Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Charles Leclerc po náročné Grand Prix Emilia Romagna neskrýval frustraci. Kvalifikační neúspěch, který ho vyřadil už v Q2, přetavil alespoň v body, když se prodral zpět na šesté místo. Přesto měl Monačan k víkendovému výkonu Ferrari daleko do spokojenosti.
„Říkal jsem už před závodem, že to bude jeden z těch, kdy musíte závodit srdcem a nasadit lokty,“ poznamenal Leclerc po závodě, ve kterém se střetl mimo jiné s Pierrem Gaslym a Alexem Albonem. „V takové situaci jedete na samé hraně, někdy i za ní. Ale když startujete jedenáctý, jako jezdec prostě nemůžu akceptovat, kde se nacházíme.“
Leclerc, který letos stál na stupních vítězů jen jedinkrát v Saúdské Arábii, aktuálně ztrácí na lídra šampionátu Oscara Piastriho už 85 bodů. Na italské půdě bojoval odvážně, ale výsledek nestačil k potlačení rostoucí frustrace z vývoje sezony.
Ke kontroverzním momentům na trati dodal: „S Pierrem to byl podle mě jen závodní incident, nebyl jsem za hranou. S Alexem to bylo hodně na limitu, ale myslím, že jsem se držel v rámci pravidel. Musím se podívat na záběry, ale nelituju ničeho. Dnes šlo o to dát do toho všechno. Už v momentě, kdy jsme nezareagovali na druhý safety car, jsem věděl, že to bude hodně těžké.“
Ačkoliv loni v Monaku konečně prolomil smůlu a dočkal se vítězství před domácím publikem, letos je podle něj situace mnohem složitější. Ferrari podle něj stále naráží na limity vozu, které se mohou na městském okruhu výrazněji projevit.
„Očekávám velmi náročný víkend,“ přiznal Leclerc. „Monako zvýrazní slabiny našeho auta. Uvidíme, jsou tam faktory, které nemůžete předvídat. V kvalifikaci se jde na riziko, auto se nastavuje úplně jinak, takže doufám, že budeme příjemně překvapeni.“
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.