Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Carlos Sainz se v rozhovoru s novináři upřímně vyjádřil k adaptaci jezdců při změně týmu a využil přitom svých čerstvých zkušeností z přechodu do Williamsu. Po osmém místě v Saúdské Arábii, kde porazil týmového kolegu Alexe Albona, se zdá, že španělský jezdec si na nové prostředí začíná zvykat. Upozornil ale, že podobný proces není nikdy jednoduchý a to platí i pro jezdce takového kalibru jakým je Lewis Hamilton, informuje PlanetF1.
Sedminásobný šampion se v posledních týdnech spíše trápí. Výjimkou bylo sprintové vítězství v Číně, jinak ale výrazně zaostává za Charlesem Leclercem, který zatím jasně udává tempo v rámci Ferrari. Sainz byl proto dotázán, zda ho Hamiltonovo pomalé sbližování s rudým monopostem překvapuje. „Vůbec ne,“ reagoval bez zaváhání.
„Čekal jsem to u sebe a čekal jsem to i u něj, protože v tomhle sportu neexistují žádná tajemství. Když bojujete proti týmovým kolegům jako jsou Alex nebo Charles, kteří znají tým do posledního detailu, je jasné, že budou hned na hranici toho, co auto umí,“ vysvětlil Sainz.
Podle něj není možné, aby nově příchozí jezdec najednou zajížděl o dvě nebo tři desetiny rychleji. „Můžete být stejně dobří nebo o chlup lepší, ale nic víc. Oni už jedou na hraně. Když se připojíte k novému týmu a očekává se, že se hned srovnáte s tímhle výkonem, vy i ostatní, tak víte, že to chvíli potrvá.“
Sainz také připomněl, že znalosti vozu, týmu a celého fungování nejsou automatické. „Pokud nejsou tajemství, tak ostatní toho zkrátka ví víc než vy a potrvá, než je doženete. Čím dřív ten proces zvládnete, tím lépe. Ale někomu to zabere víc času, někomu méně.“
Závěrem Sainz podotkl, že přestože Hamilton předvedl silný výkon během víkendu v Číně, stabilní forma zatím nepřišla. „Teď to vypadá, že znovu trochu bojuje, ale chce to čas. Pro obě strany,“ dodal s pochopením pro náročnost adaptace v novém prostředí.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.