Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Charles Leclerc po náročné Grand Prix Emilia Romagna neskrýval frustraci. Kvalifikační neúspěch, který ho vyřadil už v Q2, přetavil alespoň v body, když se prodral zpět na šesté místo. Přesto měl Monačan k víkendovému výkonu Ferrari daleko do spokojenosti.
„Říkal jsem už před závodem, že to bude jeden z těch, kdy musíte závodit srdcem a nasadit lokty,“ poznamenal Leclerc po závodě, ve kterém se střetl mimo jiné s Pierrem Gaslym a Alexem Albonem. „V takové situaci jedete na samé hraně, někdy i za ní. Ale když startujete jedenáctý, jako jezdec prostě nemůžu akceptovat, kde se nacházíme.“
Leclerc, který letos stál na stupních vítězů jen jedinkrát v Saúdské Arábii, aktuálně ztrácí na lídra šampionátu Oscara Piastriho už 85 bodů. Na italské půdě bojoval odvážně, ale výsledek nestačil k potlačení rostoucí frustrace z vývoje sezony.
Ke kontroverzním momentům na trati dodal: „S Pierrem to byl podle mě jen závodní incident, nebyl jsem za hranou. S Alexem to bylo hodně na limitu, ale myslím, že jsem se držel v rámci pravidel. Musím se podívat na záběry, ale nelituju ničeho. Dnes šlo o to dát do toho všechno. Už v momentě, kdy jsme nezareagovali na druhý safety car, jsem věděl, že to bude hodně těžké.“
Ačkoliv loni v Monaku konečně prolomil smůlu a dočkal se vítězství před domácím publikem, letos je podle něj situace mnohem složitější. Ferrari podle něj stále naráží na limity vozu, které se mohou na městském okruhu výrazněji projevit.
„Očekávám velmi náročný víkend,“ přiznal Leclerc. „Monako zvýrazní slabiny našeho auta. Uvidíme, jsou tam faktory, které nemůžete předvídat. V kvalifikaci se jde na riziko, auto se nastavuje úplně jinak, takže doufám, že budeme příjemně překvapeni.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.