Šéf týmu Alpha Tauri Franz Tost vidí velkou paralelu mezi Michaelem Schumacherem, jeho synem Mickem a Sebastianem Vettelem. Předběžná chvála Franze Tosta je stejně velká, jako jeho zájem o Micka Schumachera, nyní jednadvacetiletého pilota týmu Haas.
Přesně třicet let po debutu svého otce Michaela v premiérové třídě Formule 1 „Schumi junior“ 28. března v Bahrajnu pojede první závodní kilometry za volantem F1. „Je důležité, aby fanoušci i média udržovali tlak a očekávání na rozumné či nízké úrovni. Jinak se jméno Schumacher může rychle stát pro Micka těžkou přítěží,“ myslí si Franz Tost.
Rakušan Franz Tost již pracoval s mnoha mladými řidiči a na první pohled prý pozná dokonalý talent: „Jezdec musí mít v první řadě vášeň pro automobilový sport. Musí být disciplinovaný a také inovativní. Každý z nich by si měl položit následující otázky: Co mohu udělat lépe? Jak mohu být lepší než ostatní? Michael Schumacher byl takový, Sebastian Vettel také. A tento přístup vidím i u Micka Schumachera.“ Mladý Mick Schumacher se podle něj zlepšuje krok za krokem.
„Mladý Schumacher byl vždy považován za někoho, kdo se neustále vyvíjí, učí se a ptá se, postupně se bude zlepšovat a tím se dostávat na vyšší a vyšší úroveň,“ myslí si také šéf týmu Haas Günther Steiner, který též nechce hned od začátku přeceňovat výsledky a očekávání.
„Nemysleme si, že Mick Schumacher usedne za volant a svět Formule 1 se změní! Jsem si jistý, že také dojde na chyby a neúspěchy,“ tvrdí Steiner a upřesňuje: „Ale to je součást vývoje. Rok 2021 bude pro nás přechodovým rokem, abychom pak mohli správně zaútočit v roce 2022 s využitím nových pravidel. Pak bude za volantem sedět podstatně zkušenější Mick Schumacher. Z toho bude mít prospěch celý tým Haas. Pilot je vždy klíčem k úspěchu, protože je to on, kdo dává inženýrům správný podnět, aby bylo auto rychlejší a rychlejší. Úspěšní piloti jsou vždy s týmem sehraní. To je prostě propracovaný systém, protože po chvíli si budete moci nechat postavit auto podle svého vkusu. Toto je velká část umění, které ale málokdo zvládl.“
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.