Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lewis Hamilton přiznal, že bude mít co dělat, aby se dostal do třetího kvalifikačního kola během Velké ceny Saúdské Arábie, po poměrně nenápadném pátku, kdy se mu nedařilo najít optimální nastavení pro své Ferrari, informuje Motorsport.com. V druhém tréninku, který se jel ve stejném čase jako kvalifikace a závod, skončil až na 13. místě, když za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem zaostal o šest desetin a za vedoucím McLarenem Landa Norrise o 1,1 sekundy. Přestože po pátečním tréninku nebyl důvod k panice, Hamilton zůstával realista ohledně svých šancí na výrazný pokrok v kvalifikaci.
„Snažím se zjistit, jestli se dostanu do desítky, momentálně to vypadá těžce,“ povzdechl si Hamilton. „Není to nejlepší, měli jsme problémy se zahříváním pneumatik. Obvykle se v sobotu situace zlepší, ale pro mě už není moc kam jít, když už teď nejsem v top 10. Doufám, že přes noc provedeme nějaké změny a auto zlepšíme. V některých chvílích během tréninku to vypadalo dobře, ale jakmile jsem nasadil měkké pneumatiky, výkon nebyl takový, jaký jsem očekával."
Hamilton plánuje provést změny na svém autě, aby zlepšil jeho výkon, a přiznal, že se během víkendu zaměří na spolupráci se svým týmovým kolegou. „Možná,“ uvažoval Hamilton o možnosti přizpůsobení nastavení podle Leclercových údajů. „Budeme spolupracovat a zjistíme, co můžeme zlepšit. V obou trénincích jsme zkoušeli různé nastavení na obou autech, abychom zjistili, co nám přinese nejlepší výsledky, a to jak u aerodynamiky, tak u dalších parametrů."
Leclerc také nebyl zdrženlivý, pokud šlo o změny v nastavení svého Ferrari SF-25, který měl na zádech speciální zadní křídlo přizpůsobené dlouhým rovinkám v Džiddě. „Udělali jsme dobrý krok při zkoumání různých možností a mám v hlavě jasnou představu, co chci udělat,“ řekl Leclerc. „Jdeme tím směrem, a doufám, že se to vyplatí, až přijdeme do kvalifikace."
Leclerc se rozhodl změnit auto výrazně, což podle něj vedlo k velmi pozitivnímu dni. „Udělali jsme velké změny, ale byl to pozitivní den, protože jsem se hodně naučil. Myslím, že když vše dostaneme do správného okna, auto nám přinese více výkonu,“ dodal Monačan.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.