Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Nové směrnice FIA vyvolaly řadu otázek, především ohledně změn ve vysílačkách. I když federace upravila pouze sazby pokut, samotná pravidla zůstala nezměněná. Zatím se očekává, že vše bude pokračovat stejně, ale rozhodnutí komisařů po startu sezóny mohou přinést nečekané změny.
„Pokud jde o nadávky, souhlasím, že v určitých situacích to není přijatelné. Chci tím říct, že na tiskové konferenci panuje uvolněná atmosféra a není tam žádná emoce, takže není důvod, proč byste měli nadávat,“ prohlásil Brown v podcastu Jamese Allena.
„Neviděli jste Michaela Jordana – vím, že to není aktuální příklad, protože už dlouho nehraje – a nevidíte sportovce nebo manažery, jak na tiskových konferencích používají slovo na ‚P‘. Myslím, že to není vhodné a v tomto ohledu bychom měli jít příkladem,“ dodal Brown.
Zpřísnění trestů za nadávky ve Formuli 1 vyvolalo otázky, zda se týká pouze tiskových konferencí FIA, nebo i týmových vysílaček. Pokud jde jen o tiskovky, dopad bude minimální, protože tvoří jen malou část mediálních povinností jezdců. Případy, jako u Maxe Verstappena či Charlese Leclerca v minulé sezóně, byly spíše výjimkou.
Hlavní jádro diskuse se však nachází jinde, což zdůraznil i Zak Brown. „Když má jezdec na hlavě helmu a je plně soustředěný na závodění… umím si představit, že na fotbalových či baseballových hřištích zazní mnoho slov, která jen neslyšíme, protože je nezachytí mikrofony,“ uvedl šéf McLarenu.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.