Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Páteční ráno překvapilo fanoušky i fotografy na Nürburgringu, když se objevily první fotky Ferrari 296 GT3 se jménem „Franz Hermann“ na karoserii. Za volantem však seděl Max Verstappen, což prozradila jeho charakteristická helma, závodní kombinéza se jménem a především jeho tvář. Snaha o utajený test nevydržela dlouho. Fotografie z boxové uličky nakonec potvrdily, že to byl skutečně on, a celý pokus o inkognito výjezd tak skončil neúspěšně.
Na Nürburgringu byl s Maxem Verstappenem i jeho osobní bezpečnostní tým, což se záhy ukázalo jako prozíravý krok. Sotva se rozšířila zpráva o jeho přítomnosti, dorazila k boxům skupina novinářů, kteří se snažili získat alespoň letmé vyjádření. Ochranka však situaci rychle zvládla a udržela je v bezpečné vzdálenosti. Brzy nato se před garáží začali shromažďovat i fanoušci, kteří toužili zahlédnout slavného pilota. Verstappen se jim na chvíli ukázal, už bez závodní výstroje, při cestě k autu, kterým následně opustil areál.
Testovací jízda ovšem netrvala dlouho. Na sociálních sítích se objevila fotografie, na níž je Ferrari z týmu Verstappen.com Racing nakládáno na odtahový vůz. Tentokrát však nešlo o technický problém Verstappena, za volantem byl jeho týmový kolega, Brit Chris Lulham. Okolnosti přerušení testu tak zůstávají zatím nejasné, informuje GPBlog.
Co ale vedlo Maxe Verstappena k tomu, aby se vydal právě na Nürburgring a zrovna v utajeném režimu? Spekuluje se, že cílem bylo pomoci svému GT týmu s nastavením vozu před blížícím se podnikem ADAC NLS. Jiní se ale domnívají, že čtyřnásobný mistr světa využil příležitosti k tomu, aby si osahal trať Nordschleife a Ferrari 296 GT3 – možná jako přípravu na budoucí účast v jednom z legendárních vytrvalostních závodů.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.