Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Nové směrnice FIA vyvolaly řadu otázek, především ohledně změn ve vysílačkách. I když federace upravila pouze sazby pokut, samotná pravidla zůstala nezměněná. Zatím se očekává, že vše bude pokračovat stejně, ale rozhodnutí komisařů po startu sezóny mohou přinést nečekané změny.
„Pokud jde o nadávky, souhlasím, že v určitých situacích to není přijatelné. Chci tím říct, že na tiskové konferenci panuje uvolněná atmosféra a není tam žádná emoce, takže není důvod, proč byste měli nadávat,“ prohlásil Brown v podcastu Jamese Allena.
„Neviděli jste Michaela Jordana – vím, že to není aktuální příklad, protože už dlouho nehraje – a nevidíte sportovce nebo manažery, jak na tiskových konferencích používají slovo na ‚P‘. Myslím, že to není vhodné a v tomto ohledu bychom měli jít příkladem,“ dodal Brown.
Zpřísnění trestů za nadávky ve Formuli 1 vyvolalo otázky, zda se týká pouze tiskových konferencí FIA, nebo i týmových vysílaček. Pokud jde jen o tiskovky, dopad bude minimální, protože tvoří jen malou část mediálních povinností jezdců. Případy, jako u Maxe Verstappena či Charlese Leclerca v minulé sezóně, byly spíše výjimkou.
Hlavní jádro diskuse se však nachází jinde, což zdůraznil i Zak Brown. „Když má jezdec na hlavě helmu a je plně soustředěný na závodění… umím si představit, že na fotbalových či baseballových hřištích zazní mnoho slov, která jen neslyšíme, protože je nezachytí mikrofony,“ uvedl šéf McLarenu.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.