Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
Bývalý pilot F1 a expert Sky Sports Martin Brundle se po Velké ceně Bahrajnu nevyhnul ostré kritice týmu Red Bull. Podle něj tým čelí vážné interní krizi, která už nejde přehlížet. „Budou se muset vést těžké rozhovory,“ uvedl Brundle, když hodnotil víkend, během něhož ani talent Maxe Verstappena nedokázal zamaskovat potíže, se kterými se tým potýká.
Red Bull podle něj zažil „utrpení“, monopost RB21 vypadal neklidně, Verstappen měl problémy s brzděním a nájezdy do zatáček a několikrát bylo vidět, jak bojuje s ovladatelností vozu. Situaci navíc zkomplikovaly i špatné pit stopy, při kterých selhalo vybavení. „V závěru se mu sice podařilo dostat před Gaslyho, ale na šesté místo to bylo hodně daleko od toho, na co je zvyklý,“ poznamenal Brundle.
Nejasnosti panují i kolem týmové strategie, už po dvou závodech došlo k výměně jezdce, když Liama Lawsona nahradil Yuki Tsunoda. Změna podle Helmuta Marka Verstappena rozladila, což jen prohloubilo napětí v týmu. Marko navíc po závodě pro Sky sdělil: „Znepokojení je velké. Musíme Verstappenovi dát vůz, se kterým může znovu bojovat o titul.“
Týmový výkon označil za „velmi znepokojující“ a upozornil na celou řadu problémů, od nedostatku přilnavosti přes nevyváženost vozu až po nespolehlivé zastávky v boxech. „Jedna věc spouští druhou. Takto to dál nejde,“ řekl Marko. Vedení Red Bullu se podle dostupných informací sešlo k důležitému jednání, kterého se účastnili Christian Horner, Helmut Marko, Verstappenovo okolí i technický šéf Pierre Wache.
Zatímco Tsunoda v Bahrajnu získal alespoň dva body za deváté místo, celé dění působí chaoticky, obzvlášť s vědomím, že Red Bull o týden dříve vyhrál Velkou cenu Japonska. „Je to matoucí, asi nejen pro nás, ale i pro ně samotné,“ dodal Brundle.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.