Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Zak Brown, generální ředitel McLaren Racing, stojí v čele komplexní motorsportové organizace, která zahrnuje týmy ve Formuli 1, IndyCar i ve Světovém šampionátu vytrvalostních závodů. Jeho schopnost koordinovat tak rozmanitý sportovní provoz je často opomíjeným klíčem k úspěchu papayově oranžového giganta. Brown otevřeně přiznává, že klíč k úspěchu spočívá v delegování pravomocí a důvěře v schopné manažery, kteří vedou jednotlivé týmy s nezávislostí a odpovědností.
Brownova strategie spočívá v tom, že přilétá a odlétá na závody, zatímco hlavní odpovědnost za chod jednotlivých týmů nesou jeho kolegové jako Tony Kanaan, Andrea Stella nebo James Barclay. Tento model umožňuje každému týmu fungovat samostatně, bez potřeby neustálého dohledu či mikromanagementu. Takové rozdělení zodpovědnosti vytváří prostředí, kde se jednotlivé týmy mohou soustředit na svůj výkon, zatímco Brown využívá svůj čas na strategické rozhodování a obchodní rozvoj.
Jedním z Brownových největších přínosů je jeho komerční zkušenost, která výrazně posílila finanční stabilitu McLarenu. Pod jeho vedením si McLaren udržuje zdravý rozpočet a silné vztahy s klíčovými partnery jako Mastercard, Google Chrome či Jack Daniel's. Tyto významné sponzorské vztahy vyžadují Brownovu osobní angažovanost, kterou by nebylo možné zvládnout bez spolehlivého vedení na jednotlivých frontách.
Zak Brown také zdůrazňuje, že schopnost vybrat ty správné lidi do těch správných rolí je základním kamenem jeho úspěchu, informuje Motorsport.com. Svým manažerům dává jasné cíle a zpětnou vazbu, ale zároveň jim nechává prostor pro vlastní rozhodování a výkon. Tento přístup podporuje motivaci a inovaci v týmu a umožňuje rychlé a efektivní reakce na výzvy závodního světa.
I když je mezi členy týmu silná loajalita, Brown připouští, že neustálé konstruktivní diskuze a někdy i neshody jsou pro tým přínosné. Podněcují kreativitu a zlepšují rozhodování, což je důležité pro udržení konkurenceschopnosti v neustále se vyvíjejícím prostředí motorsportu. Tento týmový dynamismus je podle něj jedním z pilířů, na kterých McLaren staví svůj úspěch.
Nakonec Brown jasně definuje cíle své organizace: vyhrát Indy 500, titul v IndyCar, oba tituly ve Formuli 1 i Le Mans a Světový šampionát vytrvalostních závodů. A pak to zopakovat. Tento ambiciózní plán ukazuje, že McLaren pod jeho vedením neusíná na vavřínech, ale neustále hledá nové výzvy a způsoby, jak posunout své hranice v motorsportu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.