Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Nové směrnice FIA vyvolaly řadu otázek, především ohledně změn ve vysílačkách. I když federace upravila pouze sazby pokut, samotná pravidla zůstala nezměněná. Zatím se očekává, že vše bude pokračovat stejně, ale rozhodnutí komisařů po startu sezóny mohou přinést nečekané změny.
„Pokud jde o nadávky, souhlasím, že v určitých situacích to není přijatelné. Chci tím říct, že na tiskové konferenci panuje uvolněná atmosféra a není tam žádná emoce, takže není důvod, proč byste měli nadávat,“ prohlásil Brown v podcastu Jamese Allena.
„Neviděli jste Michaela Jordana – vím, že to není aktuální příklad, protože už dlouho nehraje – a nevidíte sportovce nebo manažery, jak na tiskových konferencích používají slovo na ‚P‘. Myslím, že to není vhodné a v tomto ohledu bychom měli jít příkladem,“ dodal Brown.
Zpřísnění trestů za nadávky ve Formuli 1 vyvolalo otázky, zda se týká pouze tiskových konferencí FIA, nebo i týmových vysílaček. Pokud jde jen o tiskovky, dopad bude minimální, protože tvoří jen malou část mediálních povinností jezdců. Případy, jako u Maxe Verstappena či Charlese Leclerca v minulé sezóně, byly spíše výjimkou.
Hlavní jádro diskuse se však nachází jinde, což zdůraznil i Zak Brown. „Když má jezdec na hlavě helmu a je plně soustředěný na závodění… umím si představit, že na fotbalových či baseballových hřištích zazní mnoho slov, která jen neslyšíme, protože je nezachytí mikrofony,“ uvedl šéf McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.