Dalo se očekávat, že situace z 29. kola Grand Prix Německa bude předmětem mnoha debat. Mercedes se po rozhodnutí komisařů cítil ukřivděn a dokonce se ozývají hlasy, že Verstappen má "protekci" a vše mu projde. Souvislost s Maďarskem je pořád dost čerstvá.
Je celkem pochopitelné, že šéf týmu Mercedes Toto Wolff se pustil do obhajoby svého pilota. Ovšem nikoli tak, že by Nico Rosberg "v podstatě nic neudělal", Wolffovi vadí odlišný přístup ze strany kapacit F1.
"V F1 stále chybí konzistentní rozhodování ohledně penalizací. V minulosti se někteří piloti dopustili podobného manévru jako Rosberg, ale penalizováni nebyli. Jezdci se svým způsobem vytlačují z trati vlastně pořád, ale někteří jsou trestáni a jiný ne. Právě to jsou případy, které považuji za nekonzistentní. Jak to vyřešit? To nevím. Žádáme tvrdé závodní souboje, takže podporuji pravidlo pěti trestných vteřin. Neříkám, že je to špatné rozhodnutí, ale je důležité, abychom přesně věděli, za co bude ten či onen potrestán," dožaduje se nápravy Wolff.
Christian Horner mezitím shlédl záznam z kokpitu Rosbergova vozu a zastává názor, že se Rosberg neocitl v úzkých a volil neadekvátní průjezd zatáčkou, ačkoliv následkem nebyl kontakt jeho a Verstappenova vozu.
"Někdo může namítnout, že šlo o závodní incident, ale kdyby šel na brzdy a zablokoval všechna kola, od kterých by se kouřilo, nebo něco v tom směru, asi by ke kolizi došlo. Jenže problém je v tom, že to vypadá jako by zpomalil a pak pokračoval rovně z ideální stopy, což asi zaujalo komisaře. Ale závěry spadají do jejich pravomoci, ne do naší," komentuje situaci Horner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.