Dalo se očekávat, že trest pro Nico Rosberga v Grand Prix Velké Británie přinese opět spoustu dohadů na téma radiové komunikace. A to zastávající oba názorové póly dané problematiky.
Někdejší pilot F1 John Marshall Watson, který se prezentoval v týmech Hexagon, Surtees, Penske, Brabham, McLaren a epizodní závod odjel i v černozlatém Lotusu, závod sledoval přímo v Silverstone a on sám by provedl radikální řešení.
"Myslím, že nejjednodušším řešením by bylo radiovou komunikaci zakázat úplně. Prostě kompletně. Úplně ji odstranit. Pak by Christian Horner nemusel pořád tahat na hlavě sluchátka," prohlásil Watson. Přitom připomněl, jak byla radiokomunikace využívána v době jeho aktivního závodění.
"Ve srovnání s dnešní propracovaností to bylo hodně primitivní. Teď je to naopak moc dokonalé. Důvodem zákazů je přijímat pokyny pilotem, F1 by měla být o jejich mistrovství. Závod by měl být jejich záležitostí, ne někoho v boxech.
Pravidla byla udělána tak, aby piloti měli více odpovědnosti. Pokud má být radiokomunikace zachována kvůli bezpečnosti pilota, mělo by být jasně stanoveno, co se tím myslí. Pokud se něco děje s vozem a hrozí nebezpečí závažné nehody, mohlo by přijít nějaké řešení skrze volant. Třeba vypnout motor, prostě z boxové zídky auto zastavit," domnívá se někdejší účastník 152 Grand Prix.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.