Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Oscar Piastri byl v posledním tréninku před kvalifikací v Džiddě nejbližším soupeřem Landa Norrise, když za ním zaostal jen o necelou desetinu sekundy a obsadil druhé místo. Max Verstappen mezitím během jízdy vyjádřil nespokojenost s Lewisem Hamiltonem, kterého potkal v únikové zóně, zatímco úvod tréninku se nesl ve znamení klidného tempa. George Russell si během pomalého začátku dokonce dopřál krátkou přestávku v garáži.
Gabriel Bortoleto, který v pátek kvůli výměně šasi přišel o druhý trénink, byl mezi prvními, kdo zajel měřené kolo. Jeho čas ale brzy překonali favorité v čele s Ferrari, přestože Hamilton i Leclerc zpočátku ztráceli na tehdejšího lídra Jacka Doohana sedm desetin. Piastri brzy nasadil vyšší tempo s časem 1:29,118 a Norris se zařadil těsně za něj.
Oliver Bearman zazářil v barvách Haasu a pochválil výrazné zlepšení chování vozu oproti předchozímu dni. Jack Doohan se mezitím dostal do hledáčku sportovních komisařů kvůli možnému porušení pokynů v boxové uličce, což mu hrozilo dodatečnými komplikacemi.
Ve druhé polovině tréninku začala trať výrazně zrychlovat. Max Verstappen se sice krátce ujal vedení, ale brzy ho sesadil Charles Leclerc a s ním se na špici vrátil i Piastri. Přední pětici drželi Piastri, Norris, Verstappen, Leclerc a Tsunoda. Po nasazení čerstvých měkkých pneumatik pak McLaren ukázal svou sílu, když Piastri zajel čas 1:27,513 a Norris se držel těsně za ním.
V úplném závěru však Norris vrátil úder a vylepšil čas na 1:27,489, čímž Piastriho překonal o dvě setiny sekundy. George Russell obsadil třetí místo, Verstappen čtvrté a Leclerc páté. Verstappen si stěžoval na „podivné“ chování motoru a incident s Hamiltonem, zatímco Hamilton sám se snažil marně umazat obrovskou ztrátu na čelo. Piastri ještě lehce narazil do zdi, ale bez vážných následků.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:27.489
2. Oscar Piastri (McLaren) – 1:27.513 (+0.024)
3. George Russell (Mercedes) – 1:28.116 (+0.627)
4. Max Verstappen (Red Bull) – 1:28.334 (+0.845)
5. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:28.372 (+0.883)
6. Alexander Albon (Williams) – 1:28.389 (+0.900)
7. Carlos Sainz (Williams) – 1:28.570 (+1.081)
8. Pierre Gasly (Alpine) – 1:28.625 (+1.136)
9. Júki Cunoda (Red Bull) – 1:28.670 (+1.181)
10. Kimi Antonelli (Mercedes) – 1:28.679 (+1.190)
11. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1:28.769 (+1.280)
12. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:28.780 (+1.291)
13. Liam Lawson (Racing Bulls) – 1:28.861 (+1.372)
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:28.888 (+1.399)
15. Jack Doohan (Alpine) – 1:28.898 (+1.409)
16. Oliver Bearman (Haas) – 1:28.989 (+1.500)
17. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – 1:29.220 (+1.731)
18. Esteban Ocon (Haas) – 1:29.336 (+1.847)
19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – 1:29.410 (+1.921)
20. Lance Stroll (Aston Martin) – 1:29.478 (+1.989)
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.