Kolem ochrany kokpitu se ještě nedávno bouřlivě diskutovalo, s pravidly omezení komunikace tento problém poněkud ustoupil do pozadí. Ředitel závodů F1 Charlie Whiting ale potvrdil, že otázka zavedení ochrany kokpitu nadále počítá s termínem 2017.
Čtyřiašedesátiletý funkcionář F1 však zároveň uznal, že nemusí jít o koncové řešení; zdůraznil, že příští měsíc má být testováno provedení, které navrhl Red Bull. Ačkoliv je tato varianta považována za lepší, než Halo koncept, je poměrně nepravděpodobné, že by byla připravena dříve než pro sezónu 2018.
O Halo konceptu se Whiting vyjádřil následovně: "Myslím, že bude fungovat opravdu dobře. Proběhlo poměrně rozsáhlé testování a domnívám se, že ochrana proti letícímu kolu bude účinná. Je to také hlavní část testů, která byla se zařízením prováděna. Je nutné provést důkladné posouzení rizik a také je třeba prověřit radu dalších souvisejících činností, jako je například vyproštění pilota. Je třeba to prodiskutovat se záchrannými týmy. Ale jsem toho názoru, že to bude fungovat dobře."
Whiting se také rozhovořil o možných variantách: "Máme malou samostatnou pracovní skupinu, aby posoudila všechny aspekty. Vedou ji lidé od Mercedesu a Ferrari a pracují opravdu odpovědně. Alternativa Red Bullu má výraznější zpoždění ve vývoji, ještě nebyla testována, ale mohla by nabízet dostatečnou ochranu. Ale ohledně její realizace mám své pochybnosti, určitě to nebude příští rok, zatímco Halo koncept k tomu směřuje," dodal Whiting s tím, že provedení Red Bullu vnímá spíš jako dlouhodobější projekt.
"Nemyslím, že bychom měli zavedení ochrany kokpitu odkládat jenom proto, že se objevila ještě jiná verze. Halo koncept je ve výhodě, důkladně jsme ho testovali a v tuto chvíli cítíme, že nabízí nejlepší možnou ochranu. Jak jsem uvedl, je třeba důkladně posoudit rizika týkající se různých scénářů nehod, musíme mít jistotu, že za určitých okolností se situace spíš nezhorší. Ale opakuji, nemá smysl toto řešení odsunout jen kvůli existenci dalšímu návrhu," vysvětluje Whiting.
Zároveň připustil, že bude především nutné předložit týmům standardní specifikaci Halo konceptu, aby s jeho instalací mohly týmy počítat, protože projekční práce na monopostech sezóny 2017 už se začnou rozebíhat. "To je důvod, proč ona samostatná pracovní skupna funguje - musí vyřešit dokončení montážních pozic a sílu ukotvení, což je velice důležitý prvek. Mělo by to být vyřešeno do konce května."
Whiting také připomněl barcelonské představení Halo konceptu prostřednictvím stáje Ferrari, kde se ukázalo, že pilot může opustit vůz vlastně docela snadno. "Namontovali Halo koncept na svůj vůz a nechali řidiče z kokpitu vylézt, nakonec to vypadalo naprosto jednoduše, protože pilot se za zařízení může chytnout a sám sebe vytáhnout ven. Opravdu to vypadalo jako velice snadný postup," dodává Whiting.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.