Dvoudenní testy v Barceloně po španělské Grand Prix naznačily, že francouzská automobilka s pohonnými jednotkami udělala krok kupředu. Pokusí se zaútočit už v Monacu, nebo bude čekat až do Kanady?
Jak lze porazit Mercedes? Zatím jenom tak, že oba Stříbrné šípy ze závodu odstoupí. A nejlépe po vzájemné kolizi, kdy padnou dvě mouchy jednou ranou. Jenže to byl Red Bull, kdo se smál jako třetí vzadu, nikoli Ferrari, které neustále deklaruje snahu se Mercedesům přiblížit.
"Rudí býci" byli rychlejší v kvalifikaci, Ferrari zase prokázalo vyšší závodní rychlost, ale ta nestačila, aby Räikkönen zdolal Verstappena. Postavení na startu se tak pro rakouský tým stalo oním žolíkem, tedy aspoň v případě mladého Holanďana.
Barcelona vůbec naznačila, jaký potenciál skrývá šasi Red Bullu, odborníci se shodují, že je na úrovni Mercedesu. Pohonná jednotka je mnohem lepší, než se očekávalo, ale stále není na úrovni dvou největších konkurentů. Prioritou se stala spolehlivost, proto mají ještě všichni čtyři piloti Renaultu (nebo eventuelně značky TAG Heuer) ve vozech první verze motoru, turba MGU-K i MGU-H.
V rychlých zatáčkách je lepší Red BullPrávě na Circuit de Catalunya se Red Bullu dařilo, zdá se, že typu RB12 vyhovuje. Ricciardo a Verstappen sice ztráceli na obou rovinkách, ale byli velice rychlí v zatáčkách. Prozradily to i údaje z GPS: v zatáčkách byl Red Bull dokonce rychlejší než Mercedes. V pomalých se mu pak plně vyrovnal. Z čehož plyne, že nedostatek výkonu motoru lze nahradit částečně kvalitou šasi.
"Máme aerodynamiku nastavenou pro optimalizovaný rozsah otáček, ne pro maximální rychlost," vysvětlují inženýři Mercedesu. Třetí sektor s jeho sedmi zatáčkami by mohl být považován za dobrou průpravu na Monte Carlo.
Red Bull tu ztrácel na Mercedesy až 2 desetiny, McLaren, třetí nejlepší vůz v této pasáži, čtyři desetiny vteřiny. Teprve za nimi byly oba vozy Ferrari. Proto si mohl Christian Horner dovolit následující výrok: "V Monte Carlu máme největší šanci porazit Mercedes a vyhrát."
Nový motor pracuje bez problémůŠance zvyšuje i skutečnost, že Renault by mohl poskytnout nový motor nikoli v Montrealu, jak bylo původně uvedeno, ale už v Monaku. Druhá varianta pohonné jednotky RE16 dodává o 30 koní více a vozy tak dosahují o 0,4 vteřiny lepších časů. Očekává se, že by v Monacu mohl získávat 2 až 3 desetiny.
Po barcelonských testech Ricciardo optimisticky uvedl, že na zbývajících okruzích by s novým motorem mohli minimálně na pěti tratích být Mercedesu rovnocenným soupeřem. "V Barceloně jsme ztráceli šest desetin, takže z nového motoru musíme vymáčknout ještě něco víc," požaduje Australan.
Po dvoudenních zkušebních jízdách se všichni čtyři piloti - Ricciardo, Verstappen, Magnussen i Ocon - o nové pohonné jednotce vyjádřili velice pozitivně. Všechny motory zvládly spolehlivě příslušnou dávku kilometrů: piloti Red Bullu absolvovali 964 km, Renault byl ještě pilnější a zapsal si 1057 km. Bez jediného problému tak agregáty zvládly 2021 testovacích kilometrů.
Co zatím může přibrzdil optimismus, to je nedostatek samotných motorů. Už v Barceloně Renault deklaroval, že může případně pro Monaco připravit jen dva kusy. A kdo by je dostal? Jako nejpravděpodobnější varianta je po jednom motoru pro každý tým. U Renaultu by rozhodování bylo podstatně lehčí, upřednostněn by s ohledem na postavení v šampionátu byl nejspíš Kevin Magnussen, ale díky výkonům Verstappena v Red Bullu by mohlo rozhodování kvůli inovované pohonné jednotce být určitým oříškem.
"Dal bych přednost Ricciardovi. Verstappen je pilotem budoucnosti, ale po všem tom humbuku kolem jeho prvního vítězství si pořád myslím, že Daniel je komplexnější jezdec," domnívá se Niki Lauda. Jeho stanovisko sdílejí i některá rakouská a německá média, podle nichž se jeví jako preferovaným skutečně Ricciardo.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce