Kolem ochrany kokpitu se ještě nedávno bouřlivě diskutovalo, s pravidly omezení komunikace tento problém poněkud ustoupil do pozadí. Ředitel závodů F1 Charlie Whiting ale potvrdil, že otázka zavedení ochrany kokpitu nadále počítá s termínem 2017.
Čtyřiašedesátiletý funkcionář F1 však zároveň uznal, že nemusí jít o koncové řešení; zdůraznil, že příští měsíc má být testováno provedení, které navrhl Red Bull. Ačkoliv je tato varianta považována za lepší, než Halo koncept, je poměrně nepravděpodobné, že by byla připravena dříve než pro sezónu 2018.
O Halo konceptu se Whiting vyjádřil následovně: "Myslím, že bude fungovat opravdu dobře. Proběhlo poměrně rozsáhlé testování a domnívám se, že ochrana proti letícímu kolu bude účinná. Je to také hlavní část testů, která byla se zařízením prováděna. Je nutné provést důkladné posouzení rizik a také je třeba prověřit radu dalších souvisejících činností, jako je například vyproštění pilota. Je třeba to prodiskutovat se záchrannými týmy. Ale jsem toho názoru, že to bude fungovat dobře."
Whiting se také rozhovořil o možných variantách: "Máme malou samostatnou pracovní skupinu, aby posoudila všechny aspekty. Vedou ji lidé od Mercedesu a Ferrari a pracují opravdu odpovědně. Alternativa Red Bullu má výraznější zpoždění ve vývoji, ještě nebyla testována, ale mohla by nabízet dostatečnou ochranu. Ale ohledně její realizace mám své pochybnosti, určitě to nebude příští rok, zatímco Halo koncept k tomu směřuje," dodal Whiting s tím, že provedení Red Bullu vnímá spíš jako dlouhodobější projekt.
"Nemyslím, že bychom měli zavedení ochrany kokpitu odkládat jenom proto, že se objevila ještě jiná verze. Halo koncept je ve výhodě, důkladně jsme ho testovali a v tuto chvíli cítíme, že nabízí nejlepší možnou ochranu. Jak jsem uvedl, je třeba důkladně posoudit rizika týkající se různých scénářů nehod, musíme mít jistotu, že za určitých okolností se situace spíš nezhorší. Ale opakuji, nemá smysl toto řešení odsunout jen kvůli existenci dalšímu návrhu," vysvětluje Whiting.
Zároveň připustil, že bude především nutné předložit týmům standardní specifikaci Halo konceptu, aby s jeho instalací mohly týmy počítat, protože projekční práce na monopostech sezóny 2017 už se začnou rozebíhat. "To je důvod, proč ona samostatná pracovní skupna funguje - musí vyřešit dokončení montážních pozic a sílu ukotvení, což je velice důležitý prvek. Mělo by to být vyřešeno do konce května."
Whiting také připomněl barcelonské představení Halo konceptu prostřednictvím stáje Ferrari, kde se ukázalo, že pilot může opustit vůz vlastně docela snadno. "Namontovali Halo koncept na svůj vůz a nechali řidiče z kokpitu vylézt, nakonec to vypadalo naprosto jednoduše, protože pilot se za zařízení může chytnout a sám sebe vytáhnout ven. Opravdu to vypadalo jako velice snadný postup," dodává Whiting.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.