Značka, které patřily první dva oficiální ročníky Formule 1 a jejíž návrat na hranici poslední dvacetiletky minulého století nevyšel a dospěl až k hořkému konci v podobě ukryté pod zelenou barvou sponzora Benetton.
Druhá éra týmu, jehož vůz pomáhal po zranění testpilota Vittoria Brambilly i Niki Lauda, nepřesáhla nikdy hranici boje těsně pod stupni vítězů. Výjimečně vozy v první éře v barvách cigaretového gigantu Marlboro překonaly svůj stín v podobě dvou druhých a dvou třetích míst. Pak ztratily odbory trpělivost a Alfa Romeo putovala pod Pavanelliho soukromý tým EuroRacing. Poslední stupně vítězů v Itálii 1984 byly vlastně labutí písní - o rok později "zelené žáby" (jak se vozům říkalo kvůli barvě sponzora Benetton) nezískaly ani bod. Ani motory, se kterými se Alfa Romeo etablovala ještě do roku 1987 to nebylo lepší...
Výkonný ředitel Ferrari Sergio Marchionne už na začátku tohoto roku avizoval, že by rád zvýšil kredit automobilky s červeným křížem rodiny Visconti a erbem hada, který se nacházel nad dveřmi Castello Sforzesco ve znaku. Ten se nyní nachází na bočnicích vozu Ferrari; Alfa Romeo pak zvažuje návrat především do juniorských kategorií.Naposledy bylo jméno, znamenající akronym Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (doplněné o příjmení Nicoly Romea, jenž automobilku v roce 1918 převzal) vidět v automobilovém sportu v polovině minulého desetiletí v závodech cestovních vozů.
Už v březnu ale padl návrh, že by došlo ke spojení s Red Bullem - nabídnuté Ferrariho motory by byly přeznačeny na Alfa Romeo. "Naše průmyslová síť se bude soustředit zejména na Alfu Romeo, tato značka bude reprezentovat to nejlepší, co může Itálie nabídnout."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.