Na jednu stranu se F1 potýká s odlivem diváků a klesající sledovaností při televizních přenosech. Ovšem existují oblasti, ve kterých se závody těší obrovské popularitě a jejich čísla jsou více než uspokojivá.
Nahrávají tomu určité okolnosti, jako například přestávka trvající 23 let. Tak dlouho museli čekat na opětovné pořádání Grand Prix Mexičané. Není pak divu, že závod na přepracovaném okruhu Hermanos Rodríguez sledovalo celkově 3,4 milionu diváků v celé zemi a závod samotný byl beznadějně vyprodán.
Samotný návrat F1 do Mexika byl široce kritizován a zejména se negativní ohlasy týkaly Bernie Ecclestonea, i když spíše v souvislosti se zařazováním nových závodů na úkor těch zemí, kde má motorsport hluboce zakořeněnou tradici. Pro někoho se může zdát, že jde o kritiku neopodstatněnou, když rok po Grand Prix Rakouska slavil ohromující úspěch i závod v Mexiku. Naproti tomu ale stojí nepříliš povedené pokusy v Koreji a Indii.
Ecclestone však může mexickou Grand Prix jen chválit: "Byl to jeden z nejlepších závodů, kterého jsem se účastnil. Oficiální údaje uváděly v den závodu více než 130 tisíc fanoušků v ochozech a atmosféra byla ještě fantastičtější než toto číslo," rozplýval se Ecclestone a zdůraznil, jak ke "své" Grand Prix přistoupili Mexičané - po celé zemi visely bannery a příjezdové komunikace k okruhu byly doslova obsypány reklamními panely.
S Ecclestonem zajišťují Grand Prix Mexika podnikatel Tavo Hellmund a šéf CIE Entertainment Co. Alejandro Soberon. Trojice si libuje, že se nejen podařilo opět přivézt F1 do země, ale zároveň vytvořit obří propagaci Mexika před celým světem. A po jediném závodě je možné registrovat pozitivní dopad. Jak uvádějí oficiální zprávy F1, živý přenos byl nejsledovanějším závodem roku a v přepočtu oproti dalším podnikům vzrostl jeho rating o 500 %. Svou zásluhu na tom určitě měla i přítomnost domácího pilota Sergia Péreze.
Naskýtá se však otázka, nakolik podobná euforie Mexičanům vydrží. Stačí si vzpomenout na případy z minulosti, kdy se zdálo, že tu budou některé závody "do skonání světa" a po několika letech tiše vyklidily místo dalším lokalitám. Mexiko má v tomhle případě určitou výhodu v tom, že motorsport tu má velkou tradici a celonárodní nadšení fanoušků je známé. Stačí si připomenout jinou oblast a příklad opakovaného pořádání MS ve fotbale. Do jisté míry je to také mentalitou místního obyvatelstva, ne náhodou se v čele sledovanosti F1 drží podobně temperamentní brazilští diváci a za nimi následují Italové. Ti podle sdělovacích prostředků opět našli cestu k F1 zejména po loňském vítězství Vettela v Malajsii. Sledovanost F1 v této evropské zemi poskočila nahoru o 1,5 milionu fanoušků.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.