Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Nové směrnice FIA vyvolaly řadu otázek, především ohledně změn ve vysílačkách. I když federace upravila pouze sazby pokut, samotná pravidla zůstala nezměněná. Zatím se očekává, že vše bude pokračovat stejně, ale rozhodnutí komisařů po startu sezóny mohou přinést nečekané změny.
„Pokud jde o nadávky, souhlasím, že v určitých situacích to není přijatelné. Chci tím říct, že na tiskové konferenci panuje uvolněná atmosféra a není tam žádná emoce, takže není důvod, proč byste měli nadávat,“ prohlásil Brown v podcastu Jamese Allena.
„Neviděli jste Michaela Jordana – vím, že to není aktuální příklad, protože už dlouho nehraje – a nevidíte sportovce nebo manažery, jak na tiskových konferencích používají slovo na ‚P‘. Myslím, že to není vhodné a v tomto ohledu bychom měli jít příkladem,“ dodal Brown.
Zpřísnění trestů za nadávky ve Formuli 1 vyvolalo otázky, zda se týká pouze tiskových konferencí FIA, nebo i týmových vysílaček. Pokud jde jen o tiskovky, dopad bude minimální, protože tvoří jen malou část mediálních povinností jezdců. Případy, jako u Maxe Verstappena či Charlese Leclerca v minulé sezóně, byly spíše výjimkou.
Hlavní jádro diskuse se však nachází jinde, což zdůraznil i Zak Brown. „Když má jezdec na hlavě helmu a je plně soustředěný na závodění… umím si představit, že na fotbalových či baseballových hřištích zazní mnoho slov, která jen neslyšíme, protože je nezachytí mikrofony,“ uvedl šéf McLarenu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.