Loni vyhrál tři závody (Kanada, Maďarsko, Belgie), letos měl snad ještě vyšší ambice. Výsledkem je ale propad a zklamání, s nímž se ambiciózní Australan jen těžko dokázal vyrovnat.
Osm pódiových umístění, z toho tři na nejvyšším stupni, třetí místo v šampionátu. Výsledky z roku 2014 opravňovaly šestadvacetiletého Daniela Ricciarda k optimismu a představám, že by mohl dominantním Mercedesům znepříjemnit život. Místo předpokládaného pokroku z hlediska výkonu u pohonné jednotky Renault však přišlo velké rozčarování.
"Když jsem vstupoval do sezóny 2015, uvažoval jsem o tom, že se zapojím do boje o titul. Byl jsem na to duševně připravený. A pak, po několika závodech, jsem pocítil obrovské zklamání, protože jsem neměl k dispozici materiál, který bych potřeboval. Musel jsem udělat krok zpět a začít chápat, že se s tou situací musím vyrovnat."
Australan přiznal, že neuspokojivé výsledky v první části sezóny značně pošramotily jeho sebevědomí, po porvních šesti závodech musel "resetovat své cíle", protože se jednoduše ukázaly jako nereálné. "Znamenalo to pro mě se naučit ovládat nebo pochopit různé scénáře, situace a emoce. Z hlediska správné psychické cesty to byl mnohem náročnější rok i mimo trati," dodává Ricciardo.
Pouhá dvě umístění na stupních vítězů posunuly Ricciarda na osmé místo celkové klasifikace. Jestliže loni porazil mnohem zvučnějšího Vettela, letos naopak dostal za vyučenou od mladíka Kvjata, který skončil o tři body před ním.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.