Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Páteční ráno překvapilo fanoušky i fotografy na Nürburgringu, když se objevily první fotky Ferrari 296 GT3 se jménem „Franz Hermann“ na karoserii. Za volantem však seděl Max Verstappen, což prozradila jeho charakteristická helma, závodní kombinéza se jménem a především jeho tvář. Snaha o utajený test nevydržela dlouho. Fotografie z boxové uličky nakonec potvrdily, že to byl skutečně on, a celý pokus o inkognito výjezd tak skončil neúspěšně.
Na Nürburgringu byl s Maxem Verstappenem i jeho osobní bezpečnostní tým, což se záhy ukázalo jako prozíravý krok. Sotva se rozšířila zpráva o jeho přítomnosti, dorazila k boxům skupina novinářů, kteří se snažili získat alespoň letmé vyjádření. Ochranka však situaci rychle zvládla a udržela je v bezpečné vzdálenosti. Brzy nato se před garáží začali shromažďovat i fanoušci, kteří toužili zahlédnout slavného pilota. Verstappen se jim na chvíli ukázal, už bez závodní výstroje, při cestě k autu, kterým následně opustil areál.
Testovací jízda ovšem netrvala dlouho. Na sociálních sítích se objevila fotografie, na níž je Ferrari z týmu Verstappen.com Racing nakládáno na odtahový vůz. Tentokrát však nešlo o technický problém Verstappena, za volantem byl jeho týmový kolega, Brit Chris Lulham. Okolnosti přerušení testu tak zůstávají zatím nejasné, informuje GPBlog.
Co ale vedlo Maxe Verstappena k tomu, aby se vydal právě na Nürburgring a zrovna v utajeném režimu? Spekuluje se, že cílem bylo pomoci svému GT týmu s nastavením vozu před blížícím se podnikem ADAC NLS. Jiní se ale domnívají, že trojnásobný mistr světa využil příležitosti k tomu, aby si osahal trať Nordschleife a Ferrari 296 GT3 – možná jako přípravu na budoucí účast v jednom z legendárních vytrvalostních závodů.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.