovi maximální ochranu," prohlásil Ecclestone.
Protože Ecclestone za svého života musel umět kličkovat i mezi paragrafy, pochopitelně se naskýtá otázka právních postihů. Nemyslí si, že pokud by došlo k incidentu s následkem poranění hlavy, nemělo by to vést k soudní při nebo žalobě. Ale dívá se na věc i z druhé strany.
"Co kdyby došlo k nehodě a Halo koncept poranil pilotovi hlavu? Kdo za to bude mít odpovědnost? Pokud by došlo k nehodě a někdo zůstal v autě uvězněn, monopost zachvátil požár a dotyčný nemohl ven? Vlastně jenom Niki Lauda ve Strategické skupině o podobné problematice hovořil, jinak to nikoho nenapadlo," pokračuje Ecclestone.
Ecclestone zároveň popřel, že by byl Charlie Whiting v obtížné pozici kvůi odložení Halo konceptu. Zdůraznil, že jeho funkce je závodní ředitel FIA a rozhodnutí o Halo konceptu je dílem Strategické skupiny, teprve poté zamíří do Komise F1. Potvrdil však, že nadále bude pro zavedení tohoto systému zásadní kolektivní odpovědnost: "Stoprocentně ano," nepřipouští Ecclestone žádnou výjimku.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.