Návrat na Autodromo Hermanos Rodriguez se pro Pirelli odehraje nikoli po třiadvaceti letech nýbrž o rok později, protože v roce 1992, kdy se tu jela Grand Prix Mexika naposledy, už italská firma v F1 nepůsobila.
Od roku 1992 prošel okruh původně zbudovaný v městském parku řadou změn, o nichž už jsme informovali. Přestože známá zatáčka Peraltada, občas srovnávaná s italskou Curva Parabolica, ztratila svůj typický vzhled, pořád je reminiscence s Monzou pro mnohé velice blízká. Proto se Pirelli rozhodlo pro stejnou kombinaci jako v Itálii - v Mexiku se při obnovené premiéře pojede s středně tvrdými pneumatikami (bílé označení) a měkkými (žluté). Výkonnostní rozdíl mezi oběma pneumatikami by měl činit 1,3 vteřiny.
Týmy jsou si vědomy, že s danou tratí nemají žádné zkušenosti, takže se spoléhají ve velké míře na počítačové simulace. Paul Hembery se k výběru směsí vyjádřil následovně: "Návrat do Mexika je pro nás plný očekávání. Výběr směsí pro danou trať nebyl bez problémů, ale simulace - jedna z nejdůležitějších technologických pomůcek F1 v poslední době - jasně naznačila v prvním závodě na de facto neznámé trati nevyhnutelný příklon k více konzervativní volbě.
Budeme usilovat o dvě zastávky v boxech, ovšem nesmíme zapomenout na značně nejisté počasí ovlivňující velkou část severní Ameriky, kde stále ještě doznívá hurikán Patricie. Samotná trať je koncipovaná tak, aby se na ní dalo hodně předjíždět, takže se dočkáme nejspíš velkého množství strategických variant. Ty budou předvídatelnější po prvních pátečních trénicích. Cítím v mexickém závodě potenciál pro velmi časté změny v pořadí a tudíž zajímavou Grand Prix," rozvíjí Hembery plány dodavatele pneumatik.
Hembery rovněž připomněl, že poslední mexické vítězství pro Pirelli přivezl Gerhard Berger na Benettonu v roce 1986, byl to onen závod, kdy Rakušan převezl celou konkurenci tím, že vsadil na dojetí bez jediné zastávky v boxech. Poté se Pirelli na dva roky z F1 stáhlo, v dalším tříletém úseku už podporovalo týmy, z nichž žádný nevyhrál.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.