Návrat na Autodromo Hermanos Rodriguez se pro Pirelli odehraje nikoli po třiadvaceti letech nýbrž o rok později, protože v roce 1992, kdy se tu jela Grand Prix Mexika naposledy, už italská firma v F1 nepůsobila.
Od roku 1992 prošel okruh původně zbudovaný v městském parku řadou změn, o nichž už jsme informovali. Přestože známá zatáčka Peraltada, občas srovnávaná s italskou Curva Parabolica, ztratila svůj typický vzhled, pořád je reminiscence s Monzou pro mnohé velice blízká. Proto se Pirelli rozhodlo pro stejnou kombinaci jako v Itálii - v Mexiku se při obnovené premiéře pojede s středně tvrdými pneumatikami (bílé označení) a měkkými (žluté). Výkonnostní rozdíl mezi oběma pneumatikami by měl činit 1,3 vteřiny.
Týmy jsou si vědomy, že s danou tratí nemají žádné zkušenosti, takže se spoléhají ve velké míře na počítačové simulace. Paul Hembery se k výběru směsí vyjádřil následovně: "Návrat do Mexika je pro nás plný očekávání. Výběr směsí pro danou trať nebyl bez problémů, ale simulace - jedna z nejdůležitějších technologických pomůcek F1 v poslední době - jasně naznačila v prvním závodě na de facto neznámé trati nevyhnutelný příklon k více konzervativní volbě.
Budeme usilovat o dvě zastávky v boxech, ovšem nesmíme zapomenout na značně nejisté počasí ovlivňující velkou část severní Ameriky, kde stále ještě doznívá hurikán Patricie. Samotná trať je koncipovaná tak, aby se na ní dalo hodně předjíždět, takže se dočkáme nejspíš velkého množství strategických variant. Ty budou předvídatelnější po prvních pátečních trénicích. Cítím v mexickém závodě potenciál pro velmi časté změny v pořadí a tudíž zajímavou Grand Prix," rozvíjí Hembery plány dodavatele pneumatik.
Hembery rovněž připomněl, že poslední mexické vítězství pro Pirelli přivezl Gerhard Berger na Benettonu v roce 1986, byl to onen závod, kdy Rakušan převezl celou konkurenci tím, že vsadil na dojetí bez jediné zastávky v boxech. Poté se Pirelli na dva roky z F1 stáhlo, v dalším tříletém úseku už podporovalo týmy, z nichž žádný nevyhrál.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.