Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Christian Horner přirovnal aktuální situaci Red Bullu k pohledu na dvoje hodinky ukazující odlišný čas, a v jeho podání nejde jen o poetiku, ale o reálný technický problém, který trápí tým od konce minulé sezony. Ačkoliv Max Verstappen ovládl Velkou cenu Japonska, RB21 se nadále potýká s nedostatkem korelace mezi daty z větrného tunelu a chováním monopostu na trati.
Po nevýrazném výkonu v Bahrajnu, který přinesl víc otazníků než odpovědí, svolalo vedení stáje interní krizové jednání. Horner přiznal, že se Red Bull snaží vyřešit obdobné aerodynamické potíže, jaké Verstappen pociťoval už během své cesty za loňským titulem. Současná simulace jednoduše nedokáže předpovědět realitu na asfaltu.
„Tunel nás vedl jistým směrem, ale ten se v reálném provozu nepotvrzuje,“ vysvětlil šéf týmu, jak informuje Autosport. „Teď musíme spoléhat na data ze závodů, a právě ta budou klíčem k nalezení řešení,“ doplnil.
Red Bull se přitom ocitá v náročné fázi: rok 2025 je posledním pod stávajícími technickými pravidly, kdy jsou vývojové možnosti omezené a pokroky se hledají jen obtížně. Zatímco konkurence jako Mercedes nebo Haas dokázala během zimy poskočit vpřed, Red Bull naráží na limity svého stávajícího vybavení.
Naději přináší až nový aerodynamický tunel, který by měl být připraven v roce 2027 – jeho vývoj sice probíhá rychleji než plánováno, ale do aktuální sezony už zasáhnout nemůže. Do té doby bude muset Red Bull vsadit na analytiku z okruhů, a především na zkušenosti svých inženýrů. „Máme silný tým, který dokázal vytvořit výjimečné vozy. Věřím, že i tentokrát najdeme cestu ven,“ uzavřel Horner.
Do konce sezony zbývá ještě dvacet velkých cen a přestože Red Bull aktuálně zaostává, minulost napovídá, že tento tým se dokáže rychle vzchopit a znovu bojovat na špici. Jak se jim povede ukáže již následující víkend v Saudské Arábii.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.