Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Oscar Piastri byl v posledním tréninku před kvalifikací v Džiddě nejbližším soupeřem Landa Norrise, když za ním zaostal jen o necelou desetinu sekundy a obsadil druhé místo. Max Verstappen mezitím během jízdy vyjádřil nespokojenost s Lewisem Hamiltonem, kterého potkal v únikové zóně, zatímco úvod tréninku se nesl ve znamení klidného tempa. George Russell si během pomalého začátku dokonce dopřál krátkou přestávku v garáži.
Gabriel Bortoleto, který v pátek kvůli výměně šasi přišel o druhý trénink, byl mezi prvními, kdo zajel měřené kolo. Jeho čas ale brzy překonali favorité v čele s Ferrari, přestože Hamilton i Leclerc zpočátku ztráceli na tehdejšího lídra Jacka Doohana sedm desetin. Piastri brzy nasadil vyšší tempo s časem 1:29,118 a Norris se zařadil těsně za něj.
Oliver Bearman zazářil v barvách Haasu a pochválil výrazné zlepšení chování vozu oproti předchozímu dni. Jack Doohan se mezitím dostal do hledáčku sportovních komisařů kvůli možnému porušení pokynů v boxové uličce, což mu hrozilo dodatečnými komplikacemi.
Ve druhé polovině tréninku začala trať výrazně zrychlovat. Max Verstappen se sice krátce ujal vedení, ale brzy ho sesadil Charles Leclerc a s ním se na špici vrátil i Piastri. Přední pětici drželi Piastri, Norris, Verstappen, Leclerc a Tsunoda. Po nasazení čerstvých měkkých pneumatik pak McLaren ukázal svou sílu, když Piastri zajel čas 1:27,513 a Norris se držel těsně za ním.
V úplném závěru však Norris vrátil úder a vylepšil čas na 1:27,489, čímž Piastriho překonal o dvě setiny sekundy. George Russell obsadil třetí místo, Verstappen čtvrté a Leclerc páté. Verstappen si stěžoval na „podivné“ chování motoru a incident s Hamiltonem, zatímco Hamilton sám se snažil marně umazat obrovskou ztrátu na čelo. Piastri ještě lehce narazil do zdi, ale bez vážných následků.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:27.489
2. Oscar Piastri (McLaren) – 1:27.513 (+0.024)
3. George Russell (Mercedes) – 1:28.116 (+0.627)
4. Max Verstappen (Red Bull) – 1:28.334 (+0.845)
5. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:28.372 (+0.883)
6. Alexander Albon (Williams) – 1:28.389 (+0.900)
7. Carlos Sainz (Williams) – 1:28.570 (+1.081)
8. Pierre Gasly (Alpine) – 1:28.625 (+1.136)
9. Júki Cunoda (Red Bull) – 1:28.670 (+1.181)
10. Kimi Antonelli (Mercedes) – 1:28.679 (+1.190)
11. Isack Hadjar (Racing Bulls) – 1:28.769 (+1.280)
12. Lewis Hamilton (Ferrari) – 1:28.780 (+1.291)
13. Liam Lawson (Racing Bulls) – 1:28.861 (+1.372)
14. Fernando Alonso (Aston Martin) – 1:28.888 (+1.399)
15. Jack Doohan (Alpine) – 1:28.898 (+1.409)
16. Oliver Bearman (Haas) – 1:28.989 (+1.500)
17. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – 1:29.220 (+1.731)
18. Esteban Ocon (Haas) – 1:29.336 (+1.847)
19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – 1:29.410 (+1.921)
20. Lance Stroll (Aston Martin) – 1:29.478 (+1.989)
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.