Loni vyhrál tři závody (Kanada, Maďarsko, Belgie), letos měl snad ještě vyšší ambice. Výsledkem je ale propad a zklamání, s nímž se ambiciózní Australan jen těžko dokázal vyrovnat.
Osm pódiových umístění, z toho tři na nejvyšším stupni, třetí místo v šampionátu. Výsledky z roku 2014 opravňovaly šestadvacetiletého Daniela Ricciarda k optimismu a představám, že by mohl dominantním Mercedesům znepříjemnit život. Místo předpokládaného pokroku z hlediska výkonu u pohonné jednotky Renault však přišlo velké rozčarování.
"Když jsem vstupoval do sezóny 2015, uvažoval jsem o tom, že se zapojím do boje o titul. Byl jsem na to duševně připravený. A pak, po několika závodech, jsem pocítil obrovské zklamání, protože jsem neměl k dispozici materiál, který bych potřeboval. Musel jsem udělat krok zpět a začít chápat, že se s tou situací musím vyrovnat."
Australan přiznal, že neuspokojivé výsledky v první části sezóny značně pošramotily jeho sebevědomí, po porvních šesti závodech musel "resetovat své cíle", protože se jednoduše ukázaly jako nereálné. "Znamenalo to pro mě se naučit ovládat nebo pochopit různé scénáře, situace a emoce. Z hlediska správné psychické cesty to byl mnohem náročnější rok i mimo trati," dodává Ricciardo.
Pouhá dvě umístění na stupních vítězů posunuly Ricciarda na osmé místo celkové klasifikace. Jestliže loni porazil mnohem zvučnějšího Vettela, letos naopak dostal za vyučenou od mladíka Kvjata, který skončil o tři body před ním.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.