Je to jako deska s osvědčeným evergreenem - mladý talent dříve nebo později padne do oka špičkových týmů. To platí prakticky ve všech odvětvích sportu, nejen v F1. I to je důvod, proč se nyní tak často ozývá jméno Verstappen.
Zapomenuty jsou obavy, zda si na začátku roku sedmnáctiletý mladíček poradí s F1. Nyní sklízí superlativy, užívá si hodnotných ocenění a může směle hledět do závodní budoucnosti. Zvláště, když se hovoří o opravdu top týmu, jakým bezesporu je Ferrari. I když všechny názory nejsou zcela jednotné.
Jde také o to nedělat účet bez hostinského, vzpomeňme jen na případ Ferrari a Bottas. Tam se mlžilo a posléze vysvětlovalo, jako kdyby projevit zájem o pilota s potenciálem vítězit v Grand Prix, případně bojovat o titul, bylo něco trestuhodného. To Verstappen, možná díky svému mládí, si zájem ze strany "těžkých kalibrů" evidentně užívá a zatím ho nechce řešit.
"Jsem v této otázce nad věcí. Je pozitivní, když o mě lidé takhle mluví a je příjemné slyšet, s kým mě spojují, ale momentálně jsem šťastný tam, kde jsem," odkazuje Max v rozhovoru pro magazín Autosport na dlouhodobý kontrakt s Red Bullem, v jehož rámci hájí barvy stáje Toro Rosso. "Je pořád spousta věcí, které se musím naučit a myslím, že právě tady je k tomu nejlepší příležitost. Nemáme špatné vyhlídky a myslím, že se můžeme srovnávat i s Red Bullem."
Verstappen tedy Ferrari zatím nechává ležet stranou, ale nebojí se hovořit ani o svých dalších ambicích. "Zatím nejsme u Toro Rosso schopni bojovat o mistrovský titul. A budoucnost, kdo ví? Třeba za pár let postoupím do špičkového týmu, ale teď je mojí prioritou bojovat s Toro Rosso o první desítku. Opravdu mě baví usilovat o účast v poslední části kvalifikace, klidně si to zopakuju i v příštím roce."
Verstappen se vyjádřil i ke své tolik diskutované otázce nízkého věku a absenci tolik potřebných zkušeností. I z toho důvodu vítá, že jeho začátky jsou jiné než třeba u Hamiltona. "Existuje pochopitelně několik jiných případů zahájení kariéry v F1, třeba Lewis začal hned ve špičkovém týmu a stále se drží v horní polovině startovního pole. Ovšem pokud nemáte tolik zkušeností z nižších kategorií, zejména kvůli věku, je dobré, abyste začínali jako já." Na otázku, zda se kritika jeho účasti právě kvůli pouhým sedmnácti rokům ukázala jako špatná, Verstappen dodal: "Doufám, že ano. Nerad v médiích hovořím o tom, že kritici neměli pravdu, raději jsem to dokazoval na trati, a myslím, že se mi to v mé první sezóně povedlo."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.