Druhý ruský pilot, který zasáhl do bojů o mistrovské body v šampionátu F1 vstupuje do své třetí sezóny. Má tak možnost posoudit, jak se se zátěží odpovědnosti a technické náročnosti dokázal vyrovnat.
Daniil Vjačeslavovič Kvjat si odbyl nováčkovskou sezónu v roce 2014 v barvách týmu Toro Rosso. Když Sebastian Vettel po veleúspěšné anabázi u Red Bullu zamířil do Maranella, postoupil rodák z Ufy ne snad přímo na jeho místo, ale do týmu, který se stal po určitou dobu v F1 symbolem vítězství. Čekalo se, jak se dnes jedenadvacetiletý mladík vyrovná s velkou šancí.
"Na konci své debutové sezóny jsem prakticky nedělal žádné chyby. Ale někdy prostě přijdou. Dělá je každý pilot a já nejsem výjimkou. Měl jsem nepříjemné nehody v Japonsku a USA, ale šlo jen o shodu okolností. V Japonsku to přišlo bez varování, takový rychlý záblesk a byl jsem ve zdi. Ale musíte pokračovat, nejde se jimi příliš zabývat," vysvětluje Kvjat.
Ruský pilot jinak hodnotí svůj premiérový rok u Red Bullu pozitivně. "Co se týče Austinu, tam mám daleko samozřejmě daleko pozitivnější vzpomínky na první část závodu než na osudnou vteřinu, takže si pochopitelně uchovám v paměti emoce pozitivní, než ty negativní. Pokud bych vynechal tyto dva závody, myslím, že jsem žádnou chybu neudělal. Prožil jsem období, kdy jsme se ve startovní poli pohybovali dopředu-dozadu, když spadnete do středu startovního pole, je těžké držet krok s nejlepšími."
Bohužel pokles výkonnosti zhatil Kvjatovy představy, zatímco v roce 2014 zaznamenal Red Bull tři vítězství a devět umístění na stupních vítězů, rok následující byl z tohoto hlediska propadákem. Daniil také musel projít obdobím přizpůsobení novému prostředí, což bylo podstatně složitější, než si původně myslel. "Musel jsem se vyrovnat s velkým očekáváním, provázejícím mou osobu, to nějakou dobu trvalo, než jsem se s tím duševně vyrovnal. Je to vždy velmi složitý proces. Bylo třeba vytěsnit myšlenky na výsledky a soustředit se jen na řízení."
Jak sám Kvjat dodává, nakonec slavila jeho metoda úspěch a dokonce začal prohánět zkušenějšího Ricciarda: "Ukázalo se, že moje myšlenková metoda je správná a efektivní. Od Monaca jsem zažíval daleko víc pozitivních závodů a mnohem více jsem si začal rozumět se svým vozem. Přesto bych ale neřekl, že mám za sebou perfektní sezónu, ale aspoň mohu říci, že jsem všechno daleko lépe pochopil."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.