Leclerc po čtvrtém místě: Efekt sněhové koule a stálé hledání odpovědí

Charles Leclerc
Charles Leclerc, foto: Scuderia Ferrari
Josef Mráček 14. dubna 2025 09:45
Sdílej:

Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.

Po náročném závodním víkendu v Bahrajnu označil Charles Leclerc aktuální problémy Ferrari za „efekt sněhové koule“. Přestože startoval z první řady díky penalizaci George Russella, nakonec dojel čtvrtý a opět se ukázalo, že Scuderia zatím není tam, kde by chtěla být.

Ferrari přivezlo do Bahrajnu vylepšený vůz SF-25 s novou podlahou, od které si slibovalo výrazný posun. V kvalifikaci se zdálo, že přítlak se opravdu zlepšil, ale v závodním tempu se slabiny znovu ukázaly. Podle Leclerca je největším problémem stále nedostatek celkové přilnavosti.

„V kvalifikaci to ještě dokážeme trochu maskovat, ale v závodě je to neúprosné, když nemáte grip, nemáte grip,“ řekl po dojezdu. „Auto momentálně využíváme na maximum, ale už z něj víc nevymáčkneme. Potřebujeme víc přítlaku, víc přilnavosti.“

Leclerc zároveň uznal, že McLaren má v tuto chvíli náskok především v oblasti práce s pneumatikami. Pochválil jejich schopnost udržet teploty pod kontrolou a odmítl spekulace o „trikových“ řešeních. „Nejde o žádné triky, jen odvedli lepší práci. My se na to teď musíme zaměřit, protože v závodě jsou o krok napřed.“

Co se týče strategie, Leclerc přiznal, že během závodu uvažoval o možnosti jet pouze na jednu zastávku. Nakonec ale vzhledem k výjezdu safety caru tým zvolil dvouzastávkovou taktiku, která podle něj byla správná. I když George Russell zvládl dojet až do cíle na měkkých pneumatikách, Leclerc si nemyslí, že by to bylo možné i v případě Ferrari. Podle jeho slov to ale stejně nebyl rozhodující moment závodu.

K závodní strategii Leclerc uvedl, že zpočátku zvažovali možnost jet na jednu zastávku, ale kvůli výjezdu safety caru se nakonec rozhodli správně pro dvě: „Nikdo nemohl tušit, že ve druhé části závodu vyjede safety car, ale nakonec se ukázalo, že dvě zastávky byly lepší volba.“ Přechod na tvrdé pneumatiky ke konci podle něj dával smysl vzhledem k možnostem, které měli: „Nemyslím si, že by to u nás bylo možné, ale ještě se na to podíváme. Každopádně si nemyslím, že to byl klíčový moment závodu.“

Ferrari tak odjíždí z Bahrajnu s otázkami, ale i s vědomím, kde hledat zlepšení – a podle Leclerca je to především o technickém pokroku a trpělivosti.

Stalo se