Názory na holandského mladíka nejsou jednoznačné a po německé Grand Prix se může opět debatovat, třeba o jeho postartovním manévru nebo duelu s Rosbergem. Šéf Red Bullu si však všímá ještě jedné okolnosti, která mu dělá radost.
Určitě si ještě mnozí z nás pamatují vypjatou situaci v prvním závodě sezóny a Verstappenovo chování při duelu s Carlosem Sainzem jr. Tehdy ještě Max jezdil v barvách Toro Rosso vůči Španělovi coby týmovému kolegovi se příliš kamarádsky nechovat. Utekl čtyři měsíce, Verstappen povýšil a podle šéfa týmu Red Bull Christiana Hornera začíná dozrávat i po týmové stránce.
"Na Hockenheimringu Max bez jakýchkoli pochyb prokázal, že je týmovým spoluhráčem, způsob kooperace obou pilotů byl velmi dobrý. Oba odstartovali výborně, Max jel zvenku a Daniel mu poskytl dost prostoru. Udělali přesně to, oč jsem je žádal při schůzce v dopoledních hodinách. Zvolili jsme odlišnou strategii kvůli eliminaci Rosberga. Protože Daniel jel na rychlejších pneumatikách, bylo smysluplnější, aby ho Max pustil dopředu, než aby spolu zbytečně a dlouho bojovali. Prvotní bylo dostat se před Rosberga, který si musel odpykat svůj trest. Max to okamžitě pochopil a jednal, takže výsledkem jsou dvě místa na stupních vítězů, úžasná týmová práce celého týmu i obou pilotů," zářil nadšením Horner.
Na přetřes se také dostalo téma určitého napětí po posledních závodech, zejména ohledně vypjatých duelů v kvalifikacích, kde téměř pokaždé Ricciardo dokázal Verstappena porazit, ale Horner je přesvědčen, že vztahy mezi oběma piloty fungují velmi dobře.
"Označil bych je za zdravé. Vládne mezi nimi velký respekt, dokáží spolupracovat jako kolegové a díky tomu jsou schopni vydolovat z vozu i zdánlivě nepatrné výhody. Oba jsou velmi rychlí. V Německu byl preferován Daniel, ve Španělsku zase Max. Je to taková houpačka nebo kolotoč, každopádně jsme rádi, jak vynikající práci oba tento víkend odvedli," dodává Horner.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.