Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Když Zak Brown v roce 2018 převzal roli CEO McLaren Racing, stál před nelehkým úkolem. Tým, který kdysi definoval éru Formule 1 s legendami jako Ayrton Senna, Alain Prost nebo Mika Häkkinen, se tehdy bohužel potácel na chvostu startovního pole. „Když jsem nastoupil, byli jsme devátí v šampionátu, což byl nejhorší rok v historii McLarenu,“ vzpomíná Brown na začátky v rozhovoru pro Bloomberg.
Propad výkonnosti McLarenu nebyl izolovaným problémem – přispěly k němu i roky dominance Ferrari v čele s Michaelem Schumacherem, skandál "Spygate" v roce 2007, za který tým zaplatil rekordní pokutu, a technické problémy během nešťastného partnerství s Hondou v 2010s. Morálka byla na bodu mrazu, sponzoři odcházeli a fanoušci ztráceli trpělivost. Brown ale situaci vnímal jako výzvu: „Viděl jsem v tom příležitost, protože horší to už být nemohlo.“
Jeho první kroky vedly k oživení obchodní stránky týmu, což považoval za klíč k dalšímu technickému rozvoji. „Okamžitě jsem se zaměřil na to, v čem jsem se cítil nejjistější – na komerční stránku. Věděl jsem, že McLaren je obrovská značka a pokud se mi podaří přivést nové partnery, získáme zdroje na nové vybavení, třeba nový aerodynamický tunel nebo moderní výrobní halu.“ Brownovo úsilí začalo přinášet ovoce, lepší zázemí zvýšilo motivaci technického týmu a tým se pomalu vydával zpět vzhůru.
Dnes, o osm let později, sklízí McLaren plody trpělivé práce. V sezoně 2024 tým získal svůj první titul mistra světa v Poháru konstruktérů od roku 1998. „Sport je hlavně o momentu. Potřebovali jsme zvrátit sestupnou spirálu a získat zpátky pozitivní dynamiku. Dnes mám pocit, že poslední osm let uteklo jako dva roky – protože teď už je to zábava a pravidelně vyhráváme závody,“ popisuje Brown proměnu atmosféry v týmu.
Brown se také dotkl vztahu mezi závodním a automobilovým oddělením McLarenu. Zdůraznil, že McLaren je závodní tým, který nyní staví i silniční auta, nikoliv naopak jako Ferrari: „Když si kupujete McLaren, kupujete si technologii a inovace. Existuje silné propojení mezi našimi zákazníky a týmem F1. Využíváme dealerskou síť k oslovení zákazníků a často vidíte silniční McLaren vedle našeho závodního vozu. Jsme dvě firmy s vlastním řízením, ale sdílíme stejnou vášeň a přístup k fanouškům.“
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.