Značka, které patřily první dva oficiální ročníky Formule 1 a jejíž návrat na hranici poslední dvacetiletky minulého století nevyšel a dospěl až k hořkému konci v podobě ukryté pod zelenou barvou sponzora Benetton.
Druhá éra týmu, jehož vůz pomáhal po zranění testpilota Vittoria Brambilly i Niki Lauda, nepřesáhla nikdy hranici boje těsně pod stupni vítězů. Výjimečně vozy v první éře v barvách cigaretového gigantu Marlboro překonaly svůj stín v podobě dvou druhých a dvou třetích míst. Pak ztratily odbory trpělivost a Alfa Romeo putovala pod Pavanelliho soukromý tým EuroRacing. Poslední stupně vítězů v Itálii 1984 byly vlastně labutí písní - o rok později "zelené žáby" (jak se vozům říkalo kvůli barvě sponzora Benetton) nezískaly ani bod. Ani motory, se kterými se Alfa Romeo etablovala ještě do roku 1987 to nebylo lepší...
Výkonný ředitel Ferrari Sergio Marchionne už na začátku tohoto roku avizoval, že by rád zvýšil kredit automobilky s červeným křížem rodiny Visconti a erbem hada, který se nacházel nad dveřmi Castello Sforzesco ve znaku. Ten se nyní nachází na bočnicích vozu Ferrari; Alfa Romeo pak zvažuje návrat především do juniorských kategorií.Naposledy bylo jméno, znamenající akronym Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (doplněné o příjmení Nicoly Romea, jenž automobilku v roce 1918 převzal) vidět v automobilovém sportu v polovině minulého desetiletí v závodech cestovních vozů.
Už v březnu ale padl návrh, že by došlo ke spojení s Red Bullem - nabídnuté Ferrariho motory by byly přeznačeny na Alfa Romeo. "Naše průmyslová síť se bude soustředit zejména na Alfu Romeo, tato značka bude reprezentovat to nejlepší, co může Itálie nabídnout."
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.