Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Po náročném závodním víkendu v Bahrajnu označil Charles Leclerc aktuální problémy Ferrari za „efekt sněhové koule“. Přestože startoval z první řady díky penalizaci George Russella, nakonec dojel čtvrtý a opět se ukázalo, že Scuderia zatím není tam, kde by chtěla být.
Ferrari přivezlo do Bahrajnu vylepšený vůz SF-25 s novou podlahou, od které si slibovalo výrazný posun. V kvalifikaci se zdálo, že přítlak se opravdu zlepšil, ale v závodním tempu se slabiny znovu ukázaly. Podle Leclerca je největším problémem stále nedostatek celkové přilnavosti.
„V kvalifikaci to ještě dokážeme trochu maskovat, ale v závodě je to neúprosné, když nemáte grip, nemáte grip,“ řekl po dojezdu. „Auto momentálně využíváme na maximum, ale už z něj víc nevymáčkneme. Potřebujeme víc přítlaku, víc přilnavosti.“
Leclerc zároveň uznal, že McLaren má v tuto chvíli náskok především v oblasti práce s pneumatikami. Pochválil jejich schopnost udržet teploty pod kontrolou a odmítl spekulace o „trikových“ řešeních. „Nejde o žádné triky, jen odvedli lepší práci. My se na to teď musíme zaměřit, protože v závodě jsou o krok napřed.“
Co se týče strategie, Leclerc přiznal, že během závodu uvažoval o možnosti jet pouze na jednu zastávku. Nakonec ale vzhledem k výjezdu safety caru tým zvolil dvouzastávkovou taktiku, která podle něj byla správná. I když George Russell zvládl dojet až do cíle na měkkých pneumatikách, Leclerc si nemyslí, že by to bylo možné i v případě Ferrari. Podle jeho slov to ale stejně nebyl rozhodující moment závodu.
K závodní strategii Leclerc uvedl, že zpočátku zvažovali možnost jet na jednu zastávku, ale kvůli výjezdu safety caru se nakonec rozhodli správně pro dvě: „Nikdo nemohl tušit, že ve druhé části závodu vyjede safety car, ale nakonec se ukázalo, že dvě zastávky byly lepší volba.“ Přechod na tvrdé pneumatiky ke konci podle něj dával smysl vzhledem k možnostem, které měli: „Nemyslím si, že by to u nás bylo možné, ale ještě se na to podíváme. Každopádně si nemyslím, že to byl klíčový moment závodu.“
Ferrari tak odjíždí z Bahrajnu s otázkami, ale i s vědomím, kde hledat zlepšení – a podle Leclerca je to především o technickém pokroku a trpělivosti.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.