Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Oscar Piastri byl v posledním tréninku před kvalifikací v Džiddě nejbližším soupeřem Landa Norrise, když za ním zaostal jen o necelou desetinu sekundy a obsadil druhé místo. Max Verstappen mezitím během jízdy vyjádřil nespokojenost s Lewisem Hamiltonem, kterého potkal v únikové zóně, zatímco úvod tréninku se nesl ve znamení klidného tempa. George Russell si během pomalého začátku dokonce dopřál krátkou přestávku v garáži.
Gabriel Bortoleto, který v pátek kvůli výměně šasi přišel o druhý trénink, byl mezi prvními, kdo zajel měřené kolo. Jeho čas ale brzy překonali favorité v čele s Ferrari, přestože Hamilton i Leclerc zpočátku ztráceli na tehdejšího lídra Jacka Doohana sedm desetin. Piastri brzy nasadil vyšší tempo s časem 1:29,118 a Norris se zařadil těsně za něj.
Oliver Bearman zazářil v barvách Haasu a pochválil výrazné zlepšení chování vozu oproti předchozímu dni. Jack Doohan se mezitím dostal do hledáčku sportovních komisařů kvůli možnému porušení pokynů v boxové uličce, což mu hrozilo dodatečnými komplikacemi.
Ve druhé polovině tréninku začala trať výrazně zrychlovat. Max Verstappen se sice krátce ujal vedení, ale brzy ho sesadil Charles Leclerc a s ním se na špici vrátil i Piastri. Přední pětici drželi Piastri, Norris, Verstappen, Leclerc a Tsunoda. Po nasazení čerstvých měkkých pneumatik pak McLaren ukázal svou sílu, když Piastri zajel čas 1:27,513 a Norris se držel těsně za ním.
V úplném závěru však Norris vrátil úder a vylepšil čas na 1:27,489, čímž Piastriho překonal o dvě setiny sekundy. George Russell obsadil třetí místo, Verstappen čtvrté a Leclerc páté. Verstappen si stěžoval na „podivné“ chování motoru a incident s Hamiltonem, zatímco Hamilton sám se snažil marně umazat obrovskou ztrátu na čelo. Piastri ještě lehce narazil do zdi, ale bez vážných následků.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:27.489
2. Oscar Piastri (McLaren) – 1:27.513 (+0.024)
3. George Russell (Mercedes) – 1:28.116 (+0.627)
4. Max Verstappen (Red Bull) – 1:28.334 (+0.845)
5. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:28.372 (+0.883)
6. Alexander Albon (Williams) – 1:28.389 (+0.900)
7. Carlos Sainz (Williams) – 1:28.570 (+1.081)
8. Pierre Gasly (Alpine) – 1:28.625 (+1.136)
9. Júki Cunoda (Red Bull) – 1:28.670 (+1.181)
10. Kimi Antonelli (Mercedes) – 1:28.679 (+1.190)
11. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1:28.769 (+1.280)
12. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:28.780 (+1.291)
13. Liam Lawson (Racing Bulls) – 1:28.861 (+1.372)
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:28.888 (+1.399)
15. Jack Doohan (Alpine) – 1:28.898 (+1.409)
16. Oliver Bearman (Haas) – 1:28.989 (+1.500)
17. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – 1:29.220 (+1.731)
18. Esteban Ocon (Haas) – 1:29.336 (+1.847)
19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – 1:29.410 (+1.921)
20. Lance Stroll (Aston Martin) – 1:29.478 (+1.989)
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.