Šéf týmu Alpha Tauri Franz Tost vidí velkou paralelu mezi Michaelem Schumacherem, jeho synem Mickem a Sebastianem Vettelem. Předběžná chvála Franze Tosta je stejně velká, jako jeho zájem o Micka Schumachera, nyní jednadvacetiletého pilota týmu Haas.
Přesně třicet let po debutu svého otce Michaela v premiérové třídě Formule 1 „Schumi junior“ 28. března v Bahrajnu pojede první závodní kilometry za volantem F1. „Je důležité, aby fanoušci i média udržovali tlak a očekávání na rozumné či nízké úrovni. Jinak se jméno Schumacher může rychle stát pro Micka těžkou přítěží,“ myslí si Franz Tost.
Rakušan Franz Tost již pracoval s mnoha mladými řidiči a na první pohled prý pozná dokonalý talent: „Jezdec musí mít v první řadě vášeň pro automobilový sport. Musí být disciplinovaný a také inovativní. Každý z nich by si měl položit následující otázky: Co mohu udělat lépe? Jak mohu být lepší než ostatní? Michael Schumacher byl takový, Sebastian Vettel také. A tento přístup vidím i u Micka Schumachera.“ Mladý Mick Schumacher se podle něj zlepšuje krok za krokem.
„Mladý Schumacher byl vždy považován za někoho, kdo se neustále vyvíjí, učí se a ptá se, postupně se bude zlepšovat a tím se dostávat na vyšší a vyšší úroveň,“ myslí si také šéf týmu Haas Günther Steiner, který též nechce hned od začátku přeceňovat výsledky a očekávání.
„Nemysleme si, že Mick Schumacher usedne za volant a svět Formule 1 se změní! Jsem si jistý, že také dojde na chyby a neúspěchy,“ tvrdí Steiner a upřesňuje: „Ale to je součást vývoje. Rok 2021 bude pro nás přechodovým rokem, abychom pak mohli správně zaútočit v roce 2022 s využitím nových pravidel. Pak bude za volantem sedět podstatně zkušenější Mick Schumacher. Z toho bude mít prospěch celý tým Haas. Pilot je vždy klíčem k úspěchu, protože je to on, kdo dává inženýrům správný podnět, aby bylo auto rychlejší a rychlejší. Úspěšní piloti jsou vždy s týmem sehraní. To je prostě propracovaný systém, protože po chvíli si budete moci nechat postavit auto podle svého vkusu. Toto je velká část umění, které ale málokdo zvládl.“
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.