Ti dva se moc dobře znají už od 70. let, kdy společně začali měnit tvář F1. O jejich aktivitách také víme něco z našeho seriálu FOCA versus FISA, jehož další pokračování chystáme. Nyní se tito dva veteráni sešli, aby se zamysleli nad dalším vývojem F1.
Nyní se ti dva sešli při rozhovoru za přítomnosti německé televize ZDF a společně si notovali, že nastal čas k dalšímu významnému přepsání pravidel, aby se formule 1 nestala "šampionátem inženýrů". To by znamenalo zásadní omezení pomůcek pro piloty, které chtějí oba veteráni postavit mimo hru.
Ecclestone tím neříká vůbec nic nového, když hovoří o ztrátě dominantního působení pilota na vůz, jenž de facto nemá na jeho ovládání rozhodující vliv. Ten podle něj převzali inženýři. "Když se mě někdo zeptá, koho považuji za nejlepšího pilota, prakticky nikdy nesouhlasí s mým výběrem. Podle mě to byl Alain Prost. Musel se starat o brzdy, převodovku, další věci a odváděl dobrou práci. Dokončoval závody na výborných pozicích, což dnešní piloti nedělají. Jen sedí na startovním roštu a závod za ně začne inženýr. Takhle to prostě nejde dál.
Mělo by to fungovat tak, že jakmile zhasnou světla, měli by se o všechno starat sami piloti. Neměl by jim nikdo říkat jak projíždět zatáčky. Nyní je to víceméně šampionát inženýrů. Neříkám, že Lewis Hamilton není super jezdec, ale dostává se mu sakra hodně pomoci. Bylo by zajímavé ho vidět v GP2 soupeřit s piloty z této kategorie. Neříkám, že by nevyhrál, ale mohlo by to být zajímavé," pokračuje ve své vizi Ecclestone
Plánované změny pro sezónu 2017 nestačíPodle chystaných novinek by se vozy v roce 2017 měly zrychlit a očekává se větší boj o pozice, Ecclestone tvrdí, že to zdaleka nestačí. Podle jeho vyjádření od Strategické skupiny neslyšel nic, co by ho v rámci zlepšení pravidel potěšilo.
"Sedím na setkání Strategické skupiny a chci vědět, co změní. A je to prakticky pořád to samé. Pravidla jsou jako starý viktoriánský dům, dlouho fungoval, ale teď je třeba ho strhnout a začít znovu. Nejde ho jenom opravovat a podpírat, musíme ho vybudovat znovu." chce volit radikální přístup Ecclestone.
Piloti musí ovládat své vozyMosley se přidává s názorem, že technologie v F1 se pomalu vymyká kontrole - a to je jeden z důvodů, proč F1 přestává diváky zajímat. "Podstatnou věcí je, že technologie je tak složitá, že ji málokdo chápe. Dám vám příklad - na internetu najdete obrázek moderního volantu F1 se všemi tlačítky a tak dále - sledoval jsem jeho vývoj v posledních třiceti nebo čtyřiceti letech, a rozhodně nemohu říci, že vím, k čemu všechna ta tlačítka jsou.
Měli bychom přijmout pravidlo, které nám pomůže tyhle záležitosti eliminovat. Aby auto opravdu řídil pilot a ne počítač. Je to neustálý boj: eliminovat počítače produkující pořád víc a víc funkcí. Myslím, že by prospěl návrat ke kořenům, aby měl pilot volant, možná i řadící páku, plynový pedál a brzdy, výkonný motor - pak se z toho můžeme vyhrabat. Má to být dvojí klání: mužů a strojů. Ale pokud technologie převezmou prvky lidského faktoru, pak F1 přijde o svojí podstatu.
Neustoupit z požadavkůMosley naznačuje, že není třeba za každou cenu přepisovat pravidla - řešením by mohlo být jen jejich zjednodušení, aby pilot řídil auto bez pomoci podpůrných prostředků.
"Myslím, že něco takového v historii najdete, udělali jsme to v roce 1994. Je to jednoduché, zakažme pomůcky pro piloty. Týmy se tehdy shodly, protože nebylo možné definovat, co pilotům pomáhá. Přitom pokud se má něco omezit, stačí řici, o co se má jednat. Máme tedy možnost vyloučit z F1 všechno, co k pilotům přichází z vnějšku od inženýrů - rádio, výpočetní kontroly - a přísně toto pravidlo prosazovat. Toho ale nelze dosáhnout aníž byste některé lidi vyvedli z míry..." domnívá se Mosley.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.