Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Max Verstappen byl už v první zatáčce Velké ceny Rakouska vyřazen z boje nováčkem Andreou Kimi Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu do garáže, sledoval raději 24hodinový závod ve Spa.
Čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen skončil závod už v prvním kole poté, co ho na třetí zatáčce srazil jezdec Mercedesu. Jeho týmový kolega Yuki Tsunoda měl také náročný den a dojel poslední.
Verstappen se rozhodl sledovat závod F1 jen málo, místo toho sledoval 24hodinový závod ve Spa. „Upřímně, na závod F1 jsem se moc nedíval, spíš jsem sledoval 24 hodin Spa,“ řekl novinářům.
Jeho tým Verstappen.com Racing s vozem Aston Martin, který řídili Chris Lulham, Harry King a Thierry Vermeulen, vyhrál třídu Gold Cup na okruhu Spa-Francorchamps.
Verstappen, který minulý týden místo premiéry filmu o F1 testoval vůz GT3 ve Spa, přiznal, že závod byl napínavý, protože tým měl na konci poslední výstrahu za překročení limitu trati. „Desáté místo celkově a výhra ve třídě při našem prvním pokusu je opravdu důvod k hrdosti,“ uvedl.
Pro Red Bull Racing, to však nebyl dobrý víkend. Poprvé od Bahrajnu 2022 nezískali ani bod. Po Verstappenově odstoupení zůstal Tsunoda většinu závodu vzadu a situaci si ještě zhoršil kolizí s Francem Colapintem. Za to dostal desetisekundovou penalizaci a dva trestné body a skončil poslední.
„Srážka s Francem byla moje chyba,“ přiznal Tsunoda. „Byl to špatný manévr a omlouvám se týmu.“ Dodal také, že jeho tempo nebylo dobré a neví, co dělá špatně.
Upozornil také, že vůz lépe vyhovuje jeho zkušenějšímu kolegovi, který s týmem z Milton Keynes vyhrál čtyři tituly, zatímco on si ještě hledá svůj styl. „Styl jízdy Maxe je opravdu jiný a zatím nevím, jak se s tím vypořádat,“ uzavřel Tsunoda.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.