Druhý ruský pilot, který zasáhl do bojů o mistrovské body v šampionátu F1 vstupuje do své třetí sezóny. Má tak možnost posoudit, jak se se zátěží odpovědnosti a technické náročnosti dokázal vyrovnat.
Daniil Vjačeslavovič Kvjat si odbyl nováčkovskou sezónu v roce 2014 v barvách týmu Toro Rosso. Když Sebastian Vettel po veleúspěšné anabázi u Red Bullu zamířil do Maranella, postoupil rodák z Ufy ne snad přímo na jeho místo, ale do týmu, který se stal po určitou dobu v F1 symbolem vítězství. Čekalo se, jak se dnes jedenadvacetiletý mladík vyrovná s velkou šancí.
"Na konci své debutové sezóny jsem prakticky nedělal žádné chyby. Ale někdy prostě přijdou. Dělá je každý pilot a já nejsem výjimkou. Měl jsem nepříjemné nehody v Japonsku a USA, ale šlo jen o shodu okolností. V Japonsku to přišlo bez varování, takový rychlý záblesk a byl jsem ve zdi. Ale musíte pokračovat, nejde se jimi příliš zabývat," vysvětluje Kvjat.
Ruský pilot jinak hodnotí svůj premiérový rok u Red Bullu pozitivně. "Co se týče Austinu, tam mám daleko samozřejmě daleko pozitivnější vzpomínky na první část závodu než na osudnou vteřinu, takže si pochopitelně uchovám v paměti emoce pozitivní, než ty negativní. Pokud bych vynechal tyto dva závody, myslím, že jsem žádnou chybu neudělal. Prožil jsem období, kdy jsme se ve startovní poli pohybovali dopředu-dozadu, když spadnete do středu startovního pole, je těžké držet krok s nejlepšími."
Bohužel pokles výkonnosti zhatil Kvjatovy představy, zatímco v roce 2014 zaznamenal Red Bull tři vítězství a devět umístění na stupních vítězů, rok následující byl z tohoto hlediska propadákem. Daniil také musel projít obdobím přizpůsobení novému prostředí, což bylo podstatně složitější, než si původně myslel. "Musel jsem se vyrovnat s velkým očekáváním, provázejícím mou osobu, to nějakou dobu trvalo, než jsem se s tím duševně vyrovnal. Je to vždy velmi složitý proces. Bylo třeba vytěsnit myšlenky na výsledky a soustředit se jen na řízení."
Jak sám Kvjat dodává, nakonec slavila jeho metoda úspěch a dokonce začal prohánět zkušenějšího Ricciarda: "Ukázalo se, že moje myšlenková metoda je správná a efektivní. Od Monaca jsem zažíval daleko víc pozitivních závodů a mnohem více jsem si začal rozumět se svým vozem. Přesto bych ale neřekl, že mám za sebou perfektní sezónu, ale aspoň mohu říci, že jsem všechno daleko lépe pochopil."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.