Na jednu stranu se F1 potýká s odlivem diváků a klesající sledovaností při televizních přenosech. Ovšem existují oblasti, ve kterých se závody těší obrovské popularitě a jejich čísla jsou více než uspokojivá.
Nahrávají tomu určité okolnosti, jako například přestávka trvající 23 let. Tak dlouho museli čekat na opětovné pořádání Grand Prix Mexičané. Není pak divu, že závod na přepracovaném okruhu Hermanos Rodríguez sledovalo celkově 3,4 milionu diváků v celé zemi a závod samotný byl beznadějně vyprodán.
Samotný návrat F1 do Mexika byl široce kritizován a zejména se negativní ohlasy týkaly Bernie Ecclestonea, i když spíše v souvislosti se zařazováním nových závodů na úkor těch zemí, kde má motorsport hluboce zakořeněnou tradici. Pro někoho se může zdát, že jde o kritiku neopodstatněnou, když rok po Grand Prix Rakouska slavil ohromující úspěch i závod v Mexiku. Naproti tomu ale stojí nepříliš povedené pokusy v Koreji a Indii.
Ecclestone však může mexickou Grand Prix jen chválit: "Byl to jeden z nejlepších závodů, kterého jsem se účastnil. Oficiální údaje uváděly v den závodu více než 130 tisíc fanoušků v ochozech a atmosféra byla ještě fantastičtější než toto číslo," rozplýval se Ecclestone a zdůraznil, jak ke "své" Grand Prix přistoupili Mexičané - po celé zemi visely bannery a příjezdové komunikace k okruhu byly doslova obsypány reklamními panely.
S Ecclestonem zajišťují Grand Prix Mexika podnikatel Tavo Hellmund a šéf CIE Entertainment Co. Alejandro Soberon. Trojice si libuje, že se nejen podařilo opět přivézt F1 do země, ale zároveň vytvořit obří propagaci Mexika před celým světem. A po jediném závodě je možné registrovat pozitivní dopad. Jak uvádějí oficiální zprávy F1, živý přenos byl nejsledovanějším závodem roku a v přepočtu oproti dalším podnikům vzrostl jeho rating o 500 %. Svou zásluhu na tom určitě měla i přítomnost domácího pilota Sergia Péreze.
Naskýtá se však otázka, nakolik podobná euforie Mexičanům vydrží. Stačí si vzpomenout na případy z minulosti, kdy se zdálo, že tu budou některé závody "do skonání světa" a po několika letech tiše vyklidily místo dalším lokalitám. Mexiko má v tomhle případě určitou výhodu v tom, že motorsport tu má velkou tradici a celonárodní nadšení fanoušků je známé. Stačí si připomenout jinou oblast a příklad opakovaného pořádání MS ve fotbale. Do jisté míry je to také mentalitou místního obyvatelstva, ne náhodou se v čele sledovanosti F1 drží podobně temperamentní brazilští diváci a za nimi následují Italové. Ti podle sdělovacích prostředků opět našli cestu k F1 zejména po loňském vítězství Vettela v Malajsii. Sledovanost F1 v této evropské zemi poskočila nahoru o 1,5 milionu fanoušků.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.