Pokud by chtěl letos nějaký pilot F1 vyzkoušet podmanivou atmosféru nejslavnějšího vytrvalostního závodu sportovních prototypů a GT 24 hodin Le Mans, musel by si nechat u svého týmu nechat vystavit omluvenku.
Takže z toho důvodu nebude Nico Hülkenberg moci obhajovat svůj loňský triumf na okruhu zvaném Le Sarthe, sestávajícího se z veřejných komunikací. Termín čtyřiadvacetihodinovky totiž koliduje s nově zařazenou Grand Prix Evropy, konané v ázerbajdžánském Baku.
Vyskytly se názory, že kolize termínů je dílem Bernie Ecclestonea, který tak chtěl zamezit pilotům jako Hülkenberg, aby riskovali v tomto závodě, ale prezident FIA Jean Todt nabídl mnohem jednodušší vysvětlení: "Vytvořit celoroční kalendář podniků je nesmírně obtížná záležitost. Máme 21 Grand Prix F1, 10 závodů Formule E, stejný počet vytrvalostních podniků a 14 závodů WRC (rallye). Není možné sestavit rozpis na sezónu tak, aby někde nedošlo ke konfliktu."
Pierre Fillon, předseda Automobile Club de l'Ouest, pořadatele závodu Le Mans, v každém případě stejného termínu pro oba podniky lituje, domnívá se, že by FIA v příštím roce mohla vyjít oběma stranám vstříc: "Je to škoda jak pro fanoušky, tak pro piloty F1, že je v závodě neuvidíme. Určitě by FIA v příštím roce mohla najít řešení, aby se termínové kolizi zabránilo."
Piloti F1 byli vždy nedílnou součástí zmíněného závodu a značný počet jich v Le Mans triumfoval - namátkou uveďme jména jako Maurice Trintignant, Mike Hawthorn, Phil Hill, Jochen Rindt, Jacky Ickx, Helmut Marko, Henri Pescarolo, Graham Hill, Didier Pironi, Johnny Herbert, Mark Blundell či Nico Hülkenberg. Ti a další vyhráli 24 hodin Le Mans ve stejné sezóně, v níž usedali i do vozů F1
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.