Už se zdálo, že příští rok se nad hlavami pilotů rozklene Halo koncept a fanoušci budou muset skousnout další odklon od klasických monopostů (tedy mimo těch, kteří toto řešení podporují). Ale věci se nakonec vyvíjejí jiným směrem.
Mezi těmi, kteří podporují odložení ochrany kokpitu, je i Bernie Ecclestone. Domnívá se, že by celé zařízení mohlo být dokonce nahrazeno nějakým zcela jiným řešením. Halo koncept v druhé verzi by měl být vyzkoušen všemi týmy a piloty do konce této sezóny, aby se získalo co nejvíce údajů o funkčnosti a viditelnosti.
"Chceme se na to soustředit. Nebudeme to nazývat Halo, jde nám především o čelní ochranu pilota. Musíme to dostat v současné podobě na auta a uvidíme, jestli se to pilotům bude líbit nebo ne. Několik už absolvovalo pár kol, já si myslím, že by někdo měl jet celý závod, aby zjistil, jestli se mu líbí být takto »uzavřen«. A pro rok 2018 musíme přijít s něčím, co poskytne pilotovi maximální ochranu," prohlásil Ecclestone.
Protože Ecclestone za svého života musel umět kličkovat i mezi paragrafy, pochopitelně se naskýtá otázka právních postihů. Nemyslí si, že pokud by došlo k incidentu s následkem poranění hlavy, nemělo by to vést k soudní při nebo žalobě. Ale dívá se na věc i z druhé strany.
"Co kdyby došlo k nehodě a Halo koncept poranil pilotovi hlavu? Kdo za to bude mít odpovědnost? Pokud by došlo k nehodě a někdo zůstal v autě uvězněn, monopost zachvátil požár a dotyčný nemohl ven? Vlastně jenom Niki Lauda ve Strategické skupině o podobné problematice hovořil, jinak to nikoho nenapadlo," pokračuje Ecclestone.
Ecclestone zároveň popřel, že by byl Charlie Whiting v obtížné pozici kvůi odložení Halo konceptu. Zdůraznil, že jeho funkce je závodní ředitel FIA a rozhodnutí o Halo konceptu je dílem Strategické skupiny, teprve poté zamíří do Komise F1. Potvrdil však, že nadále bude pro zavedení tohoto systému zásadní kolektivní odpovědnost: "Stoprocentně ano," nepřipouští Ecclestone žádnou výjimku.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.