Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Lewis Hamilton se zatím s letošním Ferrari SF-25 zcela nesžil a po náročném závodě na Silverstonu neváhal kriticky zhodnotit jeho chování na trati. Podle jeho slov je monopost „neskutečně obtížný na řízení“, zejména v deštivých podmínkách, a zdůraznil, že některé jeho vlastnosti by v žádném případě neměly přejít do vozu pro rok 2026. Tím dal jasně najevo, že chce mít už nyní aktivní roli v jeho vývoji.
Britský jezdec potvrdil, že je ve spojení s technickým ředitelem Loïcem Serrou, se kterým dlouhodobě spolupracoval u Mercedesu. Podle Hamiltona jde o aktivní roli: „Tvrdě pracuji s Loïcem a jeho lidmi v továrně, aby budoucí auto neslo část mé DNA.“ Jeho cílem je přetavit dlouholeté zkušenosti v závodním prostředí do vozu, který mu bude vyhovovat od prvního dne, informuje Motorsport.com.
Zvenčí by se mohlo zdát, že Ferrari staví monopost výhradně podle Hamiltonových preferencí, ale zástupce šéfa týmu Jérôme d’Ambrosio upozorňuje, že realita je složitější. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport uvedl, že primární cíl vývoje je jasný: vytvořit co nejrychlejší auto podle objektivních technických parametrů. Teprve ve druhé fázi se řeší jemné doladění podle jezdeckých potřeb.
Zajímavostí je, že podle d’Ambrosia nejsou požadavky Hamiltona nijak v rozporu s tím, co očekává jeho týmový kolega Charles Leclerc. Oba piloti chtějí z vozu především stabilitu, předvídatelnost a flexibilitu pro vlastní styl řízení. Tým se proto snaží najít optimální kompromis, který by vyhovoval oběma a přinesl výsledky v nové éře formule 1.
Hamiltonova frustrace však není neopodstatněná. Zatímco Leclerc letos stanul na pódiu už čtyřikrát, britský veterán stále čeká na svůj první pohár v červené kombinéze. Nejblíže k němu měl doma v Silverstonu, ale čtvrté místo zůstalo maximem, zatímco překvapivě na pódium vystoupal Nico Hülkenberg se Sauberem.
Sezóna 2026 přinese do F1 zásadní změny — nové hybridní pohonné jednotky, lehčí šasi a větší důraz na efektivitu i strategii. Ferrari tak čelí výzvě, jak sladit své historické ambice s požadavky nové technické éry a zároveň využít naplno schopností dvou špičkových jezdců. Hamiltonova „DNA“ může sehrát významnou roli, ale rychlost bude i nadále hlavním měřítkem.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.