Šéf týmu Alpha Tauri Franz Tost vidí velkou paralelu mezi Michaelem Schumacherem, jeho synem Mickem a Sebastianem Vettelem. Předběžná chvála Franze Tosta je stejně velká, jako jeho zájem o Micka Schumachera, nyní jednadvacetiletého pilota týmu Haas.
Přesně třicet let po debutu svého otce Michaela v premiérové třídě Formule 1 „Schumi junior“ 28. března v Bahrajnu pojede první závodní kilometry za volantem F1. „Je důležité, aby fanoušci i média udržovali tlak a očekávání na rozumné či nízké úrovni. Jinak se jméno Schumacher může rychle stát pro Micka těžkou přítěží,“ myslí si Franz Tost.
Rakušan Franz Tost již pracoval s mnoha mladými řidiči a na první pohled prý pozná dokonalý talent: „Jezdec musí mít v první řadě vášeň pro automobilový sport. Musí být disciplinovaný a také inovativní. Každý z nich by si měl položit následující otázky: Co mohu udělat lépe? Jak mohu být lepší než ostatní? Michael Schumacher byl takový, Sebastian Vettel také. A tento přístup vidím i u Micka Schumachera.“ Mladý Mick Schumacher se podle něj zlepšuje krok za krokem.
„Mladý Schumacher byl vždy považován za někoho, kdo se neustále vyvíjí, učí se a ptá se, postupně se bude zlepšovat a tím se dostávat na vyšší a vyšší úroveň,“ myslí si také šéf týmu Haas Günther Steiner, který též nechce hned od začátku přeceňovat výsledky a očekávání.
„Nemysleme si, že Mick Schumacher usedne za volant a svět Formule 1 se změní! Jsem si jistý, že také dojde na chyby a neúspěchy,“ tvrdí Steiner a upřesňuje: „Ale to je součást vývoje. Rok 2021 bude pro nás přechodovým rokem, abychom pak mohli správně zaútočit v roce 2022 s využitím nových pravidel. Pak bude za volantem sedět podstatně zkušenější Mick Schumacher. Z toho bude mít prospěch celý tým Haas. Pilot je vždy klíčem k úspěchu, protože je to on, kdo dává inženýrům správný podnět, aby bylo auto rychlejší a rychlejší. Úspěšní piloti jsou vždy s týmem sehraní. To je prostě propracovaný systém, protože po chvíli si budete moci nechat postavit auto podle svého vkusu. Toto je velká část umění, které ale málokdo zvládl.“
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.