Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Sezóna 2025 Formule 1 začala dramaticky. Lando Norris si připsal triumf a odstartoval svou cestu za titulem vítězně. Závod v Melbourne byl poznamenán proměnlivým počasím, několika nehodami a zásahy safety caru.
Velkou pozornost poutal debut Lewise Hamiltona ve Ferrari. Britský jezdec odstartoval z osmého místa a během chaotického průběhu se dokonce krátce ocitl ve vedení. Po zastávce v boxech ale klesl na desáté místo a nakonec dojel devátý. S novým vozem i týmem se stále sžívá, což bylo patrné i v komunikaci s inženýrem Riccardem Adamim.
Závod se stal náročnou zkouškou pro nováčky – čtyři debutanti ve Formuli 1 nedokončili kvůli nárazu do bariér. Celkově Grand Prix Austrálie nabídla nečekané momenty a ukázala, že letošní sezóna by mohla být plná překvapení.
Jeden z klíčových momentů úvodního závodu sezóny přišel po havárii Fernanda Alonsa, kdy na trať vyjel safety car a zároveň se dramaticky změnilo počasí. Tento zvrat zničil závod domácího Oscara Piastriho, jenž se roztočil těsně před boxovou uličkou. Max Verstappen měl potenciálně šanci předjet Landa Norrise, kdyby zamířil do boxů o kolo dříve.
Velkou pozornost opět poutal Lewis Hamilton, který debutoval ve Ferrari. Jeho komunikace s novým inženýrem Riccardem Adamim ukázala, že si na sebe teprve zvykají. Bývalý jezdec Karun Chandhok k tomu pro Sky Sports F1 poznamenal: „Hamilton preferuje jiný styl komunikace, než na jaký byl Adami zvyklý u Sainze a Vettela. Zatímco Adami dává více instrukcí, Hamilton často říká: 'Nechte to na mně.'“
Sám Hamilton v týmovém rádiu prohlásil: „Učím se auto za pochodu, kámo, prostě mě nechte na tom s DRS, není to problém.“ Pokud by mezi ním a týmem panovalo větší porozumění, mohl požadovat zastávku v boxech dříve a profitovat ze změny počasí.
Strategická chyba Ferrari ovlivnila nejen Hamiltona, ale i Charlese Leclerca, který stejně jako jeho nový týmový kolega přišel o lepší výsledek. Přesto si oba jezdci odvezli solidní bodový zisk, i když šance na lepší umístění zůstala nevyužitá.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur stojí před náročným úkolem – v týmu má dvě silné osobnosti, které se obě vidí jako lídr. Charles Leclerc zatím působí jako favorit, když v Austrálii překonal Lewise Hamiltona a po výjezdu safety caru ho dokonce předjel.
Leclerc však nebyl během závodu úplně spokojený a v týmovém rádiu si stěžoval, že by ho jeho inženýr měl nechat více soustředit. Na druhé straně Hamilton stále hledá způsob, jak si zvyknout na nové auto. Jeho inženýr Riccardo Adami ho například nabádal k „trénování“ s nastavením K1 při snaze předjet Alexe Albona.
Vasseur byl navíc během víkendu rozladěný jednou ze zpráv, kterou Hamilton obdržel do týmového rádia, což naznačuje, že v interní komunikaci Ferrari je stále prostor pro zlepšení. Jak se vztah mezi Leclercem a Hamiltonem vyvine, zůstává otevřenou otázkou – jasné však je, že boj o pozici týmové jedničky v Maranellu právě začal.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.