Už v posledním roce působení Sebastiana Vettela v Red Bullu se zdál být Daniel Ricciardo jeho zdatným nástupcem, vyhrál tři závody a v konečném pořadí ho dokonce předstihl. Jenže pak zažil Australan nepříjemné vystřízlivění.
Šestadvacetiletý pilot Red Bullu se domnívá, že už se může nazývat "kompletním pilotem", ale to neznamená, že svou evoluci pilota považuje za ukončenou. Napjatá atmosféra ve vztahu Red Bull - Renault způsobila, že Daniel nepokračoval ve stejně nadějné formě jako v sezóně 2014.
"Zažil jsem toho opravdu hodně a s odstupem času to dokážu ocenit. V roce 2014 jsem byl vděčný za umístění na stupních vítězů a vítězství, po velmi těžké loňské sezóně si těchto výsledků cením ještě víc. Proto umím ocenit mou pozici v tomto sportu a svého působení v top týmu. Sám sebe považuji za »hotového pilota«, ale teď nechci být naivní, pořád se můžu učit a dále vyvíjet," prohlásil Ricciardo.
Objevily se spekulace, že by Australan mohl zamířit k Ferrari, což on sám považoval za "kompliment". Odmítá však o něčem podobném přemýšlet, nechce se zabývat ani sezónou 2017. "Nehledím tak daleko dopředu, nemám podobné tendence, protože do té doby se toho ještě hodně může stát. Až bude nynější sezóna uprostřed, pak se budu zabývat následujícím rokem, ale dřív ne."
Ricciardo se vrátil i k uplynulým dvěma rokům u Red Bullu a co očekává od roku 2016: "Prožil jsem dva zcela odlišné ročníky. Proto se také chci zaměřit na současnost. Provázely mě pády a vzestupy, prošli jsme jimi dohromady jako tým a dospěli jsme k určité stabilitě. Pracuji se stejnými inženýry a cítím, že letošek by pro nás mohl být dobrým rokem, proto se opravdu hodně těším," dodává Daniel, který se v druhých testech v Barceloně představí na okruhu ve středu a v pátek.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.