Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Lewis Hamilton se zatím s letošním Ferrari SF-25 zcela nesžil a po náročném závodě na Silverstonu neváhal kriticky zhodnotit jeho chování na trati. Podle jeho slov je monopost „neskutečně obtížný na řízení“, zejména v deštivých podmínkách, a zdůraznil, že některé jeho vlastnosti by v žádném případě neměly přejít do vozu pro rok 2026. Tím dal jasně najevo, že chce mít už nyní aktivní roli v jeho vývoji.
Britský jezdec potvrdil, že je ve spojení s technickým ředitelem Loïcem Serrou, se kterým dlouhodobě spolupracoval u Mercedesu. Podle Hamiltona jde o aktivní roli: „Tvrdě pracuji s Loïcem a jeho lidmi v továrně, aby budoucí auto neslo část mé DNA.“ Jeho cílem je přetavit dlouholeté zkušenosti v závodním prostředí do vozu, který mu bude vyhovovat od prvního dne, informuje Motorsport.com.
Zvenčí by se mohlo zdát, že Ferrari staví monopost výhradně podle Hamiltonových preferencí, ale zástupce šéfa týmu Jérôme d’Ambrosio upozorňuje, že realita je složitější. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport uvedl, že primární cíl vývoje je jasný: vytvořit co nejrychlejší auto podle objektivních technických parametrů. Teprve ve druhé fázi se řeší jemné doladění podle jezdeckých potřeb.
Zajímavostí je, že podle d’Ambrosia nejsou požadavky Hamiltona nijak v rozporu s tím, co očekává jeho týmový kolega Charles Leclerc. Oba piloti chtějí z vozu především stabilitu, předvídatelnost a flexibilitu pro vlastní styl řízení. Tým se proto snaží najít optimální kompromis, který by vyhovoval oběma a přinesl výsledky v nové éře formule 1.
Hamiltonova frustrace však není neopodstatněná. Zatímco Leclerc letos stanul na pódiu už čtyřikrát, britský veterán stále čeká na svůj první pohár v červené kombinéze. Nejblíže k němu měl doma v Silverstonu, ale čtvrté místo zůstalo maximem, zatímco překvapivě na pódium vystoupal Nico Hülkenberg se Sauberem.
Sezóna 2026 přinese do F1 zásadní změny — nové hybridní pohonné jednotky, lehčí šasi a větší důraz na efektivitu i strategii. Ferrari tak čelí výzvě, jak sladit své historické ambice s požadavky nové technické éry a zároveň využít naplno schopností dvou špičkových jezdců. Hamiltonova „DNA“ může sehrát významnou roli, ale rychlost bude i nadále hlavním měřítkem.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.