Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc se v Imole postarali o solidní obrat. Po nevýrazné sobotní kvalifikaci, která oba jezdce Ferrari zanechala mimo první desítku, předvedli v závodě silný návrat a dovezli rudé vozy zpět do bodovaného pásma.
Leclerc startoval z 11. místa a Hamilton hned za ním. Sedminásobný mistr světa po závodě přiznal, že sobotní výkon ho citelně zasáhl. Auto podle něj mělo dobrý základ, ale v jediném kole z něj nedokázal dostat maximum. V neděli však ukázal, proč má na kontě sedm titulů. Díky trpělivosti, chytré strategii a bojovnosti se po dlouhém prvním stintu a výborně načasované zastávce při virtuálním safety caru propracoval až na čtvrté místo.
Po závodě Hamilton naznačil, že se v přípravě na Monako chce vydat vlastní cestou, aby pomohl týmu zlepšit výkony v kvalifikaci. Připustil však, že ne všichni v týmu sdílejí jeho nadšení. „Mám pár nápadů, které bych chtěl zkusit. Někteří byli zatím zdrženliví, protože jsme měli jiné priority, ale doufám, že se nám podaří něco objevit,“ uvedl, pro PlanetF1.
Leclerc se po závodě nechal slyšet, že pokud by Ferrari v sobotu zajelo lepší kvalifikaci, mohlo se v Imole bojovat i o stupně vítězů. Oba jezdci tak před domácím závodem v Monaku hledí dopředu s opatrným optimismem, protože věří, že potenciál vozu je vyšší, než ukazují dosavadní výsledky.
Hamilton se v Imole vrátil mezi hlavní aktéry závodu. Po restartu se propracoval ze sedmé příčky až na čtvrtou, když v závěru předjel George Russella, Alexandera Albona a nakonec i týmového kolegu Leclerca. V cíli mu přitom na pódium chyběla pouhá 1,4 sekundy.
„Tenhle závod přinesl opravdu spoustu pozitiv,“ pochvaloval si Hamilton. Vyzdvihl především práci týmu na strategii, která mu umožnila vytěžit maximum z klíčových momentů. „V Číně a teď tady jsem cítil skutečnou souhru s autem. Nastavení bylo skvělé a udělali jsme krok dopředu,“ dodal.
Zároveň ale upozornil, že k výraznějším výsledkům bude nutné zlepšit výkony v kvalifikaci. Podle jeho slov měl Ferrari v Imole na to bojovat o stupně vítězů, pokud by se mu v sobotu podařilo zajet lepší jedno kolo. Tento aspekt bude klíčový zejména v nadcházejícím Monaku.
Hamilton zůstává realistický. Přiznal, že Ferrari zatím ztrácí především v pomalých zatáčkách, kterých je v Monaku většina. „Musíme přijít na to, jak z vozu dostat víc,“ poznamenal. „Každý závod je pro mě s tímto autem tak trochu neznámá. Monako bude další velká výzva.“
Britský veterán však věří, že pokud se mu podaří navázat na tempo z Imoly a tým správně zareaguje na specifika městského okruhu, může se znovu přiblížit elitní trojici.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.