Druhý ruský pilot, který zasáhl do bojů o mistrovské body v šampionátu F1 vstupuje do své třetí sezóny. Má tak možnost posoudit, jak se se zátěží odpovědnosti a technické náročnosti dokázal vyrovnat.
Daniil Vjačeslavovič Kvjat si odbyl nováčkovskou sezónu v roce 2014 v barvách týmu Toro Rosso. Když Sebastian Vettel po veleúspěšné anabázi u Red Bullu zamířil do Maranella, postoupil rodák z Ufy ne snad přímo na jeho místo, ale do týmu, který se stal po určitou dobu v F1 symbolem vítězství. Čekalo se, jak se dnes jedenadvacetiletý mladík vyrovná s velkou šancí.
"Na konci své debutové sezóny jsem prakticky nedělal žádné chyby. Ale někdy prostě přijdou. Dělá je každý pilot a já nejsem výjimkou. Měl jsem nepříjemné nehody v Japonsku a USA, ale šlo jen o shodu okolností. V Japonsku to přišlo bez varování, takový rychlý záblesk a byl jsem ve zdi. Ale musíte pokračovat, nejde se jimi příliš zabývat," vysvětluje Kvjat.
Ruský pilot jinak hodnotí svůj premiérový rok u Red Bullu pozitivně. "Co se týče Austinu, tam mám daleko samozřejmě daleko pozitivnější vzpomínky na první část závodu než na osudnou vteřinu, takže si pochopitelně uchovám v paměti emoce pozitivní, než ty negativní. Pokud bych vynechal tyto dva závody, myslím, že jsem žádnou chybu neudělal. Prožil jsem období, kdy jsme se ve startovní poli pohybovali dopředu-dozadu, když spadnete do středu startovního pole, je těžké držet krok s nejlepšími."
Bohužel pokles výkonnosti zhatil Kvjatovy představy, zatímco v roce 2014 zaznamenal Red Bull tři vítězství a devět umístění na stupních vítězů, rok následující byl z tohoto hlediska propadákem. Daniil také musel projít obdobím přizpůsobení novému prostředí, což bylo podstatně složitější, než si původně myslel. "Musel jsem se vyrovnat s velkým očekáváním, provázejícím mou osobu, to nějakou dobu trvalo, než jsem se s tím duševně vyrovnal. Je to vždy velmi složitý proces. Bylo třeba vytěsnit myšlenky na výsledky a soustředit se jen na řízení."
Jak sám Kvjat dodává, nakonec slavila jeho metoda úspěch a dokonce začal prohánět zkušenějšího Ricciarda: "Ukázalo se, že moje myšlenková metoda je správná a efektivní. Od Monaca jsem zažíval daleko víc pozitivních závodů a mnohem více jsem si začal rozumět se svým vozem. Přesto bych ale neřekl, že mám za sebou perfektní sezónu, ale aspoň mohu říci, že jsem všechno daleko lépe pochopil."
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.