Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Lewis Hamilton dává jasně najevo, že nemá čas ani chuť se zabývat pochybnostmi o svých schopnostech, i když přiznává, že plné sžití se s monopostem Ferrari může trvat ještě měsíce. „Nevěnuju tomu pozornost. Snažím se nesoustředit na názory lidí, kteří nemají žádný vhled do toho, co se skutečně děje,“ prohlásil před víkendovou Velkou cenou Miami. „Zůstávám nohama na zemi a snažím se užívat si práci s lidmi, se kterými spolupracuju.“
Přestože si v Šanghaji připsal nečekané vítězství ve sprintu, vstup do rudé kapitoly své kariéry má Hamilton zatím složitý. Po nevýrazném výkonu v Saúdské Arábii působil v mix zóně sklesle a přiznal, že éra vozů s přísavným efektem je pro něj tou nejkomplikovanější od vstupu do F1 v roce 2007. „Byla to výzva, ale pracujeme na tom,“ dodal s tím, že přechod do Ferrari se z hlediska adaptace podobá začátkům u Mercedesu v roce 2013.
Napětí v týmu podtrhly i hádky do vysílačky s inženýrem Riccardem Adamim a frustrace z toho, že nestačí tempu Charlese Leclerca. K tomu se přidal i bolestný moment v podobě diskvalifikace ze samotné Velké ceny Číny, což u některých expertů vyvolalo otázky, zda Hamilton vůbec vydrží ve Ferrari déle než jednu sezónu.
Hamilton zůstává v klidu a věří v postupné zlepšení. Potvrdil, že od závodu v Džiddě tým intenzivně pracoval na simulátoru i úpravách nastavení, zároveň ale krotil očekávání. „Nemáme žádné nové díly. Uděláme maximum, co půjde. Charles naposledy ukázal, co auto dokáže, a cílem je se tomu výkonu co nejvíc přiblížit,“ řekl novinářům v Miami bez příkras.
Hamilton připustil, že přizpůsobení se novému týmu, filozofii i pracovní kultuře zabere čas – a není vyloučeno, že ještě delší, než původně čekal. „Když jsem přišel do Mercedesu, prvních šest měsíců bylo hodně těžkých. Teď jsem zase s inženýry, kteří byli zvyklí pracovat s jiným jezdcem, a já jsem zase zvyklý na úplně jiný styl jízdy. Je to hodně věcí najednou,“ vysvětlil.
A právě v tom může ležet klíč: Hamilton ví, že adaptace není otázkou dnů. „Nevím, jak dlouho to bude trvat. Děláme všechno pro to, aby to bylo co nejkratší, ale může to být i delší. Kdo ví?“ uzavřel s typickou upřímností. V Miami ho nečeká jednoduchý závod, ale jeho postoj dává najevo, že bitvu o Ferrari ještě zdaleka nevzdává.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.