Je to jako deska s osvědčeným evergreenem - mladý talent dříve nebo později padne do oka špičkových týmů. To platí prakticky ve všech odvětvích sportu, nejen v F1. I to je důvod, proč se nyní tak často ozývá jméno Verstappen.
Zapomenuty jsou obavy, zda si na začátku roku sedmnáctiletý mladíček poradí s F1. Nyní sklízí superlativy, užívá si hodnotných ocenění a může směle hledět do závodní budoucnosti. Zvláště, když se hovoří o opravdu top týmu, jakým bezesporu je Ferrari. I když všechny názory nejsou zcela jednotné.
Jde také o to nedělat účet bez hostinského, vzpomeňme jen na případ Ferrari a Bottas. Tam se mlžilo a posléze vysvětlovalo, jako kdyby projevit zájem o pilota s potenciálem vítězit v Grand Prix, případně bojovat o titul, bylo něco trestuhodného. To Verstappen, možná díky svému mládí, si zájem ze strany "těžkých kalibrů" evidentně užívá a zatím ho nechce řešit.
"Jsem v této otázce nad věcí. Je pozitivní, když o mě lidé takhle mluví a je příjemné slyšet, s kým mě spojují, ale momentálně jsem šťastný tam, kde jsem," odkazuje Max v rozhovoru pro magazín Autosport na dlouhodobý kontrakt s Red Bullem, v jehož rámci hájí barvy stáje Toro Rosso. "Je pořád spousta věcí, které se musím naučit a myslím, že právě tady je k tomu nejlepší příležitost. Nemáme špatné vyhlídky a myslím, že se můžeme srovnávat i s Red Bullem."
Verstappen tedy Ferrari zatím nechává ležet stranou, ale nebojí se hovořit ani o svých dalších ambicích. "Zatím nejsme u Toro Rosso schopni bojovat o mistrovský titul. A budoucnost, kdo ví? Třeba za pár let postoupím do špičkového týmu, ale teď je mojí prioritou bojovat s Toro Rosso o první desítku. Opravdu mě baví usilovat o účast v poslední části kvalifikace, klidně si to zopakuju i v příštím roce."
Verstappen se vyjádřil i ke své tolik diskutované otázce nízkého věku a absenci tolik potřebných zkušeností. I z toho důvodu vítá, že jeho začátky jsou jiné než třeba u Hamiltona. "Existuje pochopitelně několik jiných případů zahájení kariéry v F1, třeba Lewis začal hned ve špičkovém týmu a stále se drží v horní polovině startovního pole. Ovšem pokud nemáte tolik zkušeností z nižších kategorií, zejména kvůli věku, je dobré, abyste začínali jako já." Na otázku, zda se kritika jeho účasti právě kvůli pouhým sedmnácti rokům ukázala jako špatná, Verstappen dodal: "Doufám, že ano. Nerad v médiích hovořím o tom, že kritici neměli pravdu, raději jsem to dokazoval na trati, a myslím, že se mi to v mé první sezóně povedlo."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.