Pokud by chtěl letos nějaký pilot F1 vyzkoušet podmanivou atmosféru nejslavnějšího vytrvalostního závodu sportovních prototypů a GT 24 hodin Le Mans, musel by si nechat u svého týmu nechat vystavit omluvenku.
Takže z toho důvodu nebude Nico Hülkenberg moci obhajovat svůj loňský triumf na okruhu zvaném Le Sarthe, sestávajícího se z veřejných komunikací. Termín čtyřiadvacetihodinovky totiž koliduje s nově zařazenou Grand Prix Evropy, konané v ázerbajdžánském Baku.
Vyskytly se názory, že kolize termínů je dílem Bernie Ecclestonea, který tak chtěl zamezit pilotům jako Hülkenberg, aby riskovali v tomto závodě, ale prezident FIA Jean Todt nabídl mnohem jednodušší vysvětlení: "Vytvořit celoroční kalendář podniků je nesmírně obtížná záležitost. Máme 21 Grand Prix F1, 10 závodů Formule E, stejný počet vytrvalostních podniků a 14 závodů WRC (rallye). Není možné sestavit rozpis na sezónu tak, aby někde nedošlo ke konfliktu."
Pierre Fillon, předseda Automobile Club de l'Ouest, pořadatele závodu Le Mans, v každém případě stejného termínu pro oba podniky lituje, domnívá se, že by FIA v příštím roce mohla vyjít oběma stranám vstříc: "Je to škoda jak pro fanoušky, tak pro piloty F1, že je v závodě neuvidíme. Určitě by FIA v příštím roce mohla najít řešení, aby se termínové kolizi zabránilo."
Piloti F1 byli vždy nedílnou součástí zmíněného závodu a značný počet jich v Le Mans triumfoval - namátkou uveďme jména jako Maurice Trintignant, Mike Hawthorn, Phil Hill, Jochen Rindt, Jacky Ickx, Helmut Marko, Henri Pescarolo, Graham Hill, Didier Pironi, Johnny Herbert, Mark Blundell či Nico Hülkenberg. Ti a další vyhráli 24 hodin Le Mans ve stejné sezóně, v níž usedali i do vozů F1
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.