Už v posledním roce působení Sebastiana Vettela v Red Bullu se zdál být Daniel Ricciardo jeho zdatným nástupcem, vyhrál tři závody a v konečném pořadí ho dokonce předstihl. Jenže pak zažil Australan nepříjemné vystřízlivění.
Šestadvacetiletý pilot Red Bullu se domnívá, že už se může nazývat "kompletním pilotem", ale to neznamená, že svou evoluci pilota považuje za ukončenou. Napjatá atmosféra ve vztahu Red Bull - Renault způsobila, že Daniel nepokračoval ve stejně nadějné formě jako v sezóně 2014.
"Zažil jsem toho opravdu hodně a s odstupem času to dokážu ocenit. V roce 2014 jsem byl vděčný za umístění na stupních vítězů a vítězství, po velmi těžké loňské sezóně si těchto výsledků cením ještě víc. Proto umím ocenit mou pozici v tomto sportu a svého působení v top týmu. Sám sebe považuji za »hotového pilota«, ale teď nechci být naivní, pořád se můžu učit a dále vyvíjet," prohlásil Ricciardo.
Objevily se spekulace, že by Australan mohl zamířit k Ferrari, což on sám považoval za "kompliment". Odmítá však o něčem podobném přemýšlet, nechce se zabývat ani sezónou 2017. "Nehledím tak daleko dopředu, nemám podobné tendence, protože do té doby se toho ještě hodně může stát. Až bude nynější sezóna uprostřed, pak se budu zabývat následujícím rokem, ale dřív ne."
Ricciardo se vrátil i k uplynulým dvěma rokům u Red Bullu a co očekává od roku 2016: "Prožil jsem dva zcela odlišné ročníky. Proto se také chci zaměřit na současnost. Provázely mě pády a vzestupy, prošli jsme jimi dohromady jako tým a dospěli jsme k určité stabilitě. Pracuji se stejnými inženýry a cítím, že letošek by pro nás mohl být dobrým rokem, proto se opravdu hodně těším," dodává Daniel, který se v druhých testech v Barceloně představí na okruhu ve středu a v pátek.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.