Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.
Spekulace o odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu rozvířila vnitřní roztržka v týmu, kterou odstartovalo vyšetřování Christiana Hornera. Odchod Adriana Neweyho dále přiživil obavy, že by nizozemský šampion mohl následovat.
Mercedes se po oznámení přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari pokusil Verstappena získat, ale jednání s Totem Wolffem nevedla k dohodě. Německý tým nakonec angažoval Kimiho Antonelliho jako nového parťáka George Russella.
Verstappenovo setrvání u Red Bullu je stále nejisté, ačkoli výstupní klauzule byla vyvrácena. S blížícími se změnami pravidel v roce 2026 však není vyloučeno, že se nizozemský jezdec poohlédne jinde.
Max Verstappen zůstává u Red Bullu i pro rok 2025, ačkoliv mnoho insiderů očekávalo jeho přestup k Mercedesu po odchodu Lewise Hamiltona do Ferrari.
Nizozemec sice má smlouvu do roku 2028, ale jeho dlouhodobá budoucnost v týmu je nejistá.
Red Bull v roce 2026 přejde na vlastní pohonnou jednotku a Verstappen by mohl odejít, pokud nebude s vývojem spokojen. Přesto podle webu AutoRacer jezdec "ujistil Red Bull", že zůstane minimálně do konce sezóny 2026.
Zdroje však tvrdí, že spekulace o jeho budoucnosti se vrátí už mezi jarem a létem příštího roku.
Aston Martin se rýsuje jako možná budoucí destinace Maxe Verstappena poté, co jeho přestup k Mercedesu padl. Lawrence Stroll už údajně jedná s nizozemským šampionem a chce z něj udělat novou hvězdu týmu.
Aston Martin v roce 2026 přejde na motory Honda, což by Verstappenovi, který s japonským výrobcem slavil úspěchy v Red Bullu, mohlo vyhovovat. Navíc tým posílí Adrian Newey, což by mohlo být klíčové pro rozhodování čtyřnásobného mistra světa.
Otázkou ale zůstává, koho by Verstappen v týmu nahradil. Stroll i Alonso mají smlouvu do roku 2026, a tak bude muset majitel týmu udělat zásadní rozhodnutí.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.