Měl by to být lék, který má ale vlastnosti rybího tuku, který dříve narození museli konzumovat, i když je to stálo velké sebezapření. Boj o omezení nákladů týkající se pohonných jednotek je dalším z běhů na dlouhou trať.
V červenci letošního roku byla vydána informace, že FIA plánuje zavést finanční strop ohledně ceny motorů - maximálně 12 milionů eur pro aktuální verzi a o čtyři miliony téže měny pro verzi rok starou. To by mělo pomoci zejména malým týmům při sestavování ročního rozpočtu.
Zatímco Toto Wolff (Mercedes) prohlásil, že si odpovědné osoby "řádně nabrousí tužky", aby tuto eventualitu prověřily, Maurizio Arrivabene byl podstatně příkřejší: "Nemůžeme za motory chtít méně, než kolik stojí nás!"
V uplynulém týdnu proběhl v Ženevě summit právě se zaměřením na pohonné jednotky, na němž bylo dohodnuto, že by pro rok 2016 mělo být pro výrobce motorů k dispozici celkově 32 žetonů, týkajících se aktualizace během sezóny.
Zástupci Ferrari na summitu za přítomnosti Jeana Todta (FIA), Mercedesu, Renaultu a Hondy sdělili, že jsou rozhodnuti připravený plán na snížení nákladů na motory vetovat.
Renault by uvolněná pravidla týkající se některých oblastí motoru i včetně přidělení zmíněného počtu žetonů přivítal. Stále však neutuchají zvěsti, že se přes zveřejnění dopisu o záměru převzít Lotus může francouzská automobilka z F1 stáhnout. Naznačil to generální ředitel Renaultu Carlos Ghosn, když prohlásil, že v zájmu automobilky není investovat sumu ve výši stovek milionů, když nebudou moci vyvíjet svůj motor.
Magazín Auto Motor und Sport na svých stránkách uvedl, že se v letošním roce vývoj francouzského motoru de facto zastavil a Renault asi ani nevyužije zbývající žetony, které má k dispozici. Počítá se, že by dva uplatnil při aktualizaci pohonné jednotky v Brazílii, což by mu vyneslo zrychlení v řádu desetiny na jedno kolo. Ghosn však tuto "pomoc" bagatelizuje. "Tohle nám nepomůže. Máme žetony, ale nemáme vlastní řešení."
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.