Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Třináct kol před koncem Velké ceny Austrálie začal na části okruhu Albert Park silný déšť, který zkomplikoval situaci jezdcům. Charles Leclerc a Lewis Hamilton se v té době pohybovali na šesté a osmé pozici, zatímco vozy McLarenu se na mokré trati dostaly do potíží – Oscar Piastri se dokonce roztočil. Vedení závodu tak převzal Lando Norris, který neváhal a zamířil do boxů pro přechodné pneumatiky.
Max Verstappen využil rozhodnutí zůstat na trati a krátce se dostal do vedení. Jak však déšť zesílil a podmínky se staly stále náročnějšími, Red Bull ho po dvou kolech povolal do boxů na přezutí pneumatik.
Mezitím Oscar Piastri nezvládl kluzkou trať, skončil mimo dráhu a spadl na poslední místo. Ferrari se rozhodlo nezajed do boxů okamžitě a své jezdce, Hamiltona a Leclerca, nechalo na trati o několik kol déle, než většina týmů. Až po 47. kole, kdy byly vyvěšeny žluté vlajky kvůli nehodám Bortoleto a Lawsona, se Ferrari rozhodlo přezout na přechodné pneumatiky.
Tato strategie sice přivedla Hamiltona a Leclerca na pozice těsně za Norrisem, ale následný pit stop je stáhl na deváté a desáté místo po restartu závodu.
Fred Vasseur označil situaci během Velké ceny Austrálie za neobvyklou, když první dvě sekce okruhu zůstaly suché, zatímco třetí byla zasažena silným deštěm. „Byla to zvláštní situace, protože první a druhý sektor byly stále suché, zatímco třetí byl úplně mokrý. Myslím, že to byla taková sázka, že Red Bull a my jsme vsadili na to, že musíme zůstat na trati a počkat na poslední část závodu se suchými pneumatikami.“ Tým Ferrari, stejně jako Red Bull, vsadil na strategii zůstat na suchých pneumatikách až do posledních kol, což se však ukázalo jako chybný krok, jak přiznal Vasseur, informuje Sky Sports.
Po výměně pneumatik za přechodné směsi se Hamilton a Leclerc propadli na deváté a desáté místo. Někteří experti, včetně Martina Brundla, naznačili, že Ferrari mohlo zůstat na suchých pneumatikách déle, ale David Croft a Ted Kravitz varovali před nebezpečím tohoto rozhodnutí v deštivých podmínkách.
Hamilton po závodě vyjádřil zklamání, že dostal jiné informace o dešti než Leclerc, což vedlo k nesouladu v týmové strategii. Vasseur vysvětlil, že tým neměl k dispozici přesné senzory pro detekci deště, a že rozhodnutí vycházející z intuice a dostupných dat byla těžká, zejména v takto nejasných podmínkách.
Druhý závod sezóny se uskuteční již tento víkend na okruhu v Šanghaji, kde se pojede Velká cena Číny. Tento závod bude zároveň prvním sprintovým víkendem letošního roku.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.