Je to jako deska s osvědčeným evergreenem - mladý talent dříve nebo později padne do oka špičkových týmů. To platí prakticky ve všech odvětvích sportu, nejen v F1. I to je důvod, proč se nyní tak často ozývá jméno Verstappen.
Zapomenuty jsou obavy, zda si na začátku roku sedmnáctiletý mladíček poradí s F1. Nyní sklízí superlativy, užívá si hodnotných ocenění a může směle hledět do závodní budoucnosti. Zvláště, když se hovoří o opravdu top týmu, jakým bezesporu je Ferrari. I když všechny názory nejsou zcela jednotné.
Jde také o to nedělat účet bez hostinského, vzpomeňme jen na případ Ferrari a Bottas. Tam se mlžilo a posléze vysvětlovalo, jako kdyby projevit zájem o pilota s potenciálem vítězit v Grand Prix, případně bojovat o titul, bylo něco trestuhodného. To Verstappen, možná díky svému mládí, si zájem ze strany "těžkých kalibrů" evidentně užívá a zatím ho nechce řešit.
"Jsem v této otázce nad věcí. Je pozitivní, když o mě lidé takhle mluví a je příjemné slyšet, s kým mě spojují, ale momentálně jsem šťastný tam, kde jsem," odkazuje Max v rozhovoru pro magazín Autosport na dlouhodobý kontrakt s Red Bullem, v jehož rámci hájí barvy stáje Toro Rosso. "Je pořád spousta věcí, které se musím naučit a myslím, že právě tady je k tomu nejlepší příležitost. Nemáme špatné vyhlídky a myslím, že se můžeme srovnávat i s Red Bullem."
Verstappen tedy Ferrari zatím nechává ležet stranou, ale nebojí se hovořit ani o svých dalších ambicích. "Zatím nejsme u Toro Rosso schopni bojovat o mistrovský titul. A budoucnost, kdo ví? Třeba za pár let postoupím do špičkového týmu, ale teď je mojí prioritou bojovat s Toro Rosso o první desítku. Opravdu mě baví usilovat o účast v poslední části kvalifikace, klidně si to zopakuju i v příštím roce."
Verstappen se vyjádřil i ke své tolik diskutované otázce nízkého věku a absenci tolik potřebných zkušeností. I z toho důvodu vítá, že jeho začátky jsou jiné než třeba u Hamiltona. "Existuje pochopitelně několik jiných případů zahájení kariéry v F1, třeba Lewis začal hned ve špičkovém týmu a stále se drží v horní polovině startovního pole. Ovšem pokud nemáte tolik zkušeností z nižších kategorií, zejména kvůli věku, je dobré, abyste začínali jako já." Na otázku, zda se kritika jeho účasti právě kvůli pouhým sedmnácti rokům ukázala jako špatná, Verstappen dodal: "Doufám, že ano. Nerad v médiích hovořím o tom, že kritici neměli pravdu, raději jsem to dokazoval na trati, a myslím, že se mi to v mé první sezóně povedlo."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.