Na jednu stranu se F1 potýká s odlivem diváků a klesající sledovaností při televizních přenosech. Ovšem existují oblasti, ve kterých se závody těší obrovské popularitě a jejich čísla jsou více než uspokojivá.
Nahrávají tomu určité okolnosti, jako například přestávka trvající 23 let. Tak dlouho museli čekat na opětovné pořádání Grand Prix Mexičané. Není pak divu, že závod na přepracovaném okruhu Hermanos Rodríguez sledovalo celkově 3,4 milionu diváků v celé zemi a závod samotný byl beznadějně vyprodán.
Samotný návrat F1 do Mexika byl široce kritizován a zejména se negativní ohlasy týkaly Bernie Ecclestonea, i když spíše v souvislosti se zařazováním nových závodů na úkor těch zemí, kde má motorsport hluboce zakořeněnou tradici. Pro někoho se může zdát, že jde o kritiku neopodstatněnou, když rok po Grand Prix Rakouska slavil ohromující úspěch i závod v Mexiku. Naproti tomu ale stojí nepříliš povedené pokusy v Koreji a Indii.
Ecclestone však může mexickou Grand Prix jen chválit: "Byl to jeden z nejlepších závodů, kterého jsem se účastnil. Oficiální údaje uváděly v den závodu více než 130 tisíc fanoušků v ochozech a atmosféra byla ještě fantastičtější než toto číslo," rozplýval se Ecclestone a zdůraznil, jak ke "své" Grand Prix přistoupili Mexičané - po celé zemi visely bannery a příjezdové komunikace k okruhu byly doslova obsypány reklamními panely.
S Ecclestonem zajišťují Grand Prix Mexika podnikatel Tavo Hellmund a šéf CIE Entertainment Co. Alejandro Soberon. Trojice si libuje, že se nejen podařilo opět přivézt F1 do země, ale zároveň vytvořit obří propagaci Mexika před celým světem. A po jediném závodě je možné registrovat pozitivní dopad. Jak uvádějí oficiální zprávy F1, živý přenos byl nejsledovanějším závodem roku a v přepočtu oproti dalším podnikům vzrostl jeho rating o 500 %. Svou zásluhu na tom určitě měla i přítomnost domácího pilota Sergia Péreze.
Naskýtá se však otázka, nakolik podobná euforie Mexičanům vydrží. Stačí si vzpomenout na případy z minulosti, kdy se zdálo, že tu budou některé závody "do skonání světa" a po několika letech tiše vyklidily místo dalším lokalitám. Mexiko má v tomhle případě určitou výhodu v tom, že motorsport tu má velkou tradici a celonárodní nadšení fanoušků je známé. Stačí si připomenout jinou oblast a příklad opakovaného pořádání MS ve fotbale. Do jisté míry je to také mentalitou místního obyvatelstva, ne náhodou se v čele sledovanosti F1 drží podobně temperamentní brazilští diváci a za nimi následují Italové. Ti podle sdělovacích prostředků opět našli cestu k F1 zejména po loňském vítězství Vettela v Malajsii. Sledovanost F1 v této evropské zemi poskočila nahoru o 1,5 milionu fanoušků.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.