Měl by to být lék, který má ale vlastnosti rybího tuku, který dříve narození museli konzumovat, i když je to stálo velké sebezapření. Boj o omezení nákladů týkající se pohonných jednotek je dalším z běhů na dlouhou trať.
V červenci letošního roku byla vydána informace, že FIA plánuje zavést finanční strop ohledně ceny motorů - maximálně 12 milionů eur pro aktuální verzi a o čtyři miliony téže měny pro verzi rok starou. To by mělo pomoci zejména malým týmům při sestavování ročního rozpočtu.
Zatímco Toto Wolff (Mercedes) prohlásil, že si odpovědné osoby "řádně nabrousí tužky", aby tuto eventualitu prověřily, Maurizio Arrivabene byl podstatně příkřejší: "Nemůžeme za motory chtít méně, než kolik stojí nás!"
V uplynulém týdnu proběhl v Ženevě summit právě se zaměřením na pohonné jednotky, na němž bylo dohodnuto, že by pro rok 2016 mělo být pro výrobce motorů k dispozici celkově 32 žetonů, týkajících se aktualizace během sezóny.
Zástupci Ferrari na summitu za přítomnosti Jeana Todta (FIA), Mercedesu, Renaultu a Hondy sdělili, že jsou rozhodnuti připravený plán na snížení nákladů na motory vetovat.
Renault by uvolněná pravidla týkající se některých oblastí motoru i včetně přidělení zmíněného počtu žetonů přivítal. Stále však neutuchají zvěsti, že se přes zveřejnění dopisu o záměru převzít Lotus může francouzská automobilka z F1 stáhnout. Naznačil to generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn, když prohlásil, že v zájmu automobilky není investovat sumu ve výši stovek milionů, když nebudou moci vyvíjet svůj motor.
Magazín Auto Motor und Sport na svých stránkách uvedl, že se v letošním roce vývoj francouzského motoru de facto zastavil a Renault asi ani nevyužije zbývající žetony, které má k dispozici. Počítá se, že by dva uplatnil při aktualizaci pohonné jednotky v Brazílii, což by mu vyneslo zrychlení v řádu desetiny na jedno kolo. Ghosn však tuto "pomoc" bagatelizuje. "Tohle nám nepomůže. Máme žetony, ale nemáme vlastní řešení."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.