Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Oscar Piastri byl v posledním tréninku před kvalifikací v Džiddě nejbližším soupeřem Landa Norrise, když za ním zaostal jen o necelou desetinu sekundy a obsadil druhé místo. Max Verstappen mezitím během jízdy vyjádřil nespokojenost s Lewisem Hamiltonem, kterého potkal v únikové zóně, zatímco úvod tréninku se nesl ve znamení klidného tempa. George Russell si během pomalého začátku dokonce dopřál krátkou přestávku v garáži.
Gabriel Bortoleto, který v pátek kvůli výměně šasi přišel o druhý trénink, byl mezi prvními, kdo zajel měřené kolo. Jeho čas ale brzy překonali favorité v čele s Ferrari, přestože Hamilton i Leclerc zpočátku ztráceli na tehdejšího lídra Jacka Doohana sedm desetin. Piastri brzy nasadil vyšší tempo s časem 1:29,118 a Norris se zařadil těsně za něj.
Oliver Bearman zazářil v barvách Haasu a pochválil výrazné zlepšení chování vozu oproti předchozímu dni. Jack Doohan se mezitím dostal do hledáčku sportovních komisařů kvůli možnému porušení pokynů v boxové uličce, což mu hrozilo dodatečnými komplikacemi.
Ve druhé polovině tréninku začala trať výrazně zrychlovat. Max Verstappen se sice krátce ujal vedení, ale brzy ho sesadil Charles Leclerc a s ním se na špici vrátil i Piastri. Přední pětici drželi Piastri, Norris, Verstappen, Leclerc a Tsunoda. Po nasazení čerstvých měkkých pneumatik pak McLaren ukázal svou sílu, když Piastri zajel čas 1:27,513 a Norris se držel těsně za ním.
V úplném závěru však Norris vrátil úder a vylepšil čas na 1:27,489, čímž Piastriho překonal o dvě setiny sekundy. George Russell obsadil třetí místo, Verstappen čtvrté a Leclerc páté. Verstappen si stěžoval na „podivné“ chování motoru a incident s Hamiltonem, zatímco Hamilton sám se snažil marně umazat obrovskou ztrátu na čelo. Piastri ještě lehce narazil do zdi, ale bez vážných následků.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:27.489
2. Oscar Piastri (McLaren) – 1:27.513 (+0.024)
3. George Russell (Mercedes) – 1:28.116 (+0.627)
4. Max Verstappen (Red Bull) – 1:28.334 (+0.845)
5. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:28.372 (+0.883)
6. Alexander Albon (Williams) – 1:28.389 (+0.900)
7. Carlos Sainz (Williams) – 1:28.570 (+1.081)
8. Pierre Gasly (Alpine) – 1:28.625 (+1.136)
9. Júki Cunoda (Red Bull) – 1:28.670 (+1.181)
10. Kimi Antonelli (Mercedes) – 1:28.679 (+1.190)
11. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1:28.769 (+1.280)
12. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:28.780 (+1.291)
13. Liam Lawson (Racing Bulls) – 1:28.861 (+1.372)
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:28.888 (+1.399)
15. Jack Doohan (Alpine) – 1:28.898 (+1.409)
16. Oliver Bearman (Haas) – 1:28.989 (+1.500)
17. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – 1:29.220 (+1.731)
18. Esteban Ocon (Haas) – 1:29.336 (+1.847)
19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – 1:29.410 (+1.921)
20. Lance Stroll (Aston Martin) – 1:29.478 (+1.989)
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.