Šéf týmu Alpha Tauri Franz Tost vidí velkou paralelu mezi Michaelem Schumacherem, jeho synem Mickem a Sebastianem Vettelem. Předběžná chvála Franze Tosta je stejně velká, jako jeho zájem o Micka Schumachera, nyní jednadvacetiletého pilota týmu Haas.
Přesně třicet let po debutu svého otce Michaela v premiérové třídě Formule 1 „Schumi junior“ 28. března v Bahrajnu pojede první závodní kilometry za volantem F1. „Je důležité, aby fanoušci i média udržovali tlak a očekávání na rozumné či nízké úrovni. Jinak se jméno Schumacher může rychle stát pro Micka těžkou přítěží,“ myslí si Franz Tost.
Rakušan Franz Tost již pracoval s mnoha mladými řidiči a na první pohled prý pozná dokonalý talent: „Jezdec musí mít v první řadě vášeň pro automobilový sport. Musí být disciplinovaný a také inovativní. Každý z nich by si měl položit následující otázky: Co mohu udělat lépe? Jak mohu být lepší než ostatní? Michael Schumacher byl takový, Sebastian Vettel také. A tento přístup vidím i u Micka Schumachera.“ Mladý Mick Schumacher se podle něj zlepšuje krok za krokem.
„Mladý Schumacher byl vždy považován za někoho, kdo se neustále vyvíjí, učí se a ptá se, postupně se bude zlepšovat a tím se dostávat na vyšší a vyšší úroveň,“ myslí si také šéf týmu Haas Günther Steiner, který též nechce hned od začátku přeceňovat výsledky a očekávání.
„Nemysleme si, že Mick Schumacher usedne za volant a svět Formule 1 se změní! Jsem si jistý, že také dojde na chyby a neúspěchy,“ tvrdí Steiner a upřesňuje: „Ale to je součást vývoje. Rok 2021 bude pro nás přechodovým rokem, abychom pak mohli správně zaútočit v roce 2022 s využitím nových pravidel. Pak bude za volantem sedět podstatně zkušenější Mick Schumacher. Z toho bude mít prospěch celý tým Haas. Pilot je vždy klíčem k úspěchu, protože je to on, kdo dává inženýrům správný podnět, aby bylo auto rychlejší a rychlejší. Úspěšní piloti jsou vždy s týmem sehraní. To je prostě propracovaný systém, protože po chvíli si budete moci nechat postavit auto podle svého vkusu. Toto je velká část umění, které ale málokdo zvládl.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.