Pokud by chtěl letos nějaký pilot F1 vyzkoušet podmanivou atmosféru nejslavnějšího vytrvalostního závodu sportovních prototypů a GT 24 hodin Le Mans, musel by si nechat u svého týmu nechat vystavit omluvenku.
Takže z toho důvodu nebude Nico Hülkenberg moci obhajovat svůj loňský triumf na okruhu zvaném Le Sarthe, sestávajícího se z veřejných komunikací. Termín čtyřiadvacetihodinovky totiž koliduje s nově zařazenou Grand Prix Evropy, konané v ázerbajdžánském Baku.
Vyskytly se názory, že kolize termínů je dílem Bernie Ecclestonea, který tak chtěl zamezit pilotům jako Hülkenberg, aby riskovali v tomto závodě, ale prezident FIA Jean Todt nabídl mnohem jednodušší vysvětlení: "Vytvořit celoroční kalendář podniků je nesmírně obtížná záležitost. Máme 21 Grand Prix F1, 10 závodů Formule E, stejný počet vytrvalostních podniků a 14 závodů WRC (rallye). Není možné sestavit rozpis na sezónu tak, aby někde nedošlo ke konfliktu."
Pierre Fillon, předseda Automobile Club de l'Ouest, pořadatele závodu Le Mans, v každém případě stejného termínu pro oba podniky lituje, domnívá se, že by FIA v příštím roce mohla vyjít oběma stranám vstříc: "Je to škoda jak pro fanoušky, tak pro piloty F1, že je v závodě neuvidíme. Určitě by FIA v příštím roce mohla najít řešení, aby se termínové kolizi zabránilo."
Piloti F1 byli vždy nedílnou součástí zmíněného závodu a značný počet jich v Le Mans triumfoval - namátkou uveďme jména jako Maurice Trintignant, Mike Hawthorn, Phil Hill, Jochen Rindt, Jacky Ickx, Helmut Marko, Henri Pescarolo, Graham Hill, Didier Pironi, Johnny Herbert, Mark Blundell či Nico Hülkenberg. Ti a další vyhráli 24 hodin Le Mans ve stejné sezóně, v níž usedali i do vozů F1
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.