Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Damon Hill, mistr světa z roku 1996, se v podcastu Chequered Flag zamýšlí nad budoucností Maxe Verstappena a připouští, že by pro něj mohlo být rozumné začít zvažovat i scénáře mimo Red Bull, včetně možné pauzy od závodění. Ačkoliv má Verstappen platný kontrakt s týmem z Milton Keynes až do roku 2028, nejistota kolem budoucnosti stáje po odchodu Adriana Neweyho a plánovaném konci partnerství s Hondou vyvolává stále více otazníků ohledně jeho dalšího směřování.
Podle Hilla nelze přehlížet, že Red Bull čelí výzvám, které mohou ovlivnit jeho schopnost zůstat dominantním týmem i po příchodu nové éry pravidel v roce 2026. „Red Bull se snaží Maxe Verstappena udržet. Ale je tam doložka o výkonu. Pokud nedostanou výsledek, který odpovídá tomu, co smlouva stanovuje, tak je volný. A Max nikdy neodvádí méně než sto procent,“ připomněl Hill.
Zatímco spekuluje o možném přestupu do Mercedesu, Hill zároveň naznačuje, že trh s jezdeckými místy není příliš otevřený. „Nevím, kam by mohl jít. George [Russell] je podle všeho blízko prodloužení smlouvy s Mercedesem, a to by mu uzavřelo další dveře,“ komentoval situaci v paddocku Hill. Dodává však, že Verstappen má na své straně čas i výsledky, což mu dává prostor přemýšlet bez tlaku.
Jednou z možností, kterou Hill naznačil, je i roční pauza. „Možná by bylo moudré dát si čas na pozorování, kam se věci vyvíjejí po změně pravidel. Je mladý, má čtyři tituly, vyhrál spoustu závodů,“ řekl Hill s tím, že Verstappen si může dovolit luxus trpělivosti a strategického rozhodování.
Ačkoliv je aktuálně až třetí v šampionátu a ztrácí 32 bodů na vedoucího Oscara Piastriho, Verstappen zůstává jednou z nejcennějších postav ve startovním poli. Hill naznačuje, že jakýkoliv tým, který se v nové éře prosadí, bude ochoten za jeho služby dobře zaplatit. „Nikdo neví, co přinese konec letošní sezony. Mohl by si příští rok sednout, sledovat situaci a pak si vybrat ten správný tým na dalších deset let.“
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.