Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Lewis Hamilton dává jasně najevo, že nemá čas ani chuť se zabývat pochybnostmi o svých schopnostech, i když přiznává, že plné sžití se s monopostem Ferrari může trvat ještě měsíce. „Nevěnuju tomu pozornost. Snažím se nesoustředit na názory lidí, kteří nemají žádný vhled do toho, co se skutečně děje,“ prohlásil před víkendovou Velkou cenou Miami. „Zůstávám nohama na zemi a snažím se užívat si práci s lidmi, se kterými spolupracuju.“
Přestože si v Šanghaji připsal nečekané vítězství ve sprintu, vstup do rudé kapitoly své kariéry má Hamilton zatím složitý. Po nevýrazném výkonu v Saúdské Arábii působil v mix zóně sklesle a přiznal, že éra vozů s přísavným efektem je pro něj tou nejkomplikovanější od vstupu do F1 v roce 2007. „Byla to výzva, ale pracujeme na tom,“ dodal s tím, že přechod do Ferrari se z hlediska adaptace podobá začátkům u Mercedesu v roce 2013.
Napětí v týmu podtrhly i hádky do vysílačky s inženýrem Riccardem Adamim a frustrace z toho, že nestačí tempu Charlese Leclerca. K tomu se přidal i bolestný moment v podobě diskvalifikace ze samotné Velké ceny Číny, což u některých expertů vyvolalo otázky, zda Hamilton vůbec vydrží ve Ferrari déle než jednu sezónu.
Hamilton zůstává v klidu a věří v postupné zlepšení. Potvrdil, že od závodu v Džiddě tým intenzivně pracoval na simulátoru i úpravách nastavení, zároveň ale krotil očekávání. „Nemáme žádné nové díly. Uděláme maximum, co půjde. Charles naposledy ukázal, co auto dokáže, a cílem je se tomu výkonu co nejvíc přiblížit,“ řekl novinářům v Miami bez příkras.
Hamilton připustil, že přizpůsobení se novému týmu, filozofii i pracovní kultuře zabere čas – a není vyloučeno, že ještě delší, než původně čekal. „Když jsem přišel do Mercedesu, prvních šest měsíců bylo hodně těžkých. Teď jsem zase s inženýry, kteří byli zvyklí pracovat s jiným jezdcem, a já jsem zase zvyklý na úplně jiný styl jízdy. Je to hodně věcí najednou,“ vysvětlil.
A právě v tom může ležet klíč: Hamilton ví, že adaptace není otázkou dnů. „Nevím, jak dlouho to bude trvat. Děláme všechno pro to, aby to bylo co nejkratší, ale může to být i delší. Kdo ví?“ uzavřel s typickou upřímností. V Miami ho nečeká jednoduchý závod, ale jeho postoj dává najevo, že bitvu o Ferrari ještě zdaleka nevzdává.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.