Nejdřív to byly problémy Mercedesu v Baku, další následovaly na Silverstone. Týmy nedávno vyslovily požadavek týkající se zmírnění omezení radiokomunikace, zejména co se týká možnosti varovat piloty před selháním některých komponentů.
FIA však před britskou Grand Prix dala jasně najevo spíše tvrdší kurs s tím, že veškeré porušení pravidel má být hlášeno sportovním komisařům. Tak se stalo i v případě Nico Rosberga, který přišel kvůli pokynům z boxové zídky o druhé místo.
Technický šéf Williamsu Pat Symonds se domnívá, že pravidla týkající se radiokomunikace nejsou v současné době na nejlepší úrovni. Některé označil za "absurdní" až "nedbalá". Jako příklad uvádí nehodu Sergia Péreze kvůli selhání brzd v Rakousku na Red Bull Ringu.
"Na boxové zídce známe velmi dobře všechna pravidla - a pokud se něco stane, víme, co udělat. Při každém závodě vedeme debatu, která pokračuje v pitlane. »Oh, tohle bychom neměli, co budeme dělat?« Chudák Pérez, jak to bylo směšné. Vynaložíme desítky tisíc liber za poškození vozu, protože mu nemůžeme říci, že jeho brzdy mohou selhat? Je to nedbalost. Není to jen špatné, ale nedbalost," kritizuje Symonds.
V případě, že by podobná situace jako u Force Indie nastala u Williamsu, Symonds by nejspíš zvolil porušení příkazu, aby své piloty mohl varovat a raději by riskoval případný trest. "Probrali jsme situaci, v jaké se ocitl Pérez a řekli jsme si, že v takovém případě mu dáme příkaz, aby zastavil a nebudeme se starat o případnou penalizaci, nebudeme riskovat zranění pilota," řekl Symonds.
Co k tomu říká Horner?"Auta jsou technicky velice složitá, takže lze pochopit proč Mercedes požaduje, aby mohl svému pilotu mohl předat zprávu. Koneckonců je to týmový sport, auta jsou mnohem komplikovanější než před čtyřmi pěti lety - a pro piloty je podstatně těžší se rozhodnout co má nebo nemá dělat. Pravidla jsou v současné době taková, jaká jsou, otázkou je, zda je tým a Nico opravdu porušili? A zda je za to potrestat? Otázkou zůstává, zda jsou tato pravidla to pravé pro F1, ale to je jiná otázka," míní šéf Red Bullu Christian Horner.
Pat Symonds k tomu dodává: "Nelíbí se mi to. Jde o týmový sport, takže bychom měli spolupracovat. Pokud lidé namítají, že vedeme piloty, dokážu s tím žít. Ale pomáhat jim ovládat systémy? Opravdu si nemyslím, že to je velký problém. Kde je vlastně ona hraniční čára. Pokud by měl pilot řídit auto sám a bez pomoci, měl by si také vyměnit sám pneumatiky? Udělat zastávku, vylézt z vozu, nasadit nová kola, zase vlézt do kokpitu? Takže kde je hranice? Pokud bychom ji zkusili nakreslit, bude to opravdu hodně obtížné."
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.