Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Třináct kol před koncem Velké ceny Austrálie začal na části okruhu Albert Park silný déšť, který zkomplikoval situaci jezdcům. Charles Leclerc a Lewis Hamilton se v té době pohybovali na šesté a osmé pozici, zatímco vozy McLarenu se na mokré trati dostaly do potíží – Oscar Piastri se dokonce roztočil. Vedení závodu tak převzal Lando Norris, který neváhal a zamířil do boxů pro přechodné pneumatiky.
Max Verstappen využil rozhodnutí zůstat na trati a krátce se dostal do vedení. Jak však déšť zesílil a podmínky se staly stále náročnějšími, Red Bull ho po dvou kolech povolal do boxů na přezutí pneumatik.
Mezitím Oscar Piastri nezvládl kluzkou trať, skončil mimo dráhu a spadl na poslední místo. Ferrari se rozhodlo nezajed do boxů okamžitě a své jezdce, Hamiltona a Leclerca, nechalo na trati o několik kol déle, než většina týmů. Až po 47. kole, kdy byly vyvěšeny žluté vlajky kvůli nehodám Bortoleto a Lawsona, se Ferrari rozhodlo přezout na přechodné pneumatiky.
Tato strategie sice přivedla Hamiltona a Leclerca na pozice těsně za Norrisem, ale následný pit stop je stáhl na deváté a desáté místo po restartu závodu.
Fred Vasseur označil situaci během Velké ceny Austrálie za neobvyklou, když první dvě sekce okruhu zůstaly suché, zatímco třetí byla zasažena silným deštěm. „Byla to zvláštní situace, protože první a druhý sektor byly stále suché, zatímco třetí byl úplně mokrý. Myslím, že to byla taková sázka, že Red Bull a my jsme vsadili na to, že musíme zůstat na trati a počkat na poslední část závodu se suchými pneumatikami.“ Tým Ferrari, stejně jako Red Bull, vsadil na strategii zůstat na suchých pneumatikách až do posledních kol, což se však ukázalo jako chybný krok, jak přiznal Vasseur, informuje Sky Sports.
Po výměně pneumatik za přechodné směsi se Hamilton a Leclerc propadli na deváté a desáté místo. Někteří experti, včetně Martina Brundla, naznačili, že Ferrari mohlo zůstat na suchých pneumatikách déle, ale David Croft a Ted Kravitz varovali před nebezpečím tohoto rozhodnutí v deštivých podmínkách.
Hamilton po závodě vyjádřil zklamání, že dostal jiné informace o dešti než Leclerc, což vedlo k nesouladu v týmové strategii. Vasseur vysvětlil, že tým neměl k dispozici přesné senzory pro detekci deště, a že rozhodnutí vycházející z intuice a dostupných dat byla těžká, zejména v takto nejasných podmínkách.
Druhý závod sezóny se uskuteční již tento víkend na okruhu v Šanghaji, kde se pojede Velká cena Číny. Tento závod bude zároveň prvním sprintovým víkendem letošního roku.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.