Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s optimistickou náladou a vírou, že našel klíč k tomu, jak z nové Ferrari dostat maximum. Sedminásobný šampion prohlásil, že lépe pochopil, jakým způsobem vůz funguje a co od něj potřebuje, což mu dodává sebevědomí před nadcházející Velkou cenou Saúdské Arábie.
Lewis Hamilton si z úvodního víkendu sezóny v Bahrajnu odváží smíšené dojmy, ale i důležitý pokrok. Přestože se mu nepovedla kvalifikace a startoval mimo nejlepší osmičku, v závodě předvedl solidní výkon a dojel pátý, což je zatím jeho nejlepší výsledek od přestupu k Ferrari.
Britský jezdec otevřeně přiznal, že si na nový vůz stále zvyká a že po dvanácti letech v Mercedesu je pro něj přechod náročný: „Ferrari vyžaduje úplně jiný jízdní styl, jiná nastavení, dokonce používáme motorovou brzdu, kterou jsem předtím nikdy nevyužíval,“ popsal pro Sky Sports F1. Zároveň ale cítí, že se mu konečně začíná dařit pochopit, jak auto funguje: „Myslím, že jsem na to konečně přišel. Teď to musím přenést i do příštího závodního víkendu.“
Hamilton si zároveň uvědomuje, že se s nastaveními příliš odchyluje a že musí během víkendu pracovat konzistentněji, což je podle něj důvod, proč za Charlesem Leclercem stále zaostává. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ale ocenil jeho nedělní výkon a označil ho za „velmi silný a konzistentní“. Podle něj se Hamilton tempem téměř vyrovnal jezdcům jako Russell nebo Norris, což dává důvod k opatrnému optimismu.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.