Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone pochybuje, že se Lewis Hamilton někdy dočká vysněného osmého titulu mistra světa. Podle něj už britská hvězda prožila své vrcholné období a současná konkurence mu cestu na vrchol výrazně ztěžuje. „Nemyslím si, že ještě přidá titul,“ řekl Ecclestone pro Sky F1, informuje RN365.
Hamiltonova éra dominance se váže především k období 2014–2020, kdy za volantem Mercedesu posbíral šest ze svých sedmi titulů. Ten první získal ještě s McLarenem už v roce 2008. Mercedes tehdy patřil k naprosté špičce startovního pole a Hamilton měl v týmu stroj na vítězství. Jenže tato dominance v posledních letech postupně vyprchala.
Zlom nastal po roce 2021, kdy se Mercedes začal výsledkově propadat. A i když Hamilton zůstával u týmu loajální, výsledky a boj o vítězství se stávaly čím dál vzdálenějšími. Následovalo tedy velké rozhodnutí – pro rok 2025 oznámil přestup do Ferrari, kde hledal nový impuls a poslední šanci na zápis do historie.
Jenže ani italská stáj zatím nenabízí odpovědi. Po jedenácti odjetých závodech letošní sezony Hamilton stále čeká na svůj první pódiový výsledek v červeném monopostu. Ferrari sice ukázalo záblesky rychlosti, ale konzistence a výkonnost potřebná k boji o titul zatím chybí. A čas se krátí – Hamilton letos oslavil čtyřicítku.
Změna pravidel, která má přijít v roce 2026, by mohla karty znovu zamíchat. Ale Ecclestone je i v tomto ohledu skeptický. Podle něj Hamilton těžil z období, kdy na špičce nebyla tak silná konkurence jako dnes. „Byl ve správný čas na správném místě. Tehdy neměl tolik soupeřů jako dnes,“ uvedl.
Přesto Ecclestone Hamiltonovi neupírá jeho kvality. „Doufám, že ještě něco dokáže,“ dodal. Ale zároveň připustil, že boj o titul v současném prostředí je jiný příběh než v letech minulých. A že ten příběh se už možná nikdy nedopíše tak, jak by si Hamilton přál.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.