Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Oscar Piastri byl v posledním tréninku před kvalifikací v Džiddě nejbližším soupeřem Landa Norrise, když za ním zaostal jen o necelou desetinu sekundy a obsadil druhé místo. Max Verstappen mezitím během jízdy vyjádřil nespokojenost s Lewisem Hamiltonem, kterého potkal v únikové zóně, zatímco úvod tréninku se nesl ve znamení klidného tempa. George Russell si během pomalého začátku dokonce dopřál krátkou přestávku v garáži.
Gabriel Bortoleto, který v pátek kvůli výměně šasi přišel o druhý trénink, byl mezi prvními, kdo zajel měřené kolo. Jeho čas ale brzy překonali favorité v čele s Ferrari, přestože Hamilton i Leclerc zpočátku ztráceli na tehdejšího lídra Jacka Doohana sedm desetin. Piastri brzy nasadil vyšší tempo s časem 1:29,118 a Norris se zařadil těsně za něj.
Oliver Bearman zazářil v barvách Haasu a pochválil výrazné zlepšení chování vozu oproti předchozímu dni. Jack Doohan se mezitím dostal do hledáčku sportovních komisařů kvůli možnému porušení pokynů v boxové uličce, což mu hrozilo dodatečnými komplikacemi.
Ve druhé polovině tréninku začala trať výrazně zrychlovat. Max Verstappen se sice krátce ujal vedení, ale brzy ho sesadil Charles Leclerc a s ním se na špici vrátil i Piastri. Přední pětici drželi Piastri, Norris, Verstappen, Leclerc a Tsunoda. Po nasazení čerstvých měkkých pneumatik pak McLaren ukázal svou sílu, když Piastri zajel čas 1:27,513 a Norris se držel těsně za ním.
V úplném závěru však Norris vrátil úder a vylepšil čas na 1:27,489, čímž Piastriho překonal o dvě setiny sekundy. George Russell obsadil třetí místo, Verstappen čtvrté a Leclerc páté. Verstappen si stěžoval na „podivné“ chování motoru a incident s Hamiltonem, zatímco Hamilton sám se snažil marně umazat obrovskou ztrátu na čelo. Piastri ještě lehce narazil do zdi, ale bez vážných následků.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:27.489
2. Oscar Piastri (McLaren) – 1:27.513 (+0.024)
3. George Russell (Mercedes) – 1:28.116 (+0.627)
4. Max Verstappen (Red Bull) – 1:28.334 (+0.845)
5. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:28.372 (+0.883)
6. Alexander Albon (Williams) – 1:28.389 (+0.900)
7. Carlos Sainz (Williams) – 1:28.570 (+1.081)
8. Pierre Gasly (Alpine) – 1:28.625 (+1.136)
9. Júki Cunoda (Red Bull) – 1:28.670 (+1.181)
10. Kimi Antonelli (Mercedes) – 1:28.679 (+1.190)
11. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1:28.769 (+1.280)
12. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:28.780 (+1.291)
13. Liam Lawson (Racing Bulls) – 1:28.861 (+1.372)
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:28.888 (+1.399)
15. Jack Doohan (Alpine) – 1:28.898 (+1.409)
16. Oliver Bearman (Haas) – 1:28.989 (+1.500)
17. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – 1:29.220 (+1.731)
18. Esteban Ocon (Haas) – 1:29.336 (+1.847)
19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – 1:29.410 (+1.921)
20. Lance Stroll (Aston Martin) – 1:29.478 (+1.989)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.