Dvoudenní testy v Barceloně po španělské Grand Prix naznačily, že francouzská automobilka s pohonnými jednotkami udělala krok kupředu. Pokusí se zaútočit už v Monacu, nebo bude čekat až do Kanady?
Jak lze porazit Mercedes? Zatím jenom tak, že oba Stříbrné šípy ze závodu odstoupí. A nejlépe po vzájemné kolizi, kdy padnou dvě mouchy jednou ranou. Jenže to byl Red Bull, kdo se smál jako třetí vzadu, nikoli Ferrari, které neustále deklaruje snahu se Mercedesům přiblížit.
"Rudí býci" byli rychlejší v kvalifikaci, Ferrari zase prokázalo vyšší závodní rychlost, ale ta nestačila, aby Räikkönen zdolal Verstappena. Postavení na startu se tak pro rakouský tým stalo oním žolíkem, tedy aspoň v případě mladého Holanďana.
Barcelona vůbec naznačila, jaký potenciál skrývá šasi Red Bullu, odborníci se shodují, že je na úrovni Mercedesu. Pohonná jednotka je mnohem lepší, než se očekávalo, ale stále není na úrovni dvou největších konkurentů. Prioritou se stala spolehlivost, proto mají ještě všichni čtyři piloti Renaultu (nebo eventuelně značky TAG Heuer) ve vozech první verze motoru, turba MGU-K i MGU-H.
V rychlých zatáčkách je lepší Red BullPrávě na Circuit de Catalunya se Red Bullu dařilo, zdá se, že typu RB12 vyhovuje. Ricciardo a Verstappen sice ztráceli na obou rovinkách, ale byli velice rychlí v zatáčkách. Prozradily to i údaje z GPS: v zatáčkách byl Red Bull dokonce rychlejší než Mercedes. V pomalých se mu pak plně vyrovnal. Z čehož plyne, že nedostatek výkonu motoru lze nahradit částečně kvalitou šasi.
"Máme aerodynamiku nastavenou pro optimalizovaný rozsah otáček, ne pro maximální rychlost," vysvětlují inženýři Mercedesu. Třetí sektor s jeho sedmi zatáčkami by mohl být považován za dobrou průpravu na Monte Carlo.
Red Bull tu ztrácel na Mercedesy až 2 desetiny, McLaren, třetí nejlepší vůz v této pasáži, čtyři desetiny vteřiny. Teprve za nimi byly oba vozy Ferrari. Proto si mohl Christian Horner dovolit následující výrok: "V Monte Carlu máme největší šanci porazit Mercedes a vyhrát."
Nový motor pracuje bez problémůŠance zvyšuje i skutečnost, že Renault by mohl poskytnout nový motor nikoli v Montrealu, jak bylo původně uvedeno, ale už v Monaku. Druhá varianta pohonné jednotky RE16 dodává o 30 koní více a vozy tak dosahují o 0,4 vteřiny lepších časů. Očekává se, že by v Monacu mohl získávat 2 až 3 desetiny.
Po barcelonských testech Ricciardo optimisticky uvedl, že na zbývajících okruzích by s novým motorem mohli minimálně na pěti tratích být Mercedesu rovnocenným soupeřem. "V Barceloně jsme ztráceli šest desetin, takže z nového motoru musíme vymáčknout ještě něco víc," požaduje Australan.
Po dvoudenních zkušebních jízdách se všichni čtyři piloti - Ricciardo, Verstappen, Magnussen i Ocon - o nové pohonné jednotce vyjádřili velice pozitivně. Všechny motory zvládly spolehlivě příslušnou dávku kilometrů: piloti Red Bullu absolvovali 964 km, Renault byl ještě pilnější a zapsal si 1057 km. Bez jediného problému tak agregáty zvládly 2021 testovacích kilometrů.
Co zatím může přibrzdil optimismus, to je nedostatek samotných motorů. Už v Barceloně Renault deklaroval, že může případně pro Monaco připravit jen dva kusy. A kdo by je dostal? Jako nejpravděpodobnější varianta je po jednom motoru pro každý tým. U Renaultu by rozhodování bylo podstatně lehčí, upřednostněn by s ohledem na postavení v šampionátu byl nejspíš Kevin Magnussen, ale díky výkonům Verstappena v Red Bullu by mohlo rozhodování kvůli inovované pohonné jednotce být určitým oříškem.
"Dal bych přednost Ricciardovi. Verstappen je pilotem budoucnosti, ale po všem tom humbuku kolem jeho prvního vítězství si pořád myslím, že Daniel je komplexnější jezdec," domnívá se Niki Lauda. Jeho stanovisko sdílejí i některá rakouská a německá média, podle nichž se jeví jako preferovaným skutečně Ricciardo.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.