Názory na holandského mladíka nejsou jednoznačné a po německé Grand Prix se může opět debatovat, třeba o jeho postartovním manévru nebo duelu s Rosbergem. Šéf Red Bullu si však všímá ještě jedné okolnosti, která mu dělá radost.
Určitě si ještě mnozí z nás pamatují vypjatou situaci v prvním závodě sezóny a Verstappenovo chování při duelu s Carlosem Sainzem jr. Tehdy ještě Max jezdil v barvách Toro Rosso vůči Španělovi coby týmovému kolegovi se příliš kamarádsky nechovat. Utekl čtyři měsíce, Verstappen povýšil a podle šéfa týmu Red Bull Christiana Hornera začíná dozrávat i po týmové stránce.
"Na Hockenheimringu Max bez jakýchkoli pochyb prokázal, že je týmovým spoluhráčem, způsob kooperace obou pilotů byl velmi dobrý. Oba odstartovali výborně, Max jel zvenku a Daniel mu poskytl dost prostoru. Udělali přesně to, oč jsem je žádal při schůzce v dopoledních hodinách. Zvolili jsme odlišnou strategii kvůli eliminaci Rosberga. Protože Daniel jel na rychlejších pneumatikách, bylo smysluplnější, aby ho Max pustil dopředu, než aby spolu zbytečně a dlouho bojovali. Prvotní bylo dostat se před Rosberga, který si musel odpykat svůj trest. Max to okamžitě pochopil a jednal, takže výsledkem jsou dvě místa na stupních vítězů, úžasná týmová práce celého týmu i obou pilotů," zářil nadšením Horner.
Na přetřes se také dostalo téma určitého napětí po posledních závodech, zejména ohledně vypjatých duelů v kvalifikacích, kde téměř pokaždé Ricciardo dokázal Verstappena porazit, ale Horner je přesvědčen, že vztahy mezi oběma piloty fungují velmi dobře.
"Označil bych je za zdravé. Vládne mezi nimi velký respekt, dokáží spolupracovat jako kolegové a díky tomu jsou schopni vydolovat z vozu i zdánlivě nepatrné výhody. Oba jsou velmi rychlí. V Německu byl preferován Daniel, ve Španělsku zase Max. Je to taková houpačka nebo kolotoč, každopádně jsme rádi, jak vynikající práci oba tento víkend odvedli," dodává Horner.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.