Kolem ochrany kokpitu se ještě nedávno bouřlivě diskutovalo, s pravidly omezení komunikace tento problém poněkud ustoupil do pozadí. Ředitel závodů F1 Charlie Whiting ale potvrdil, že otázka zavedení ochrany kokpitu nadále počítá s termínem 2017.
Čtyřiašedesátiletý funkcionář F1 však zároveň uznal, že nemusí jít o koncové řešení; zdůraznil, že příští měsíc má být testováno provedení, které navrhl Red Bull. Ačkoliv je tato varianta považována za lepší, než Halo koncept, je poměrně nepravděpodobné, že by byla připravena dříve než pro sezónu 2018.
O Halo konceptu se Whiting vyjádřil následovně: "Myslím, že bude fungovat opravdu dobře. Proběhlo poměrně rozsáhlé testování a domnívám se, že ochrana proti letícímu kolu bude účinná. Je to také hlavní část testů, která byla se zařízením prováděna. Je nutné provést důkladné posouzení rizik a také je třeba prověřit radu dalších souvisejících činností, jako je například vyproštění pilota. Je třeba to prodiskutovat se záchrannými týmy. Ale jsem toho názoru, že to bude fungovat dobře."
Whiting se také rozhovořil o možných variantách: "Máme malou samostatnou pracovní skupinu, aby posoudila všechny aspekty. Vedou ji lidé od Mercedesu a Ferrari a pracují opravdu odpovědně. Alternativa Red Bullu má výraznější zpoždění ve vývoji, ještě nebyla testována, ale mohla by nabízet dostatečnou ochranu. Ale ohledně její realizace mám své pochybnosti, určitě to nebude příští rok, zatímco Halo koncept k tomu směřuje," dodal Whiting s tím, že provedení Red Bullu vnímá spíš jako dlouhodobější projekt.
"Nemyslím, že bychom měli zavedení ochrany kokpitu odkládat jenom proto, že se objevila ještě jiná verze. Halo koncept je ve výhodě, důkladně jsme ho testovali a v tuto chvíli cítíme, že nabízí nejlepší možnou ochranu. Jak jsem uvedl, je třeba důkladně posoudit rizika týkající se různých scénářů nehod, musíme mít jistotu, že za určitých okolností se situace spíš nezhorší. Ale opakuji, nemá smysl toto řešení odsunout jen kvůli existenci dalšímu návrhu," vysvětluje Whiting.
Zároveň připustil, že bude především nutné předložit týmům standardní specifikaci Halo konceptu, aby s jeho instalací mohly týmy počítat, protože projekční práce na monopostech sezóny 2017 už se začnou rozebíhat. "To je důvod, proč ona samostatná pracovní skupna funguje - musí vyřešit dokončení montážních pozic a sílu ukotvení, což je velice důležitý prvek. Mělo by to být vyřešeno do konce května."
Whiting také připomněl barcelonské představení Halo konceptu prostřednictvím stáje Ferrari, kde se ukázalo, že pilot může opustit vůz vlastně docela snadno. "Namontovali Halo koncept na svůj vůz a nechali řidiče z kokpitu vylézt, nakonec to vypadalo naprosto jednoduše, protože pilot se za zařízení může chytnout a sám sebe vytáhnout ven. Opravdu to vypadalo jako velice snadný postup," dodává Whiting.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.